To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - Problem ze sprzęgłem po wymianie plynu

tomekmegi - 2010-05-01, 11:37
Temat postu: Problem ze sprzęgłem po wymianie plynu
Witam wszystkich kolegów z Klubu . Od stycznia jestem posiadaczem VT 750C 83 rok wersja USA . Mam prośbę o pomoc . Po wymianie płynu w zbiorniczku od sprzegła mam problem ze sprzegłem . wydaje mi się żę prawidłowo odpowietrzyłem układ ale sprzegło działa nie właściwie , nie wysprzegla ( płyn wypływa bez powietrza z odpowietrznika , ale bez większego ciśnienia . Co mam zrobić może ktoś z Was już przerabiał ten problem . Prosze o pomoc
ms-kola - 2010-05-01, 14:45

najprawdopodobniej problem tkwi w pompie sprzęgła (to ta przy klamce na kierownicy ;-) )

podczas wymiany płynu prawdopodobnie dostało tam sie powietrze i umiejscowiło tuz przy wylocie płynu do przewodu...

ja wymieniałem cały zestaw naprawczy pompy sprzęgła, demontowałem i oczyszczałem zbiornik płynu.....

rozwiązałaem to następująco....

po zamontowaniu wszystkiego na swoje miejsce (pozostawiając otwarty zbiorniczek, poluzowałem odpowietrznik na tłoku sprzęgła (przy silniku).... przez ten odpowietrznik pompowałem płyn w kierunku kierownicy.... to pozwoliło wymienić płyn z przewdu i tłoka...

stary płyn wybierałem ze zbiorniczka strzykawką.... kiedy ogólnie wyszedł już czysty... pozostawiłem w zbiorniczku niewielka ilośc płyny, tyle aby tylko otworek był zalany i przechyliłem moto na prawą stronę - dość mocno - (można zdemontować całą pompę sprzęgła i ja przechylić - ale mi się już nie chciało) z tym przechyleniem chodzi o to, aby powietrze znajdujące się w tej niszy przy przewodzie miało drogę ujścia.... naciskając klamke sprzęgła co i raz wylatywały jeszcze bąbelki.... zabawa zajęła ok. godziny.... parę pompowań i trochę przerwy.... no i zeszło w końcu... teraz wysprzęglanie działa prawidłowo... to czuć na klamce sprzęgła... ja chodzi leciutko bez oporu - to znaczy, że spręża powietrze... musisz czuć opór...

Anonymous - 2010-05-01, 15:04

na samym początku odpowietrzaj do skutku ,ja po złożeniu tarcz miałem to samo ,tzn sprzęgo było bardzo miękkie ,i już wymyślałem sobie wszystkie usterki a tu problem był tylko z odpowietrzeniem ,musisz wiedzieć że sprzęgło trudniej odpowietrzyć od hamulca ,także podłącz wężyk i do słoika.ja dopiero poprawnie odpowietrzyłem po przelaniu 0,5 litra płynu,ale teraz jest jak nowe,odpowietrzałem tak około 1godziny
tomekmegi - 2010-05-01, 16:17

Słuchajcie tak nie może być żeby bawić się z tym godzinę . Spróbuję odpowietrzyć przy pompce na górze , poluzuję przewód hamulcowy . Wczoraj sie z tym męczyłem i faktycznie klamka pracowała bardzo mięciutko więc tak jak kolega napisał jest powietrze . Ale odpowietrzać godzinę to chyba nie tak . Jutro sie z tym pomęczę . Wymieniając płyn ściągnąłem strzykawką stary ze zbiorniczka i nalałem nowy . tylko zostawiłem na noc siłownik nie przykręcony i się wysunął trochę i zapowietrzył ( odkręcałem bo ściągałem dekiel z alternatorem . )
Anonymous - 2010-05-01, 19:45

Witaj ja ostatnio też robiłem sprzęgło i rozkręcałem cały tłoczek sprzęgła po pierwsze musisz postawić motor na centralnych później przelewać płyn pompując i odpowietrzając najlepiej 3 razy naciskasz i zostawiasz w naciśniętej pozycji i odkręcasz odpowietrznik warto też trzonkiem młotka opukać delikatnie obudowę tłoczka jak i cały wężyk analogicznie robisz tak samo ze śrubą przy pompie ja miałem kompletnie zapowietrzony układ bo spuściłem cały płyn a odpowietrzenie zajęło mi niecałe 15 min i wszystko jest ok
edzio - 2010-05-02, 09:59

Ale kombinujecie -powietrze zbiera się w śrubie którą zamocowany jest wężyk do pompy tej z uszczelkami miedzianymi lub alu. Należy nacisnąć –popompować kilka razy klamkę i na naciśniętej na maxa na chwile poluzować lekko tą śrubkę kluczem 12-13mm (dokładnie nie pamiętam) i szybko zacisnąć aby nie zeszło całkiem ciśnienie .Proces powtórzyć kilu krotnie do uzyskania właściwej twardości klamki sprzęgła. Proces ten powinien być ostatnim z całego procesu odpowietrzania całego obwodu .
Sowa - 2010-05-02, 13:36

edzio napisał/a:
Ale kombinujecie -powietrze zbiera się w śrubie którą zamocowany jest wężyk do pompy tej z uszczelkami miedzianymi lub alu. Należy nacisnąć –popompować kilka razy klamkę i na naciśniętej na maxa na chwile poluzować lekko tą śrubkę kluczem 12-13mm (dokładnie nie pamiętam) i szybko zacisnąć aby nie zeszło całkiem ciśnienie .Proces powtórzyć kilu krotnie do uzyskania właściwej twardości klamki sprzęgła. Proces ten powinien być ostatnim z całego procesu odpowietrzania całego obwodu .




I -to cała prawda :mrgreen:

tomekmegi - 2010-05-06, 22:21

Dziękuje wszystkim za pomoc sprawa załatwiona zajęło mi to 15 sekund wg porady edzia , jesteś wielki . Sprzęgło działa prawidłowo . Teraz już wszyscy wiemy jak poprawnie odpowietrzyć układ . Zamykam temat


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group