VT 125/250 - Kontrolka silinka
franke - 2017-07-20, 09:31 Temat postu: Kontrolka silinka Witajcie, zastanawiam sie czy to tylko w moim moto tak sie dzieje czy to norma. Bo jeśli tylko w moim to czy powinienem się bać ?
1. Przekręcam stacyjkę i świecą 2 diody: Luz (zielona) i Silnik (czerwona) po chwili gaśnie kontrolka z silnika -> To dla mnie jest oczywiste :)
2a. Moto "zimne" odpalone na chwilę po czym wyłączone wyłącznikiem awaryjnym na kierownicy
-> świeci się kontrolka Luzu
2b Moto ciepłe po przejażdżce wyłączone wyłącznikiem awaryjnym na kierownicy
-> świeci się kontrolka Luzu, zapala się kontrolka silnika po czym po około 2 sekundach gaśnie
3. wyłączam stacyjkę gaśnie luzik
Zaznaczam że nic sie nie dzieje z moto, podczas jazdy żadne dziwne zachowanie, żadne zapalanie sie kontrolki silnika.
Trom - 2017-07-20, 09:34
Spoko
Zamek1200 - 2017-07-20, 13:20
To kontrolka temp cieczy chłodzącej a nie silnika. Zapali się gdy silnik będzie za gorący. Z tego co piszesz nie dzieje się nic złego. Jak zagasisz silnik stacyjka to zawsze od razu zgaśnie kontrolka bo odcinasz calkowicie zasilanie
franke - 2017-07-20, 14:00
Zamek1200 napisał/a: | To kontrolka temp cieczy chłodzącej a nie silnika. Zapali się gdy silnik będzie za gorący. Z tego co piszesz nie dzieje się nic złego. Jak zagasisz silnik stacyjka to zawsze od razu zgaśnie kontrolka bo odcinasz calkowicie zasilanie |
toże stacyjkę włączam i zapalają się kontroli i to że stacyjkę wyłączam i gasną kontrolki to ja wiem ;) ale mój problem był inny...
Trom napisał/a: | Spoko |
raczej się jeszcze nie martwię ;)
pavlak556 - 2017-07-20, 15:20
Mała uwaga - wyłącznik awaryjny służy do awaryjnego zgaszenia silnika.Staraj się gasić stacyjką.Ludzie nadużywający awaryjnego doprowadzają do jego uszkodzenia.Sam to miałem...
MARQ - 2017-07-20, 15:48
Mała uwaga ... Ludzie nadużywający stacyjki doprowadzają do jej uszkodzenia ;)
a czy ta kontrolka odpowiada również za ciśnienie oleju czy tylko temperaturę?
franke - 2017-07-20, 21:18
pavlak556 napisał/a: | Mała uwaga - wyłącznik awaryjny służy do awaryjnego zgaszenia silnika.Staraj się gasić stacyjką.Ludzie nadużywający awaryjnego doprowadzają do jego uszkodzenia.Sam to miałem... |
nigdy nie lubiłem używać wyłącznika awaryjnego
MARQ napisał/a: | Mała uwaga ... Ludzie nadużywający stacyjki doprowadzają do jej uszkodzenia ;) |
stacyjka jest w ciu****m miejscu ;)
Blacharz - 2017-07-20, 21:23
Witajcie. Według mojej najlepszej wiedzy kontrolka o którą pytasz jest ściśle powiązana z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej i w żaden sposób nie reaguje na zmiany ciśnienia oleju czym się osobiście bym nie przejmował. Co do gaszenia Hani stacyjką to polecam - nie sposób wtedy zostawić moto z włączonymi światłami o ile nikt nievmajstrował w elektryce oczywiście.
Iceman31 - 2017-07-24, 12:32
Głównym zadaniem awaryjnego jest ochrona stacyjki przed spaleniem. Tak pisze w niektórych instrukcjach obsługi motocykli. Zanim to wyczytałem, to zatwardziały że się tak wyrażę motocyklista, powiedział mi kiedyś, że właśnie mam używać wyłącznika a nie stacyjki
żuku - 2017-07-30, 21:47
pavlak556 napisał/a: | Mała uwaga - wyłącznik awaryjny służy do awaryjnego zgaszenia silnika.Staraj się gasić stacyjką.Ludzie nadużywający awaryjnego doprowadzają do jego uszkodzenia.Sam to miałem... |
Specjalnie się zarejestrowałem i przywitałem , aby dopisać swoje 3 grosze .
Myślę że trzeba gasić wyłącznikiem a nie stacyjką , ponieważ wyłączając stacyjką odcinamy prąd w moto. co za tym idzie odcinamy ew. wiatrak chłodzenia , jesli wyłączymy wyłącznikiem to wiatrak nadal dostaje prąd i jeśli akurat chłodził to nadal może to zrobić. Może się mylę .
robdk - 2017-07-30, 22:52
U mnie po wyłączeniu stacyjką wiatrak dalej pracuje.
Romix13 - 2018-01-28, 21:16
Może kawasaki to nie shadow ? ;)
|
|
|