VT 700/750/800 - VT700 85rspaliny w układzie chłodzenia, diagnoza głowicy
pawel1304 - 2018-08-28, 20:21 Temat postu: VT700 85rspaliny w układzie chłodzenia, diagnoza głowicy Witam!
Miesiąc temu okazyjnie kupiłem 33 letnią Shadowkę VT700c. Od początku był problem z wyrzucaniem płynu przez zbiorniczek wyrównawczy po nagrzaniu silnika. Teraz już doszedłem, że na 100% przyczyną są spaliny przedostające się do układu chłodzenia. Obstawiam, że to wina uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Zamierzam w weekend wyciągnąć silnik i rozwiązać problem jednak nie wiem czy jest możliwość sprawdzenia która głowica broi czy profilaktycznie ściągnąć obie? Dodam, że w układzie robi się wysokie ciśnienie w czasie gwałtownego odkręcenia manetki, gdy delikatnie dodaję gazu i powoli wkręcę go na wysokie obroty spaliny nie przenikają do układu chłodzenia. Woda nie przedostaje się też do komór spalania, więc obstawiam uszkodzoną uszczelkę, bo w przypadku pęknięcia głowicy chyba by się lało do cylindra? Do oleju nic się nie dostaje.
Przy okazji, idzie gdzieś dostać inne uszczelki niż te niepolecane od Atheny?
Romek P - 2018-08-29, 18:50
Witam,zacznij od zebrania płynu,zdjęcia węży z pokryw zaworów i węża z pompy idącego w kierunku cylindrów.Następnie zdjętego weza z pompy trzeba zaślepić szczelnie.Przez wystające króćce ze zdjętych węży zalać plynem.Uruchomić rozrusznik na którym cylindrze jest przedmuch na tym wyrzuci płyn.
pawel1304 - 2018-08-29, 23:29
Dzięki za pomoc, ale już obie głowice mam zdjęte. Uszczelka puściła na przednim cylindrze, tylny też profilaktycznie robię. Problem mam z nowymi uszczelkami, dostępne są tylko te z atheny...
Todek - 2018-08-30, 09:49
pawel1304 napisał/a: | dostępne są tylko te z atheny... |
A serwis?
Leo - 2018-08-30, 14:55
ewentualnie odezwij się do Marudy,ja i Corvus w 500tkach mamy od niego,są bez zarzutu
pawel1304 - 2018-09-07, 20:55
Udało mi się dostać oryginalne uszczelki pod głowicę z lat 90, sprzedał mi je poznany na trasie były właściciel siedemsetki
Złożyłem wszystko, miałem problem z kasatorami, bo pierwszy raz miałem z nimi do czynienia, ale postąpiłem zgodnie z serwisówką, zmierzyłem luzy czujnikiem zegarowym i udało się. Z tym, że zostały mi 4 podkładki o gr. 1mm, były wcześniej wsadzone pod kasatory, jednak z pomiarów mi wyszło, że nie są potrzebne. Przed rozbiórką było słychać stukanie z pierwszego cylindra, a teraz błoga cisza. Nie wiem czy to stukanie było skutkiem uszkodzonej uszczelki czy zbyt dużej ilości podkładek pod kasatorami.
|
|
|