VT 700/750/800 - Potwierdzenie diagnozy - braku ładowania
kaj3reczka - 2019-06-12, 20:14 Temat postu: Potwierdzenie diagnozy - braku ładowania Witajcie koledzy,
ostatnio zauważyłem że Wdówka odpala jakby oporniej. Szybki test miernikiem, na zgaszonym silniku i aku pokazuje niecałe 12V. Szybka akcja testowa wykazała:
- Na wysokich obrotach ~12.8
- Niskie obroty ~12
- Niskie obroty + zgaszone lampy ~12.3
Powrót do domu i szukanie diagnozy na forum. W jednym linku znalazłem dwa fajne filmiki jak sprawdzić alternator i regulator więc do dzieła.
1. Miernik ustawiony na brzęczyk - żółte kabelki + masa na silniku brak jakichkolwiek dźwięków
2. Miernik na 200ohmów - miks testów żółty kabelek + żółty kabelek za każdym razem wynik to 1.0
3. Miernik na 200V~ - miks testów żółty + żółty (na zapalonym silniku) wynik w każdym przypadku to niecałe 9V.
Dalszych testów nie przeprowadzałem bo wydało mi się to bezcelowe. Czy dobrze wywnioskowałem że alternator powinien zostać przewinięty? Czy jeszcze coś pominąłem?
AMarek - 2019-06-12, 21:49
P.3 -obroty. Napięcie przy średnich obrotach?
Sasin - 2019-06-12, 22:00
Na bank zwarcie między uzwojeniami.
Na wyjściu z alternatora napięcie międzyfazowe powinno być nawet na wolnych obrotach na poziomie 20-stu paru V.
Uzwojenia alternatora do przewinięcia.
Marecki - 2019-06-12, 22:58
Wystarczy jeden zwarty zwój (czego nie jesteś w stanie zmierzyć standardowym multimetrem) i masz taki efekt, że generowane napięcie jest niskie.
Całe uzwojenie jest do wymiany lub naprawy.
kaj3reczka - 2019-06-12, 23:24
Czyli diagnoza potwierdzona. Może jeszcze przed weekendem uda się to ogarnąć :)
Panowie czy na forum jest gdzieś instrukcja montażu i demontażu alternatora? Czy lepiej się za to nie zabierać i zlecić wyjęcie i włożenie altka fachowcowi?
PS. Czy Pan Janusz z Suwałek dalej działa w temacie i jaki jest koszt przewinięcia u niego altka? W warszawie usłyszałem 250zł
AMarek - 2019-06-14, 23:20
Zmierzyłem w VT 500c napięcie między żółtymi przewodami bez obciążenia i dla:
1000 obr - 14-15 VAC
2000 obr - 27-28 VAC
4000 obr - 48-49 VAC
Marecki - 2019-06-15, 00:10
AMarek - też masz stojan do przewinięcia.
Pomiary należy robić jak kostka z żółtymi kablami jest odpięta od regulatora - w ten sposób nawet uszk. regulator nie wpływa na pomiar.
AMarek - 2019-06-15, 11:08
Bez obciążenia - w sensie odpięty od regulatora, i jest dobry.
Marecki - 2019-06-15, 16:20
AMarek - przetłumacz proszę powyższe zdanie bo nie bardzo wiem co miałeś na myśli.
Czyżby na odłączonym regulatorze była symetria napięć na żółtych kablach?
Sasin - 2019-06-15, 17:02
kaj3reczka napisał/a: | Czyli diagnoza potwierdzona. Może jeszcze przed weekendem uda się to ogarnąć :)
Panowie czy na forum jest gdzieś instrukcja montażu i demontażu alternatora? Czy lepiej się za to nie zabierać i zlecić wyjęcie i włożenie altka fachowcowi?
PS. Czy Pan Janusz z Suwałek dalej działa w temacie i jaki jest koszt przewinięcia u niego altka? W warszawie usłyszałem 250zł |
W vt1100 robiłem tak jak na kolejnych zdjęciach:
https://photos.app.goo.gl/p7cGuwXTUqyLgwQh9
AMarek - 2019-06-15, 18:34
Marecki266 - Przepraszam, wyraziłem się niedokładnie, chodziło o przewody idące od strony stojana , są w koszulkach olejowych i nie wiem jaki mają kolor, potem za złączką są żółte. Pomiar po odłączeniu regulatora.
Marecki - 2019-06-15, 19:56
AMarek - OK, dobrze sprawdzałeś.
kaj3reczka - 2019-06-18, 14:26
Sasin czyli zlewam oliwę i odkręcam wszystko tak jak na fotkach?
Sasin - 2019-06-18, 17:39
kaj3reczka napisał/a: | Sasin czyli zlewam oliwę i odkręcam wszystko tak jak na fotkach? |
Tak było w 1100, myślę, że u Ciebie będzie podobnie. Tak czy inaczej uzwojenia są w oleju, więc olej trzeba spuścić. U mnie był do odkręcenia siłownik sprzęgła, nie wiem jak masz sprzęgło - hydrauliczne czy na linkę. Odkręcając pokrywę i inne elementy dobrze się przypatrz czy niem jakichś "ukrytych" śrub. W 1100 były takie dwie i gdyby nie manual mogłoby się to źle skończyć.
Jak coś to pytaj
kaj3reczka - 2019-06-18, 20:40
A jak to jest z uszczelką? Dostanę od ręki w sklepie czy raczej wersja „zrób to sam”?
|
|
|