To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 1100 - Pompa paliwa Shadow 1100

MIRAS-S - 2018-10-15, 20:59
Temat postu: Pompa paliwa Shadow 1100
Witajcie chłopaki.
Padła mi pompa paliwa.Widziałem zamienniki pompy nowej.Czy warto kupować zamiennik?
Czy pompa jest rozbieralna?
Czy można ją naprawić?

marcin k - 2018-10-15, 21:46

Jesteś pewny,że pompa a nie np. przekaźnik?Ja bym szukał używki.
MIRAS-S - 2018-10-16, 11:37

Pompa sprawdzona na sztywno. Ani drgnie.

A co z tymi zamiennikami?Są złe?

Podobno te silniki magą jeździć bez pompy.Fakt czy mit.

Skorupek - 2018-10-16, 17:04

Pompa raczej nie padła a elektrowlacznik ktory jest pod czarnym plastikiem. Trudność wymiany 1/10 koszt naprawy 55 zł czas jak pompa jest wyjęta ok 10 minut. Kupisz np tu ale w Olek motocykle 10 taniej http://motocykle-karmot.p...nt-ntv-vfr.html
To prawda że bez pompy da radę ale zasięg drastycznie spada a dłuższą jazda z prędkością 120km/h skutkuje zgaśnięciem silnika bo paliwo nie zdąży nakapać 😀

MIRAS-S - 2018-10-16, 17:24

To prawda wypalił się elektrowłącznik sterujący cewką.W sumie to taki stycznik,ala przekaźnik.
Mam już zmówiony.
Nie będę wyciągał pompki postaram się to zmontować w ramie gdyż zbyt dużo rozbierania .
Dla ogółu to pompka membranowa a myślałem ,że na wirnikach.Wygląd mnie trochę zmylił.

Dobre było by zamontowanie bajpasu w przypadku uszkodzenia zespołu elektrycznego bo zawsze można byłoby dojechać awaryjnie.

Skorupek - 2018-10-16, 21:03

Nie zrobisz tego na ramię bo przewody ci nie puszcza. Rozbierania dużo nie ma. Śruba od boczka. 2 od klem akumulatora trzy od siodła i trzy od skrzynki akumulatora. A i tak musisz ją wyjąć na stół żeby odkręcić stary stycznik i przylutowana kabelek od uzwojenia do nowego. Miałem taki dodatkowy obwód wbudowany w układ i nawet się sprawdzał jak pompa powoli dawała ciała. Koszt to niecałe 10 zł ale trochę kombinowania przy tym jest bo trzeba za kranem wstawić trujnik z kranikami i wpuścić go w układ za filtrami a przed gaźnikami w miejscu gdzie jest złączka redukcyjna z fi 10 na fi 8 po prawej stronie Moto za schowkiem. Zabawa ogólnie nie warta świeczki bo jak padnie przekaźnik przy niskim poziomie paliwa to i tak nie pojedziesz. Lepszym sposobem jest zamontowanie pompy podciśnieniowej zasilanej z króćca w głowicy.
MIRAS-S - 2018-10-17, 13:21

Rozumiem ,że masz na myli przekaźnik ten.

Nie bardzo rozumiem dlaczego przekaźnik się uszkodzi przy niskim poziomie paliwa.

To zestawienie ma jedną wadę , w której styk ten po prostu się wypala..Styk jest mechaniczny a rozwiązanie archaiczne.

Myślę ,że można to zmodernizować aby sterownie pompy było elektroniczne tj.urządzeniem elektronicznym skalibrowaną częstotliwością.
Pompa działa na zasadzie drgań tzw.pompa membranowa.

Czy ktoś wie ,ile ta pompa pobiera mocy?

Skorupek - 2018-10-17, 18:24

Niski poziom paliwa nie ma wpływu na uszkodzenie pompy. Chodziło mi o to że przy niskim poziomie zasilanie grawitacyjne się nie sprawdzi ze względu na zbyt słaby napływ grawitacyjny. To rozwiązanie jest archaiczne ale skuteczne i trwałe. Elektroniczny moduł się nie sprawdzi ponieważ pompa po pierwsze nie pracuje w sposób ciągły ani liniowy w stosunku do wzrostu obrotów silnika. Pracuje tylko wtedy kiedy ciśnienie za pompa pozwoli na jej pracę. Jak zaworek iglicowy wpuści paliwo do komory pompa będzie mogła zadziałać. Jak by pompowała cały czas to by przewody porozrywala poza tym stycznik połączony jest z osią pompy i ona wymusza jego prace
Poza przypadkiem takim jak u ciebie i w 99 %przypadkow zespolenie styków. To taki stycznik jak w Twoim poście. Najlepiej turmax bo są też inne wątpliwej jakości

MIRAS-S - 2018-10-17, 20:48

Zamontowałem stycznik i nie działa.Po naciśnięciu lekko na trzpień pracuje.
Abo stycznik jest źle zrobiony bo w czasie pracy powinien mechanizm stycznika samowolnie powracać aby była ciągłość.
Mam stary i próbuję ustawić tak blaszki aby doprowadzić do styku pierwszego ,ale jest ciężko bo za mało miejsca i trudno coś zobaczyć.


Skoro pompa się włącza cyklicznie to powiedz mi co odpowiada za to.Jest tam jakiś czujnik ciśnienia?

AMarek - 2018-10-17, 21:29

W pompie membranowej ciśnienie utrzymuje sprężyna membrany, jak spadnie ciśnienie, to kotwica zwiera styk i cewka podciąga membranę zasysając następną dawkę paliwa. Jak nie ma przepływu paliwa to pompa nie pracuje. Można spróbować zwiększyć trwałość styków stosując układ gasikowy np. diodę lub kondensator z opornikiem
MIRAS-S - 2018-10-18, 18:22

Kolejne perypetie.

Pompa dobrze pompuje około 03bara.
Silnik pali tylko na ssaniu i trudno go wkręcić na obroty a po wyłączeniu ssania silnik gaśnie.

Czy były problemy z gaźnikami?
Zabieram się za rozbieranie gaźników.
Czym jest wysterowana cewka zapłonowa?Chodzi o czujnik.
Czy uszkadzały się moduły.

Czy w gaźnikach sterowanie występuje podciśnieniowo?

Panowie jakieś sugestie?

Skorupek - 2018-10-18, 20:49

problem raczej natury paliwowej. Może zassał mułu jak rozbierałeś i zatkało jakąś dyszę w gaźniku. Nie szukaj problemu w elektryce bo tam go nie ma skoro silnik pali i pracuje na ssaniu. Daj mu pochodzić na ssaniu aż się nagrzeje naciągnie paliwa. Jak ne to gaźniki do mycia i ustawienia.
MIRAS-S - 2018-10-19, 07:01

Nie da rady aby silnik pracował dłużej jak kilkanaście sekund.
Zaczynam się obawiać czy moduł nie padł bo strzela z rury tak jakby nie miał regulowanego kąta zapłonu.

MIRAS-S - 2018-11-20, 14:23

W końcu poskładałem motocykl.
Stycznik wymieniony na nowy i na ramie bez wyciągania całej pompy.

Zasada działania pompy-stycznika.Pompa pompuje i stycznik pracuje dopóki ciśnienie się nie zwiększy na przeponę pompy a gdy ciśnienie zwiększy się czyli jak zaleje całe komory gaźników a zaworki na pływakach już nie przepuszczą to membrana rozłączy stycznik.
Pompa ma bardzo duża wydajność.

Przy okazji okazało się ,że przy gaźnikach kolanka układu chłodzenia potrzebują wymiany oringów.

Natomiast rozebrałem gaźniki i okazało się ,że na rurkach emulsyjnych pojawiły się mikronowe zatory w postaci lepkich paprochów.
Usuniecie możliwe tylko za pomocą wierteł 0,4mm reszta została wyczyszczona acetonem.

Silnik pracuje dobrze tylko trzeba jeszcze ustawić mieszankę i wyregulować gaźniki.


Mam zrobioną sesję zdjęciową dla przyszłych pokoleń więc na forum ją udostępnię.


Podziękowania dla kolegi Marudy za uszczelki drogocenne wskazówki.

Skubida J - 2019-04-23, 19:47

Witam mam pytanko czy pompa paliwowa powinna chodzić cały czas bo u mnie tak jest
Vt 1100 c z 88 roku
Mialem tak ze jak rozlaczyl sie przewód podczas jazdy to motor gasł po poruszaniu wtyczka znowu załączyła i jechał dalej wiec połączyłem na sztywno i chula
Ale nie wiem czy tak ma być bo moim zdaniem chodzi cały czas



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group