To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 125/250 - ogumienie do małego cienia

silver77 - 2014-09-16, 22:31

oj...
jeżdzę od 20 lat samochodami i zapomniałem już co to dętka ;-)
może głupie pytanie: na szprychowe nie da się założyć bezdętkowych ?

na wszelki wypadek upewnię się co mam w tej chwili założone.

dzięki za rady i uwagi - człowiek uczy się całe życie.

Todek - 2014-09-16, 23:16

silver77 napisał/a:
na szprychowe nie da się założyć bezdętkowych ?

Da się. Ale odwrotnie to już raczej nie. W opisie opon bezdękowych jest napisane, że z możliwością montażu dętki.

Dżej dżej - 2014-09-17, 10:38

Z serca Ci radzę - nigdy Heidenaua na przód.
Strasznie twarda i śliska.

silver77 - 2014-09-17, 12:58

dzięki
w takim razie wybiorę chyba Continentala na przód- wg. opinii jest dość miękka.
i duro na tył
(obie opony TL)

zastanawia mnie jedynie to co napisał Todek, że "jak mam koła ze szprychami to oponki TT" - czyli z dętkami.


czy jest jakaś zasada, że jak są szprychy to tylko opony z dętkami ? czy po prostu lepiej się jeździ ?
czy może powinienem kupić TL i dodatkowo włożyć w nie dętki ?
czy też same bezdętkowe też się nadadzą ?

nie chciałbym kupić czegoś co nie będzie pasowało do mojego motocykla.

Alabaster - 2014-09-17, 13:06

TT = Tube Type - czyli opony przystosowane do współpracy z dętkami - nie założysz ich bez dętki.
TL = Tube Less (chyba :-) ) - czyli opony bezdętkowe - ale w niektóre można wepchnąć dętkę.

Masz koła szprychowe ?
Odpowiedź TAK - czytaj dalej :-) - zatem na 99,9% masz założone dętki i opony TT - nie da rady jeździć na oponie TL bez dętki nie mając do tego przystosowanej felgi - a że opona TL z reguły jest ciut droższa to po co kombinować ?
Kupuj oponę TT, wkładaj pan dętkę i śmigaj wesoło :-)

MARi0 - 2014-09-17, 16:19

silver77 napisał/a:


zastanawia mnie jedynie to co napisał Todek, że "jak mam koła ze szprychami to oponki TT" - czyli z dętkami.


czy jest jakaś zasada, że jak są szprychy to tylko opony z dętkami ?


...może nie tylko, ale przeważnie...
Wynika to z tego, że szprychy mocowane są w otworach nawierconych w feldze, a takie rozwiązanie (przeważnie) nie gwarantuje szczelności dlatego potrzebna jest dętka ;-)

silver77 - 2014-09-17, 22:13

Mesycz napisał/a:
silver77 napisał/a:


zastanawia mnie jedynie to co napisał Todek, że "jak mam koła ze szprychami to oponki TT" - czyli z dętkami.


czy jest jakaś zasada, że jak są szprychy to tylko opony z dętkami ?


...może nie tylko, ale przeważnie...
Wynika to z tego, że szprychy mocowane są w otworach nawierconych w feldze, a takie rozwiązanie (przeważnie) nie gwarantuje szczelności dlatego potrzebna jest dętka ;-)


ja kudłaty durnowaty... :oops:
przecież to oczywiste, że też na to nie wpadłem.
przyjrzałem się dziś uważniej moim obecnym oponkom i faktycznie - po kształcie wentylów stwierdziłem że muszą być w oponach dętki.

sprawdziłem też producenta opon i ze smutkiem odczytałem HEIDENAU zarówno na przodzie jak i na tyle (przód TL, tył TT)

muszę teraz tylko sprawdzić czy w te oponki co wybrałem będę mógł włożyć dętki, czy też muszę szukać innych.

Jesteście Wszyscy super pomocni, dzięki Wam jestem bogatszy o niezbędną wiedzę.

Chciałbym Was prosić o jeszcze jedną odpowiedź...
Czy powinienem wybierać opony na przód i tył tego samego producenta o zbliżonym profilu, czy nie ma to znaczenia i mogę zamontować opony różnych producentów i o różnych profilach nacięć ?

Pozdrawiam
silver77

Alabaster - 2014-09-17, 22:15

Jak nie będzie dramatycznej różnicy w cenie i wymieniasz obie gumy brałbym takie same.
Ale można mieć różne.

silver77 - 2014-09-18, 08:08

Wielkie dzięki za wszelakie informacje :thx:
Przy zakupie opon chciałbym się zmieścić w kwocie 440zł +- 10zł.
Kompletu od jednego producenta w tej cenie nie mogę znaleźć, więc (już) spokojnie kupię 2 różne gumy przystosowane do montażu z dętkami.
Na wszelki wypadek wymienię chyba też dętki - nie mam pojęcia ile mają lat obecne i w jakim są stanie, a gdy będą zdjęte opony to od razu można wymienić dętki.

Pozdrawiam
silver77

[ Dodano: 2014-09-20, 17:42 ]
Chyba muszę jednak zwiększyć budżet na zakup opon.
Jeździliście na oponach firmy Continental ?

Trom - 2014-09-26, 21:14

Ja jeżdżę na bridgestone , przód i tył i jest zaj.....e , polecam.
MadJiitensha - 2014-10-10, 16:14

Ja mam bridge na przodzie z tyłu seve i zimna lubi sie slizgać, ale nie przeszkadza bardzo.
Pamietajcie chłopy i panny, że opona TO JEDYNE miejsce z którym motor styka sie z asfaltem, i tych miejsc jest TYLKO 2 i powierzchnia obu nie przekracza 2cm^2. Jest to cholernie ważny element. Który lubi być olany.
Nie bierzcie nic totalnie taniego tylko i wyłącznie sprawdzone firmy. Chyba że na miejscu chcecie ją zedrzeć ;).

Todek - 2014-10-10, 20:43

MadJiitensha napisał/a:
Nie bierzcie nic totalnie taniego tylko i wyłącznie sprawdzone firmy. Chyba że na miejscu chcecie ją zedrzeć ;).

Bez przesady. Nie zawsze sparawdzone firmy są najlepsze.

silver77 - 2014-10-10, 22:17

Ja na wiosnę chyba kupię taki zestaw:

1. Opony Continental ContiGo! 100/90 - 17 56P
2. Opony Pirelli City Demon 130/90 - 15 66S

Cenowo powinienem zmieścić się w 500 zł

Kuba05 - 2014-10-11, 11:58

Ja znalazłem do siebie taką oponę na tył:
http://www.oponeo.pl/dane...tt-m-c#72894416
Co sądzicie? Może ktoś miał ten model?
Jest też taka sama opona ale szerokość 140. Jest tańsza, nada się do shadowki?

Fabrykant - 2014-10-16, 13:41

Od siebie dodam, że nie polecam kupna od inopony.pl
Zamówiłem u nich to jedna przyszła mocno opóźniona, a druga jak się okazało u gumiarza niezdatna do użytku (uszkodzony drut w stopce, sami potwierdzili że uszkodzona w transporcie i każą czekać nawet do 2 miesięcy na odpowiedź DPD).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group