To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - wydechy z nierdzewki

Anonymous - 2009-11-04, 18:58

Bartez napisał/a:
Wracając do tematu (jakby kogoś interesowało ;-) ): wydechy dałem do wykonania z nierdzewki. Nie całe, kolanka zostały fabryczne a w miejsce cygara przyszły dwie rury ( przelot jest ale jest też wytłumienie). Żółknie minimalnie ale na krótkim odcinku przy samym łączeniu. Kolor i połysk nie jest co prawda jak przy chromie ale jest całkiem ok. No i dźwięk jest baaaaardzo ok, na wolnych obrotach przyjemny bas a po odkręceniu maniory popierduje zajebiaszczo. Zobaczcie i oceńcie sami:

http://www.youtube.com/watch?v=USIRmM5R8Ik




Bardzo ładne te tłumiki:) Przyznam, że cena mnie zaskoczyła, bo 600 za dwie sztuki z tłumieniem to jak prezent pod choinkę. Bardzo dobrze, że nie wykonałeś kolanek z nierdzewki, problem jest taki wtedy, że stal nierdzewna potwornie się grzeje i powoli oddaje temperaturę. W skrajnych przypadkach (choć nie byłem bezpośrednio świadkiem takiej sytuacji, ale słyszałem opowieści) może dojść do uszkodzenia głowicy/zaworów. Choć może to bardziej dotyczy silników chłodzonych powietrzem.

Dobrze wypolerowana nierdza błyszczy się jak chrom. Kolor ma zawsze bardziej ciepły, chrom jest ewidentnie zimny. I tę różnicę widać na filmie. Przy łączeniu z kolankiem jest już mocno pomarańczowo brązowa, ale żółcią po całości zalatuje... Ale to, że żółknie od temperatury - kwestia wyboru. Chrom nie żółknie, dopóki się szlifu nie zaliczy:D Potem to i solidnym brązem podchodzi;) A nierdzewkę po szlifie polerujemy i dalej jest jak nowa...

mariioo - 2009-11-04, 20:34

Bartez a tak z ciekawości to czy może ktoś w Krakowie robił te wydechy :?: jeśli to nie tajemnica to daj znać gdzie, dzięki pozdro :mrgreen:
Bartez - 2009-11-06, 04:26

Cytat:
Kolor ma zawsze bardziej ciepły, chrom jest ewidentnie zimny. I tę różnicę widać na filmie. Przy łączeniu z kolankiem jest już mocno pomarańczowo brązowa, ale żółcią po całości zalatuje... Ale to, że żółknie od temperatury - kwestia wyboru.


Na łączeniu z kolankami żółknie najbardziej bo tam jest na tym krótkim odcinki pojedyncza rura, dalej są już dwie ( a pomiędzy nimi wytłumienie, które też izoluje) i temperatura jest niższa więc tam już nie widać specjalnej zmiany koloru. Z resztą nie przeszkadza mi to tak bardzo.

Tłumiki robił gość w Skotnikach ( ul Skotnicka, pierwszy warsztat jadąc od wieży ciśnień, niestety nie mam do niego tel. załatwiałem wszystko na gębę na miejscu). Ogólnie to mechanik samochodowy i robi głównie tłumiki samochodowe ale do motocykla też hobbistycznie dorobi. Robi też inne rzeczy z nierdzewki np. kierownice koleżce dorobił dokładnie taką jaką mu narysował i wymierzył, typu Apehanger - w sklepie takiej nie znajdziesz. A do wydechów może dorobić też DB-killery po 40 za sztukę - chyba łyknę - można je potem samemu demontować, są na śrubkę.

mariioo - 2009-11-06, 14:50

Dzięki Bartez za info. :thx: pozdro
Frog - 2009-11-06, 16:43

Bartez, co to DB-killer /
R0bi - 2009-11-06, 17:09

Frog napisał/a:
Bartez, co to DB-killer /


Prawdopodobnie zabójca decybeli.

Bartez - 2009-11-06, 18:59

Trochę wycisza. Cobra robi takie do swoich.

http://www.cobrausa.com/g...=5&photo_id=451

A na marginesie mam pytanie do właścicieli wydechów Cobry: Czy poza tym w rurach coś jeszcze jest czy są puste?

Frog - 2009-11-08, 01:01

R0bi napisał/a:
Frog napisał/a:
Bartez, co to DB-killer /


Prawdopodobnie zabójca decybeli.


aaa, teraz kumam, bo dla mnie decybel to dB, DB - kompletnie nie skojarzyłem.



Bartez napisał/a:
Trochę wycisza. Cobra robi takie do swoich.

http://www.cobrausa.com/g...=5&photo_id=451

A na marginesie mam pytanie do właścicieli wydechów Cobry: Czy poza tym w rurach coś jeszcze jest czy są puste?


Nie potrafię jasno odpowiedzieć, bo nigdy ich nie rozbierałem, ale oglądałem zamontowane przyświecając latarką. Jedyne co zobaczyłem to spiralnie skręcone wzdłuż rury, pofalowane blaszane pasy. Sorry za niefachowe określenie. Przypomina to nieco negatyw gwintu w lufie karabinu.

edzio - 2009-11-09, 00:56

Jestem tu nowy ale kiedyś 8 lat latałem Szedołami 750 i1100, mam już ponad roczne doświadczenie w kwesti przeróbek różnego rodzaju tłumików motocyklowych.Wczoraj przywieżli mi goście oryginalny komin do takiej Szedoły 750 (dwa w jeden z dwoma wylotami) do przeróbki na przelot z komorą rozprężającą i wytłumieniami które ściszają deko dźwięk i dodają mięciutkiego fajnego basu.Wywalam cały środek-przegrody i plątanine rur i zakładam wszystko swoje.Będę robił fotostory z etapów przeróbki ,jeśli będzie ktoś zainteresonany mogę się podzielić fotkami.Jeśli ktoś z was będzie chciał coś zmienić w swoim układzie wydechowym to niestety ja nie dorabiam niczego od podstaw lub nie robie tłumików od podstaw ,wyspecjalizowałem się tylko w przeróbkach tego co już jest(Przeróbki,podgłoszenie,dodanie basu,ściszanie pustych rur z dodaniem ładnego basu). Koszt takiej przeróbki z dożywotnią gwarancją jest znacznie niższy niż zrobienie kominów z nierdzewki.Więcej informacji na temat mojej roboty i nie tylko jest tu:





http://moto.allegro.pl/it...moto_guzzi.html

omo - 2009-11-09, 17:47

Jesli dostaniesz oryginalny komin od 750 to ile trwa przeróbka i ew koszt??
edzio - 2009-11-09, 21:41

No i zrobiłem ten komin ,o efektach może usłysze jutro bo gość twierdzi że nie będzie dziś go zakładał.Dość przyjazny ten komin do przeróbki bo wszystkie chromy które przeszkadzają w przeróbce są osłonami spawanymi punktowo ,dość łatwo się je demontuje,niema żadnych śladów po przeróbce z wyjątkiem końcu komina -zamiast dwóch małuch piz....k jedna pokażnej średnicy rura z kwasówki.Wypatroszyłem go ze wszystkiego ,na początku tłumika zastosowałem komore rozprężającą zakończoną przegrodą od której zainstalowałem na środku przelot z blachy kwasowej perforowanej i średnicy 47mm i długości 45cm,wokół przelotu zastosowałem po kolei wełne stalową z nierdzewki, maty szklane 3 zwoje to wszystko oplątałem drutem 0,8mm nierdzewnym na to poszło 2 zwoje kocyka szklanego o grubości 1cm .Wszystko jest odporne na wysoką tęperaturę a odpowiednia kolejność i jakość materiałów gwarantuje że ich nie wydmucha po jakimś czasie.A to link do fotostory z etapów tej przeróbki:



http://edzio35.wrzuta.pl/...ndy_shadow_750c



Czas takiej przeróbki to jeden dzień ,mogę prywatnie udzielić telefonu do człowieka któremu to robiłem w razie pytan jak to wyszło.Koszt takiej przeróbki z dożywotnią gwarancją to około 280-300pln



Gość dziś dzwonił i tylko go zacytuję-"U sąsiadki podłoga po tknięciu manetki zadrżała" :biggrin: :clap: Mówi że wyszło w sam raz.

edzio - 2009-11-15, 14:57

A tak gada ta Szedoła którą ostatnio robiłem:



http://edzio35.wrzuta.pl/..._komina_edhaust

http://edzio35.wrzuta.pl/..._komina_edhaust

Max - 2009-11-15, 17:50

No przeróbka wygląda full profi i za uczciwe pieniądze. Powiedz mi kolego czy 1100 w tych pieniądzach mi przerobisz tak, to jutro ściagam i wysyłam Ci moje rurki. :mrgreen:
edzio - 2009-11-15, 20:17

Nie jest najważniejsze czy uda się przerobić bo to zawsze się da zrobić ale jakie konsekwencje wiążą się z tą przeróbką. W tej co ostatnio robiłem bardzo fajnie można było zdjąć chromy przeszkadzające w tej przeróbce nie niszcząc ich nadmiernie bo każdy z nich był przyspawany punktowo na końcach w miejscach nie widocznych. Musisz sam oblukać jaka jest sytuacja u ciebie ,jeśli nie da się ich rozmontować bez cięcia chromów w miejscach widocznych to wydaje mi się że niema sensu ich ciąć i spawać bo mimo że ja spawam spoiwem kwasoodpornym czyli chromowo-niklowym i mimo że je zeszlifuje i prze poleruje to bezpośrednio przy spawie zawsze szlak trafia chrom i po jakimś czasie będzie pojawiała się rdza ,ani ja tego nie chcę ani za pewne i tobie nie będzie się to podobało .Jeśli chodzi o ewentualne koszta to ten co robiłem z racji wielkości i nakładu prac byłem zmuszony wziąść deko więcej ,ale jeśli tak jak u ciebie jest 2 końcówki ale nie są za wielkie to te 200-220 za sztukę musiałbym wziąć. Jeśli mają podobną budowę jak w 600-ce to bez cięcia chromów nie da się dobrać do wnętrza kominów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group