To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

Oleje - Uszczelniacze i olej do lag???

maly_tomi - 2008-05-27, 00:08

w VT600 chyba jest podobnie jak w moim VT1100

Czyli nie musisz demontować lag, ale musisz zdemontować kolo, bo śruba spustu oleju jest od spodu lagi za osia kola.

Tak wiec: zdejmujesz kolo, odkręcasz śrubę spustowa, odkręcasz dekelek od góry (uważając żeby sprężyna nie wybiła Ci zębów) i po wszystkim. Po zlaniu oleju zakręcasz śrubę od dołu. Wyjmujesz z lagi sprężynę i tulejkę, wlewasz nowy olej, mierzysz poziom oleju, wkładasz sprężynę, wkładasz tulejkę, zakręcasz dekelek, zakładasz kolo i po wszystkim :)

Licho - 2008-05-27, 08:49

maly_tomi napisał/a:
w VT600 chyba jest podobnie jak w moim VT1100

Czyli nie musisz demontować lag, ale musisz zdemontować kolo, bo śruba spustu oleju jest od spodu lagi za osia kola.

Tak wiec: zdejmujesz kolo, odkręcasz śrubę spustowa, odkręcasz dekelek od góry (uważając żeby sprężyna nie wybiła Ci zębów) i po wszystkim. Po zlaniu oleju zakręcasz śrubę od dołu. Wyjmujesz z lagi sprężynę i tulejkę, wlewasz nowy olej, mierzysz poziom oleju, wkładasz sprężynę, wkładasz tulejkę, zakręcasz dekelek, zakładasz kolo i po wszystkim :)




No to sprawa sie robi co raz jasniejsza, już ta śrubke namierzyłem w serwisówce, ale jeszcze nie byłem pewien czy to dokladnie ta. Kurde trzeba koło demontować ?

Czy ja dobrze rozumiem że ona jest pod osią koła, w środku lagi, w takim kanale ?

Znowu bede sobie musial nowe klucze kupic, bo co sie do czegos zabiore to sie okazuje że z metrowa rura na kluczu powinienem podchodzić :)



trudno, to się kółko zdejmie, klocki jeszcze będe wymienial to za jednym zamachem serwis przodu.



Co do tych sprężyn to wiem czym to pachnie, te korki z góry i spręzyny pod nimi to była jedna z jaśniejszych kwesti.



Lata temu miałem CZ 350 i rozebrałem ją do ostatniej śrubki ( nie liczac silnika), pamietam jak sie tam nagimnastykowałem z tymi sprężynami :)

Cezar - 2008-05-27, 11:52

niestety to prawda może się okazać że aby spuścić olej z lag będziesz musiał zdjąć przednie koło, bo jak Tomi napisał inaczej nie ma dostępu do śrubki spustowej
Licho - 2008-05-27, 12:32

Cezar napisał/a:
niestety to prawda może się okazać że aby spuścić olej z lag będziesz musiał zdjąć przednie koło, bo jak Tomi napisał inaczej nie ma dostępu do śrubki spustowej




No to mozna uznac sprawe za wyjasnioną. Dzieki za wskazówki.

Licho - 2008-05-27, 15:00

Lbzdz napisał/a:
janus napisał/a:
Belgu napisał/a:
rozebranie rozebraniem ale generalnie o stanie amorkow powinienes miec pojecie jezdzac

swoim motocyklem... poprostu sie to czuje czy ci dobijaja i czy nurkujesz przy hamowaniu...



ja juz raz rozciagalem sprezyny... generalnie teraz mysle nad ich wymiana i to na

progresywne.




Kurcze tylko ja nim za bardzo nie jeźdzę narazie bo po prostu uszczelniacz z lewej strony nie trzyma i olej ucieka do tego stopnia że spodnie sobie poplamiłem i nie chce zawieszenia katować chciałbym jak najszybciej wymienić olej, przypuszczam że wymienię olej a następnie zadecyduje co dalej




Sama wymiana oleju nie pomoże - musisz wymienić uszczelniacze (najlepiej w obu lagach naraz nawet jeśli cieknie jedna - uszczelniecze i tak sprzedają parami). Jeśli teraz wymienisz olej to przy wymianie uszczelniaczy i tak zalejesz znowu świeży - więc szkoda kasy.

Co do klasy lepkościowej:

10W - za miękki

15W - może być

20W - odpowiednia sztywność



Dla poprawy sztywności zawieszenia można dorobić tulejki (które dodatkowo napną wstępnie sprężyny - patent Jarka73)






A ja tera wypale z pytaniem. ten olej do amorów jest specjalny do tego celu, czy zwykły silnikowy? Zawieche mam bo nawet w serwisówce symbol jest ten sam.

Cezar - 2008-05-27, 15:07

Nie silnikowy tylko do amorków :) W sklepie dostaniesz olej do przedniego zawieszenia np. Motula

Pozdrawiam

Licho - 2008-05-27, 15:22

Cezar napisał/a:
Nie silnikowy tylko do amorków :) W sklepie dostaniesz olej do przedniego zawieszenia np. Motula

Pozdrawiam




Ciekawe czy w samochodowym bedą mieli, bo tez zajechac musze (np: norauto).

maly_tomi - 2008-05-27, 15:37

powinno byc na nim napisane FORK OIL



np:

http://moto.allegro.pl/it...duro_cross.html

Licho - 2008-05-27, 16:22

maly_tomi napisał/a:
powinno byc na nim napisane FORK OIL



np:

http://moto.allegro.pl/it...duro_cross.html




Całe życie człowiek sie uczy :-)

a w norauto nie maja. No tak, w autach sie nie wymienia oleju tylko amory :-)

gdybym nie jeździł autem to bym powiedział " dobrze im tak " :-)

Licho - 2008-05-27, 22:41

To znów ja.



Czy moglibyście mi jeszcze podpowiedzieć jakis dobry sposób na ośke przedniego koła?



Narazie zatrzymała mnie niechetna do współpracy z moimi imbusami sróba na ladze i musze zakupić jakiś niezniszczalny imbus. Jak juz mi się uda odkręcić ,chciałbym uniknąć niepotrzebnych podchodów pod ośkę.



Gdzie ją ugryźć najlepiej?

partycja - 2008-05-27, 23:08

Widzę że kolega ma problem też i sprzętowej natury.

Moja rada jest taka żeby kupił sobie porządny zestaw narzędzi.

Jeśli masz zamiar dłubać przy motorze to ten zakup na prawdę się opłaca.

Ja kupiłem na gwiazdę sobie zestaw kluczy lopden. Taka waliza ze znaczną większością potrzebnych nasadek i innych kosztuje ok 250zł.

Dobre narzędzia oszczędzą Twoje wszystkie nakrętki i na prawdę ułatwią Ci prace.

Cezar (z konta Pati)

Licho - 2008-05-27, 23:21

partycja napisał/a:
Widzę że kolega ma problem też i sprzętowej natury.

Moja rada jest taka żeby kupił sobie porządny zestaw narzędzi.

Jeśli masz zamiar dłubać przy motorze to ten zakup na prawdę się opłaca.

Ja kupiłem na gwiazdę sobie zestaw kluczy lopden. Taka waliza ze znaczną większością potrzebnych nasadek i innych kosztuje ok 250zł.

Dobre narzędzia oszczędzą Twoje wszystkie nakrętki i na prawdę ułatwią Ci prace.

Cezar (z konta Pati)




A no tak to jest. Dłubałem dawno, ze 7 lat temu to było, a tamte narzedzia to szajs i co rusz to musze kupować nowe. Bedzie trzeba pomyslc na dobrym zestwem.



co do oski to juz zauwazyłem że jest gwintowana no i tu znowy kłopot, bo imbusów w rozmiarze 17 to raczej w zestawach nie ma.

Niech mnie tylko ten imbus na ladze puści(jedna poszła, druga nie :-x ), dzisiaj to mnie krew zalała już

maly_tomi - 2008-05-27, 23:51

A ja miałem taki imbus :P



A tak poważnie to oska nie jest gwintowana. otwór na imbusa jest tylko do przytrzymania oski przy dokręcaniu, a i tak niepotrzebnie bo najpierw ośkę zaciska sie tymi małymi imbusami w goleni :P



http://picasaweb.google.c...126858171646578



Po podniesieniu moto i odkreceniu imbusow os powinienes normalnie wyciagnac, bez zadnych oporow.

Chyba ze nikd to nie jeszcze nie zagladal i sie zapiekla tak jak to bylo u mnie. Wtedy bedziesz mial wiecej zabawy :P

maly_tomi - 2008-05-27, 23:53

Licho napisał/a:


co do oski to juz zauwazyłem że jest gwintowana no i tu znowy kłopot, bo imbusów w rozmiarze 17 to raczej w zestawach nie ma.





Ja mam taki zestaw :



http://picasaweb.google.c...769559842291266



Jak widzisz jest i imbus 17 :D

Licho - 2008-05-28, 00:02

maly_tomi napisał/a:
Licho napisał/a:


co do oski to juz zauwazyłem że jest gwintowana no i tu znowy kłopot, bo imbusów w rozmiarze 17 to raczej w zestawach nie ma.





Ja mam taki zestaw :



http://picasaweb.google.c...769559842291266



Jak widzisz jest i imbus 17 :D




Ale dokupiony hehe :)

Jutro też taki będe miał, przygotuje się na wroga, no chyba że znów mnie rozjedzie mała śróbka imbus 6 :-?



Ciekawostka z tą ośka, bo w serwisówce na rysuku ewidentnie jest gwint :-/



Tymczasem, ide spac - dobranoc, jutro dalsza walka ze sróbkami:)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group