To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - Sprzegło VT 750 - niewysprzegla - zgrzytaja biegi

Anonymous - 2009-12-28, 14:22
Temat postu: Sprzegło VT 750 - niewysprzegla - zgrzytaja biegi
Witam

Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem VT750 '84 i mam problem ze sprzeglem.



Podczas "wrzucania" 1 zazgrzyta i podczas zmiany kolejnych biegow tez zgrzytnie.

Zaczyna ciagnac gdzies w polowie puszczania dzwigni sprzegla (i nie slizga sie tylko ladnie lapie).



Na razie zrobilem:

1. Wymienilem plyn hamulcowy (DOT 5.1) w ukladzie hydraulicznego sprzegla. Przy okazji wyczyscilem caly ten tloczek po lewej stronie silnika (byl troche zapackany) no i odpowietrzylem.



2. Rozkrecilem tarcze sprzegla i wyczyscilem (znajomy podpowiedzial ze jak dlugo stala to tarcze moga byc posklejane-cokolwiek to znaczy) grubosc tarcz 3.9-4.0 w ksiazce dopuszczalne do 3.1

Zmienilem tez olej na motul 10W-40(taki jak w ksiazce serwisowej)



Sprzeglo nadal zgrzyta i mam wrazenie ze po tych wszystkich operacjach jest jeszcze gorzej. Moze mi czegos brakuje albo trzeba na cos zwrocic szczegolna uwage.



Co radzicie zrobic?

pozdrawiam

mmaciej

emtomek - 2009-12-28, 20:27

U mnie też czasem stuknie przy ruszaniu, ale to typowe dla modeli z kardanem ... a mam taki sam model :)
AJK - 2009-12-29, 09:25

A wyregulowałeś linkę sprzęgła.....:idea:
Anonymous - 2009-12-29, 09:52

Ja mam hydrauliczne i nie zabardzo wiem jak to mozna wyregulowac..

Odpowietrzylem uklad - przynajmniej tak mi sie wydaje. Czytalem, ze podobno ciezko jest odpowietrzyc ten uklad ludzie proponuja "zalac od tylu", sciskac waz kluczami i odpowietrzac gore. Ja jedynie odpowietrzalem tym kranikiem na dole...

pozdrawiam



Kolego, po pierwsze nie stosuj słowa "bynajmniej" jako zamiennika "przynajmniej", bo to są dwa słowa o całkowicie różnym znaczeniu.

Po drugie pisz z polskimi znakami.

Po trzecie przeczytaj regulamin forum - warto.

Po czwarte - jeszcze raz spuść płyn i odpowietrz "podciśnieniowo" - kup największą możliwą strzykawkę i rurki od kroplówki (zestaw kroplówkowy w aptece). Zalej zbiornik płynu nowym płynem, załóż rurkę na odpowietrznik przy cylinderku i zacznij zasysać płyn strzykawką tak długo, aż w płynie nie będzie bąbelków powietrza. W ten sposób jednocześnie odpowietrzysz pompę sprzęgła, przewód i cylinderek przy silniku. Oczywiście pamiętaj o uzupełnianiu płynu w trakcie odpowietrzania. MOD

emtomek - 2009-12-29, 10:10

Odpowietrza się na dole przy siłowniku, ale zalewa płyn od góry. Po zdjęciu górnego dekielka i ściśnięciu francuzem przewodu poniżej kierownicy można parę razy ponaciskać klamkę sprzęgła i obserwować czy idą "bulki: :mrgreen: w górnym zbiorniczku. Tam jest mały otworek przelewowy którym można odpowietrzać górę układu. Mam taki sam model i rocznik = tak robiłem. Pomogło, choć nie od razu. Zresztą z czasem to sprzęgło zaczęło samo lepiej pracować
Anonymous - 2010-01-14, 00:45

Hey. Stuki na I biegu to norma, zwłaszcza po odpaleniu i pierwszym ruszeniu.

Podczas odpowietrzania można też odpowietrzyć "górę", tą dużą śrubą (14 chyba) przy zbiorniczku, u mnie jest ona pod gumową osłonką...

poza tym upewnić się że tłoczek jest dobrze przykręcony do silnika.

Problem może być jeszcze z umiejętną zmianą biegów (był o tym ciekawy artykuł na forum...).

Oraz może być problem z przewodami. Ja u siebie nie narzekam ale słyszałem że wiele osób wymieniło przewody hamulcowe i sprzęgła na takie w "metalowym pancerzu". Te oryginalne mają tendencję do "puchnięcia", co osłabia ich efektywność. A zwłaszcza z biegiem lat...

Pozdrawiam.

przemol - 2010-02-21, 11:08

Mam ten sam problem tylko że w gorszej wersji tzn. przy wrzucaniu pierwszego biegu, jak jest zimny to jest taki zgrzyt że moto gaśnie :( Zawsze go dobrze zagrzewam zanim rusze i sie odpycham by zgrzytu nie było... Na dniach wymienie płyn wraz z porządnym odpowietrzeniem i dam znać jakie efekty.
przemol - 2010-03-03, 18:31

Problemem w moim przypadku były różne tacze sprzęgła! Ktoś przy tym moto dłubał w bardzo nieodpowiedni sposób bo na odpierdziel... Jutro będą montowane nowe tarcze firmy NHC i dam znać czy wszystko ok.
Anonymous - 2010-03-19, 12:16

I co zmieniles tarcze? Jaki efekt?

Pozdro

przemol - 2010-03-19, 20:33

Zmieniłem i jest wszystko ok :) Teraz tylko kwesta jak długo tanie tarcze wytrzymają. Jak by miały paść to dam znać w temacie ale nie spodziewajcie sie mnie tu wcześnie ;D
Anonymous - 2010-03-31, 18:36

Dzisiaj wyjechalem moto z serwisu - wymiana tloczka w dzwigni sprzegla + plyn hamulcowy i odpowietrzenie



Nadal zgrzyta i to nie tylko 1 tylko przy zmianie kazdego biegu



Przyznaje ze zdecydowanie sie pogorszylo po tym jak wymienialem olej i odkrecilem sprzeglo by zmiezyc grubosc tarcz.



W sobote sie na nowo za to zabiore ale chce sie upewnic co moglem zrobic zle i na zo zwrocic szczegolna uwage?

Czy tarcze mozna zalozyc w zlym kierunku?

Tam powinna byc jakas podkladka/sprezyna - jaka dokladnie ja montowac?

Pozdrawiam

Todek - 2010-03-31, 19:00

Z tego co wiem, to u Ciebie powinno być sprzęgło z centralną sprężyną, tzw. talerzową. :lol: Jeżeli masz wątpliwości co do tego, czy jest dobrze złożone sprzęgło, to moim zdaniem powinieneś poszukać serwisówki, i złożyć sprzęgło zgodnie z rysunkiem w niej. :lol:

Będziesz mógł wtedy sprawdzić czy są wszystkie elementy, i czy są na swoich miejscach, w odpowiednich pozycjach. :lol:

Anonymous - 2010-07-30, 10:43

Hej ja mam 750 z 83 r i do tego,że zgrzyta przy 1-ce to się przyzwyczaiłem, ale ostatnio odpalałem na pierwszym biegu z wciśniętym na maxa sprzęgłem i powiem, że szarpie.



Można to podregulować jakoś?



Pozdrawiam

Anonymous - 2010-09-17, 13:04

No to i ja się podzielę swoimi doświadczeniami. Może przy okazji komuś pomogę.

Miałem problem ze sprzęgłem - ślizgało. (układ był przepłukany, zalany DOT 5.1 i odpowietrzony zarówno przy klamce jak i przy silniku) Grubość tarcz na poziomie 3,8 - 4,0 więc w normie (w zasadzie można by rzec, że nówki). Stwierdziłem, że wymienię tarcze, bo już mi się pomysły skończyły na szukanie przyczyny, a tarcze wydawały się wręcz oczywiste. Po wymianie tarcz przestało ślizgać, jednak kłopoty się nie skończyły.

Okazało się, że tym razem przestało wysprzęglać i przy max. wciśniętej klamce sprzęgła moto cały czas ciągnie. @#$%^

Zaczełem szukać przyczyny w okolicach klamki... no i się znalazło. Okazało się, że całość jest już trochę za mocno zużyta (wiek robi swoje). z powodu luzów tłoczek nie pracował na pełnej długości, więc miało prawo niewysprzęglać.

Z pomocą przyszło stare łożysko i kuleczka fi 3mm.

Teraz działa bez problemów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group