To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - Shadow 750 c2 98

Maciek19882 - 2010-07-24, 19:28
Temat postu: Shadow 750 c2 98
Mam pytanko ponieważ zauważyłem coś dziwnego. Mianowicie 14,5 littra bak w tym 3.5 litra rezerwy, czy motocykl w pozycji kranika na pion w dół sam przełączy się na rezerwę? Kwestia była taka, że miałem karnik na pion w dół - nie wiedzialem ze jezdze na rezerwie, ponieważ jezdził motorem ktos inny i musiałem biegac z butelkami na stację.. Jak to jest z tą rezerwą, bo z tego co wiem to jest przełączana ręcznie w każdym motocyklu
R0bi - 2010-07-24, 20:25
Temat postu: Re: Shadow 750 c2 98
Maciek19882 napisał/a:
Mam pytanko ponieważ zauważyłem coś dziwnego. Mianowicie 14,5 littra bak w tym 3.5 litra rezerwy, czy motocykl w pozycji kranika na pion w dół sam przełączy się na rezerwę? Kwestia była taka, że miałem karnik na pion w dół - nie wiedzialem ze jezdze na rezerwie, ponieważ jezdził motorem ktos inny i musiałem biegac z butelkami na stację.. Jak to jest z tą rezerwą, bo z tego co wiem to jest przełączana ręcznie w każdym motocyklu


Rezerwa polega na tym, że jest fizycznie w kraniku jest krótsza rurka przez którą paliwo jest pobierane do samego dna z baku. Pozycja normalna ma dłuższą rurkę i na dnie zawsze coś zostanie (ile-zależy od długości tej rurki). Przełączanie zawsze jest ręczne, a kranik jest dobrze widoczny.

Maciek19882 - 2010-07-25, 00:28

Dzięki za dokłady opis;] czyli nie da sie wyjezdzic calego baku paliwa bez przełączenia na rezerwę zawsze te 3 litry na stacje zostaje;]Za dużo tego zamieszania a lejący do baku jest niestety jeden:] Pozdro dzięki;]
Lbzdz - 2010-07-28, 11:01

Wygląda to trochę inaczej:

kranik w pozycji na dół - to paliwo zasadnicze

kranik w pozycji poziomej - zamknięty

kranik w pozycji do góry - rezerwa



Z doświadczenia wiem że do syspozycji jest ok 12,5-12,6 l + ok. 2-2,5 l rezerwy (dokładnie nie wiem ile chociaż raz udało mi się wypalić calutkie paliwo)

podstawowa ilość powinna starczyć ( w zależności od kierowcy, ustawię i trasy ) na ok. 180-230 km po tem moto się dusi z braku paliwa i trzeba przełączyć i szukać w miarę szybk stacji - rezerwa wystarczy na max 40 km spokojnej jazdy.



Nie każdy motocykl ma przełączanie rezerwy - nawet kranik nie jest obowiązkowy - niektóre mają wskaźnik poziomu lub tylko kontrolkę rezerwy, a nowoczesne układy zasilanie ( wtrysk) wogóle nie posiadają kranika tylko zawór elektromagnetyczny.

Maciek19882 - 2010-07-28, 12:38

U mnie wygląda to tak: zalewam pod korek starcza to na ok 280 km i dopiero motor zaczyna przerywac. Pali mi ok 4,3 litra na sto kilometrów więc zgadza się z tym co napisałeś ok 12 litrów;]


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group