To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 1100 - Różnica SINGLEPIN, a DUALPIN

Anonymous - 2009-08-18, 20:04
Temat postu: Różnica SINGLEPIN, a DUALPIN
Witam wszystkich bardzo serdecznie. W czwarteczek wybieram się z Małżonką i znajomymi w Bieszczady :mrgreen: . Z Poznania to kupa kilometrów, a i obładować i wyposażyć się trzeba, przez co moja Honda VT 1100 C3 z 1998 roku zaczęła niebezpiecznie przybierać na wadze (a z całym świecącym, chromowanym i błyszczącym osprzętem już przekracza 300kg!!!). Ma zaledwie 52KM co nie daje zbyt wielkiego poczucia "mocy", a z pełnym bagażem na polskich drogach między tirami zaczyna być zbyt powolna. Tyle tytułem wstępu i wracam do tematu głównego-wiem że mam 52KM/4500obr/min i 84Nm/2500obr/min. Modele po roku 2000 mają 65KM/5500obr/min i 93Nm/300obr/min. I teraz pytanie-SKĄD ta różnica (wiem, że z obrotów-ale jak je uzyskano?)w mocy? Jak ją uzyskano? I czy można-nie rozbebeszając całości mojego silnika-podnieść moc w silniku tzw. SINGLEPIN?
marcin k - 2009-08-18, 22:24

za bardzo nie wiem. może twój to gaźnik tamte wtrysk? lub konstrukcja silnika .małó jak na 1100. wyprawa ekstra.
Bachytek - 2009-08-18, 22:31

kuba, napisz do tomiego (maly_tomi) on powinien Ci to dokladnie wytlumaczyc :)
marcin k - 2009-08-18, 22:31

ewentualnie ty masz wtrysk jednopunktowy tamte na każdy cylinder osobno
Anonymous - 2009-08-18, 22:36

marcin k napisał/a:
za bardzo nie wiem. może twój to gaźnik tamte wtrysk? lub konstrukcja silnika .małó jak na 1100. wyprawa ekstra.




Wszystkie są na gaźnikach keihin 36mm. Muszę poczytać Clymera, ale jest po angielsku więc ciężko mi wychwycić te wszystkie niuanse. No i nie wszystkie techniczne określenia tak odrazu kumam. Nie lubię tłumaczyć ale będzie trzeba :cry: bo przecież jakieś różnice być muszą. Jeżeli to tylko dysze gaźników i moduł zapłonu to pół biedy. Gorzej jak są różnice w wielkościach zaworów i wałkach rozrządu. Wtedy odpuszczę temat, chyba, że mi się trafi cały silnik z SABRY.

KrisZbro - 2009-08-18, 22:36
Temat postu: Re: Różnica SINGLEPIN, a DUALPIN
kuba1100 napisał/a:
Witam wszystkich bardzo serdecznie. W czwarteczek wybieram się z Małżonką i znajomymi w Bieszczady :mrgreen: . Z Poznania to kupa kilometrów, a i obładować i wyposażyć się trzeba, przez co moja Honda VT 1100 C3 z 1998 roku zaczęła niebezpiecznie przybierać na wadze (a z całym świecącym, chromowanym i błyszczącym osprzętem już przekracza 300kg!!!). Ma zaledwie 52KM co nie daje zbyt wielkiego poczucia "mocy", a z pełnym bagażem na polskich drogach między tirami zaczyna być zbyt powolna. Tyle tytułem wstępu i wracam do tematu głównego-wiem że mam 52KM/4500obr/min i 84Nm/2500obr/min. Modele po roku 2000 mają 65KM/5500obr/min i 93Nm/300obr/min. I teraz pytanie-SKĄD ta różnica (wiem, że z obrotów-ale jak je uzyskano?)w mocy? Jak ją uzyskano? I czy można-nie rozbebeszając całości mojego silnika-podnieść moc w silniku tzw. SINGLEPIN?




Ciekawe prawie 100Nm przy 300 obr/min.

Jak chcesz więcej mocy jak w dualpinie to musisz zmienić silnik bo różnica tkwi w wale korbowym (singlepin to jedno wykorbienie), zapłonie a poza tym ten silnik to ma trochę inne przełożenia. Z zamian masz dźwięk z rury jak z rasowego harleya i wibracje, że aż się śrubki odkręcają.

Chyba że masz wersję europejską to można podnieść moc bo jest trochę przyblokowana, ale niewiele bo o parę koników.

Todek - 2009-08-18, 22:36

marcin k napisał/a:
ewentualnie ty masz wtrysk jednopunktowy tamte na każdy cylinder osobno




Jaki wtrysk, te moto są na gaźniku. :lol: :lol:

KrisZbro - 2009-08-18, 22:38

marcin k napisał/a:
za bardzo nie wiem. może twój to gaźnik tamte wtrysk? lub konstrukcja silnika .małó jak na 1100. wyprawa ekstra.


Jak nie masz bladego pojęcia to głupot nie pisz.

vt1100 na wtrysku a to dobre :thx:



Te dualpiny w c3 po 2000r to taka sama konstrukcja silnika jak w vt1100 do początku jego produkcji do gdzieś `94r i taka sama jak w wersji Sabre oraz Spirit przez cały okres jej produkcji. vt1100c2 od 95r prawie każda miała taki silnik jak c3 do 2000r czyli singlepin.

Anonymous - 2009-08-18, 22:40
Temat postu: Re: Różnica SINGLEPIN, a DUALPIN
KrisZbro napisał/a:
kuba1100 napisał/a:
Witam wszystkich bardzo serdecznie. W czwarteczek wybieram się z Małżonką i znajomymi w Bieszczady :mrgreen: . Z Poznania to kupa kilometrów, a i obładować i wyposażyć się trzeba, przez co moja Honda VT 1100 C3 z 1998 roku zaczęła niebezpiecznie przybierać na wadze (a z całym świecącym, chromowanym i błyszczącym osprzętem już przekracza 300kg!!!). Ma zaledwie 52KM co nie daje zbyt wielkiego poczucia "mocy", a z pełnym bagażem na polskich drogach między tirami zaczyna być zbyt powolna. Tyle tytułem wstępu i wracam do tematu głównego-wiem że mam 52KM/4500obr/min i 84Nm/2500obr/min. Modele po roku 2000 mają 65KM/5500obr/min i 93Nm/300obr/min. I teraz pytanie-SKĄD ta różnica (wiem, że z obrotów-ale jak je uzyskano?)w mocy? Jak ją uzyskano? I czy można-nie rozbebeszając całości mojego silnika-podnieść moc w silniku tzw. SINGLEPIN?




Ciekawe prawie 100Nm przy 300 obr/min.

Jak chcesz więcej mocy jak w dualpinie to musisz zmienić silnik bo różnica tkwi w wale korbowym (singlepin to jedno wykorbienie), zapłonie a poza tym ten silnik to ma trochę inne przełożenia. Z zamian masz dźwięk z rury jak z rasowego harleya i wibracje, że aż się śrubki odkręcają.

Chyba że masz wersję europejską to można podnieść moc bo jest trochę przyblokowana, ale niewiele bo o parę koników.


Oj się czepiasz :mrgreen: . Wiadomo, że 93Nm/3000obr! Ale toś mnie zmartwił bo mam typowego Hamerykańca zrobionego w hameryce i na tamtejszy rynek :cry: . Znaczy dupa blada i nic się więcej nie wyciśnie z "krówki"???

KrisZbro - 2009-08-18, 22:50

No jedyne co pozozstaje to bawić się w dynojety, dyna 3000 itp. k&N i customowe wydechy (które sam zrobiłeś :-) ) więc albo pokochasz albo zbieraj na vtx1800 lub innego potwora. c3 jest jednak motorkiem bardzo oryginalnym. Sam po przejściu z c1 na c3 odczułem różnice w mocy ale w trasach pod pełnym obciążeniem daje rade.
Todek - 2009-08-18, 22:54

Może mocy ma mniej, ale za to ma swój styl i smak. :lol: No i te "pozytywne wibracje". :chytrusek:
Anonymous - 2009-08-18, 22:57

KrisZbro napisał/a:
No jedyne co pozozstaje to bawić się w dynojety, dyna 3000 itp. k&N i customowe wydechy (które sam zrobiłeś :-) ) więc albo pokochasz albo zbieraj na vtx1800 lub innego potwora. c3 jest jednak motorkiem bardzo oryginalnym. Sam po przejściu z c1 na c3 odczułem różnice w mocy ale w trasach pod pełnym obciążeniem daje rade.




VTX1800 to moje końcowe marzenie :mrgreen: , ale wiem, że Ctrójeczka to najpiękniejszy i niepowtarzalny motorek :thx: . Wydechy-fakt-już odblokowałem, ale poza odgłosem nie poczułem przyrostu mocy (może dlatego, że za sprawą gmola, galeryjki, sissibaru, bagażnika, osłony chłodnicy, tylnego kufra, lightbarów, woltomierza i paru innych pierdołek-masa znacznie wzrosła :-? ). A co sądzisz o module zapłonowym? U mnie dość wcześnie odcina zapłon, a silnik gada tak jakby chciał jeszcze trochę się podkręcić...

Anonymous - 2009-08-18, 23:06

Todek napisał/a:
Może mocy ma mniej, ale za to ma swój styl i smak. :lol: No i te "pozytywne wibracje". :chytrusek:


Wiem, że piękna :thx: . Dodatkowo dostała piękny perłowy kolorek kremowo-ecri i czarny metalic (w oryginale był srebrny i czarny zwykły) i faktycznie znajomi mówią, że jest rozpoznawalna na mieście 8-) (oprócz dodatków, odnowiłem wszystkie chromy). Ale...

Właśnie to ale...

Przełożenie ma takie, że na dwójce ciągnie do 100km/h, ale rąk nie wyrywa, szczególnie z pasażerem i mi się czasem ciasnawo robi przy wyprzedzaniu. Przy Sabre musiałem uważać bo aż tyłkiem rzucała przy pełnej manecie :twisted: . Prawda, że moja Dziunia jest ładna i... ładna, tylko tak sobie rozważam i Szanownych Kolegów rozpytuję czy cuś mocniejsza by być nie mogła...

Todek - 2009-08-18, 23:10

Kris Ci napisał, dynojety, KβN. :lol: Albo zmiana moto. :lol: Ja jak kupiłem Spirita i przesiadłem się z VT700, to też mówiłem, ale idzie, a teraz to tak normalnie. :lol:
Anonymous - 2009-08-18, 23:20

Todek napisał/a:
Kris Ci napisał, dynojety, KβN. :lol: Albo zmiana moto. :lol: Ja jak kupiłem Spirita i przesiadłem się z VT700, to też mówiłem, ale idzie, a teraz to tak normalnie. :lol:




No nie wiem... Różne opinie o dynojet słyszałem. Jedno jest pewne-chłapie więcej paliwa :twisted: . A z przyrostem mocy i momentu to już różnie bywa. To samo K&N. Wg wykresów w czasopismach różnice są naprawdę niewielkie. Do tego dochodzi regulacja i synchronizacja gaźników, a na koniec wpieprza paliwo jak 1800, a jedzie jak 350 :-/ . Chyba faktycznie będę kulał moim singlepinem, wypatrując jakiegoś silnika dualpin. Chyba, że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? Na zimę napewno będę coś realizował, informując wszystkich o wynikach mojej dłubanki :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group