To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 1100 - Odwrócenie riserów

W_T_G - 2018-11-13, 12:17
Temat postu: Odwrócenie riserów
W mojej Hance mam risery jak na zdjęciu.
Zamontowane są pochyleniem w stronę kierowcy.
Chciał bym je odwrócić, aby odsunąć kierownice o te +- 3-4 cm
Uważam że wtedy miał bym wygodniejszą pozycję bo mam długie ręce.
Robił któryś z kolegów taki manewr? Czy to nie spowoduje zasłonięcia kontrolek? nie oprze się o licznik, lub w inny sposób coś nie za koliduje?

Johan - 2018-11-13, 16:41

Bez sensu, 3-4 cm to możesz kierownicę pochylić do przodu bez odwracania.
MARQ - 2018-11-13, 22:58

Johan napisał/a:
Bez sensu, 3-4 cm to możesz kierownicę pochylić do przodu bez odwracania.

niekoniecznie bez sensu.
odchylenie kierownicy "do góry" tylko przez przekręcenie na poluzowanych riserach
powoduje trochę dziwne wygięcie nadgarstków. trzeba się przyzwyczaić..
to odwrócenie riserów może mieć sens - może oddalić kierownicę od kierownika bez zmiany kątów.

do pomysłodawcy: najlepiej spróbować - powiesz co wyszło - czy o zbiornik nie zawadza itd...
chętnie się dowiem czy to działa bo sam mam łapy długie i nogi zresztą też.

W_T_G - 2018-11-14, 14:56

MARQ napisał/a:
Johan napisał/a:
Bez sensu, 3-4 cm to możesz kierownicę pochylić do przodu bez odwracania.

niekoniecznie bez sensu...…………..

No właśnie. Kąt pochylenia który mam ustawiony jest idealny. A wszystkie próby niżej/wyżej niekorzystnie wpływają na wygodę.
Brakuje mi tych kilku cm "do przodu".
W wolnej chwili przełożę i się ułożę :-) , ale zima idzie i przetestować na dłuższej trasie ciężko będzie. Ale chociaż sprawdzę jak to mechanicznie się sprawi.

MARQ - 2018-11-15, 13:57

ja odchyliłem na poluzowanych riserach,
na początku było bardzo słabo ale trochę się ręce przyzwyczajają..
daj znać jaki będzie wynik.

marian07 - 2018-11-15, 20:20

To może być zły pomysł. W normalnym położeniu oś kierownicy jest w osi sztycy główki ramy. Jak przestawisz to kiera wyjdzie w przód przed oś sztycy. Na spokojnie zobacz jak to będzie się prowadzić żeby jakiej kinddrniespodzianki ni było podczs jazdy w zakrętach.
Filwoj - 2018-11-16, 00:05

Potwierdzam, zmiana geometrii układu kierowniczego może być niebezpieczna, a na pewno wymaga sprawdzenia w "realu".
Johan - 2018-11-21, 13:53

marian07 napisał/a:
To może być zły pomysł. W normalnym położeniu oś kierownicy jest w osi sztycy główki ramy. Jak przestawisz to kiera wyjdzie w przód przed oś sztycy. Na spokojnie zobacz jak to będzie się prowadzić żeby jakiej kinddrniespodzianki ni było podczs jazdy w zakrętach.


..moje "bez sensu' dotyczyło właśnie tego-prowadzenia

Dżej dżej - 2018-11-21, 15:02

Przerabiałem VT700c na bobbera i między innymi odwracałem właśnie risery.
Jeździ się ok, ale jako że zmieniłem też kierownicę na bardzo wysoką, więc ciężko określić na ile na odczucia przy prowadzeniu wpływa akurat odwrócenie riserów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group