VT 700/750/800 - Brak iskry vt 700 c 87
zenon407 - 2024-01-22, 12:58 Temat postu: Brak iskry vt 700 c 87 Zachciało mi sie w środku zimy podładowac akumulator.Podładowałem i nie mogłem sie opanować aby nie odpalić silnika.Kręce,kręce i nic.Zawsze po zimie trzeba było długo kręcic aby odpalił.Do garażu wjechałem w pazdzierniku(garaz ocieplony) i pomyslałem ,ze musi odpalić.Nie musi.BRAK ISKRY!!!Odkręciłem jedna fajke i przyłozyłem do głowicy i brak iskry.Pomyslałem ,ze pewno brak masy....nie brak.Do wytworzenia iskry przy starcie potrzebny jest dobry akumulator,moduł zapłonu i dobre cewki.Akumulator jest na 100% dobry bo ma 6 msc i dobrze kręci.NIe mozliwe aby padły dwie cewki .Jak sprawdzić moduł zapłonu ?
A moze coś innego sprawdzić?
Skorupek - 2024-01-22, 18:51
Sprawdź wyłącznik przy manetce czy nie zaśniedział w pozycji wyłączony. W starszych shadow można było kręcić na wyłączonym kilswiczu.
zenon407 - 2024-01-23, 07:08
Latem rozbierałem i czyściłem starter i wyłacznik ale zajrzę....
andrzej22 - 2024-01-23, 13:01
Na żadnej świecy nie ma iskry ? Jak podpowiadał kolega wcześniej wyłącznik awaryjny przy manetce w dobrej pozycji ustawiony ?
zenon407 - 2024-01-23, 13:46
Sprawdziłem tylko na jednej świecy-inaczej by przeciez ,,zagadał"...przełacznik dobrze ustawiony.W pozycji ,,zwarty".
zenon407 - 2024-01-23, 16:44
Rozebrałem wyłącznik zapłonu -dwa przewody -zostawiłem na włączonym-nie ruszałem przełącznika-wzięłem miernik-ustawiełm na test diody- było przejscie-spryskałem -Kontakt S ( do styków-zjada tlenki metali)- skręciłem przełącznik i tylko wpięłem wtyczkę 4 pinową od modułu zapłonu i iskra sie pojawiła :) Do konca nie wiem co było -czy zaśniedziały styk czy słaby przewód od modułu.Ważne ,że DZIAŁA.Moto odpalone-trudno bo trudno ale odpalił....:).Dzięki za wskazówki.
Ps.Przy okazji pomierzyłem trzy przewody żółte od alternatora(statora) i wyszło po 1,5 Oma na każdy przewód -w serwisówce jest od 0,3-do 0,5 Oma.Moze być?
Marecki - 2024-01-23, 17:35
Rezystancja uzwojeń generatora taka może być.
Odejmij rezystancję styku i kabli pomiarowych i będziesz miał lepszy wynik.
Ważne aby żaden z tych żółtych przewodów nie miał przejścia do masy.
zenon407 - 2024-01-23, 17:46
Dzięki za info.
Ps.Nie widziałeś jakiś rozłącznych połączeń alternator do regulatora?Zamiast wtyczek.
Lutowanie nie badzo mi pasuje.
AMarek - 2024-01-23, 18:28
Sądzę że dobrej jakości złączki z dodatkiem np. wazeliny też będzie dobrze, ponadto są większe 9 mm. Do wyboru rozmaite połączenia śrubowe, oczkowe.
zenon407 - 2024-01-23, 18:54
Ok.Poszperam w necie
Takie znalazłem na Aliekspres i je zakupię.
Wyglądają solidnie-mozna popatrzeć na wideo
https://pl.aliexpress.com/item/1005002652970366.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.43d51c24oT7U9y&gatewayAdapt=glo2pol
zenon407 - 2024-01-27, 09:15
Dostałem prząłacznik zapłonu do Hondy vt -rozebrałem go- jest tam zagięta blaszka-pokryta srebrem -moim zdaniem-częśc tego srebra została przez lata starta i zapewne to powoduje -brak przejścia napiecia.Wyczyściłem propanolem i zastanawiam sie czy to przesmarować i CZYM?
Todek - 2024-01-27, 09:20
zenon407 napisał/a: | i CZYM? |
Najlepiej by było "smarem do styków elektrycznych"
zenon407 - 2024-01-27, 09:39
|
|
|