VT 1100 - Odwrócenie riserów
W_T_G - 2018-11-13, 12:17 Temat postu: Odwrócenie riserów W mojej Hance mam risery jak na zdjęciu.
Zamontowane są pochyleniem w stronę kierowcy.
Chciał bym je odwrócić, aby odsunąć kierownice o te +- 3-4 cm
Uważam że wtedy miał bym wygodniejszą pozycję bo mam długie ręce.
Robił któryś z kolegów taki manewr? Czy to nie spowoduje zasłonięcia kontrolek? nie oprze się o licznik, lub w inny sposób coś nie za koliduje?
Johan - 2018-11-13, 16:41
Bez sensu, 3-4 cm to możesz kierownicę pochylić do przodu bez odwracania.
MARQ - 2018-11-13, 22:58
Johan napisał/a: | Bez sensu, 3-4 cm to możesz kierownicę pochylić do przodu bez odwracania. |
niekoniecznie bez sensu.
odchylenie kierownicy "do góry" tylko przez przekręcenie na poluzowanych riserach
powoduje trochę dziwne wygięcie nadgarstków. trzeba się przyzwyczaić..
to odwrócenie riserów może mieć sens - może oddalić kierownicę od kierownika bez zmiany kątów.
do pomysłodawcy: najlepiej spróbować - powiesz co wyszło - czy o zbiornik nie zawadza itd...
chętnie się dowiem czy to działa bo sam mam łapy długie i nogi zresztą też.
W_T_G - 2018-11-14, 14:56
MARQ napisał/a: | Johan napisał/a: | Bez sensu, 3-4 cm to możesz kierownicę pochylić do przodu bez odwracania. |
niekoniecznie bez sensu...………….. |
No właśnie. Kąt pochylenia który mam ustawiony jest idealny. A wszystkie próby niżej/wyżej niekorzystnie wpływają na wygodę.
Brakuje mi tych kilku cm "do przodu".
W wolnej chwili przełożę i się ułożę , ale zima idzie i przetestować na dłuższej trasie ciężko będzie. Ale chociaż sprawdzę jak to mechanicznie się sprawi.
MARQ - 2018-11-15, 13:57
ja odchyliłem na poluzowanych riserach,
na początku było bardzo słabo ale trochę się ręce przyzwyczajają..
daj znać jaki będzie wynik.
marian07 - 2018-11-15, 20:20
To może być zły pomysł. W normalnym położeniu oś kierownicy jest w osi sztycy główki ramy. Jak przestawisz to kiera wyjdzie w przód przed oś sztycy. Na spokojnie zobacz jak to będzie się prowadzić żeby jakiej kinddrniespodzianki ni było podczs jazdy w zakrętach.
Filwoj - 2018-11-16, 00:05
Potwierdzam, zmiana geometrii układu kierowniczego może być niebezpieczna, a na pewno wymaga sprawdzenia w "realu".
Johan - 2018-11-21, 13:53
marian07 napisał/a: | To może być zły pomysł. W normalnym położeniu oś kierownicy jest w osi sztycy główki ramy. Jak przestawisz to kiera wyjdzie w przód przed oś sztycy. Na spokojnie zobacz jak to będzie się prowadzić żeby jakiej kinddrniespodzianki ni było podczs jazdy w zakrętach. |
..moje "bez sensu' dotyczyło właśnie tego-prowadzenia
Dżej dżej - 2018-11-21, 15:02
Przerabiałem VT700c na bobbera i między innymi odwracałem właśnie risery.
Jeździ się ok, ale jako że zmieniłem też kierownicę na bardzo wysoką, więc ciężko określić na ile na odczucia przy prowadzeniu wpływa akurat odwrócenie riserów.
|
|
|