To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - rozrząd vt 700

Anonymous - 2008-02-05, 10:17

wtopa ;) ok ale wracajac do poprzednikow ktorzy zauwazyli podobne stuki ... znalezliscie przyczyne ? czy dalej jezdzicie stukajac ? ... znaczy ze stukajacymi silnikami :>
Shadok - 2008-02-05, 12:17

Powiem ci jak odpalę...

Miałem takie charakterystyczne klekotanie. Napinacze były już w zasadzie poza zakresem. Łańcuchy wymieniłem, zobaczymy. To samo miał Brat z Sanoka, pisał, że po wymianie łańcuchów ustąpiło, więc i ja mam nadzieję...

Anonymous - 2008-02-05, 12:46

ok czekam na wiesci w takim razie ;)

ps. sam wymieniales lancuchy czy w jakims warsztacie ? z tego co gdzies czytalem trzeba sie niezle napocic zeby wymienic je bez wyjmowania silnika z ramy :P



aha napisz jeszcze ile ci wyszlo za wymiane :)

Shadok - 2008-02-05, 13:45

Wymieniałem sam. W 1100 bez wyjęcia - umówmy się - nie ma to sensu. W 700/750 jak znam życie też. Wyszło mnie tyle co cena łańcuchów i uszczelek - łącznie < 600 zł. Ino że łańcuchy DIDa kupiłem "fartownie" i po znajomości. No i trzeba mieć zaciskarkę oczywiście...
Anonymous - 2008-02-05, 13:59

ouch ... znaczy ze jak dam do warsztatu to ledwo w 1000 sie zmieszcze? :/
maly_tomi - 2008-02-05, 15:01

A myślisz ze nie znajdzie sie jakiś znający sie na mechanice forumowicz z twoich okolic który pomógł by Ci to wymienić za piwo ?
Anonymous - 2008-02-05, 18:26

jest to jakis pomysl ;) narazie trzeba zweryfikowac z duza pewnoscia ze to wlasnie to powoduje stukanie.



co do kosztow ... Szadok : napisales ze ponizej 600 a robiles wszystko sam jak rozumiem ? koszt lancucha samego niepowinien byc az tak duzy ... widzialem ostatnio aukcje na allegro gdzie jedno ogniwo DIDa o podwyzszonej jakosci kosztowalo 1.25 ... w mojej hondzie jest chyba 126 ogniw i takie lancuchy chyba wchodza dwa ... wiec wychodzi ok 320 zl + robocizna ;)



jeszcze pytanko... u ciebie stukalo na dole po prawej stronie ? czy jakos inaczej ? :P



hmm ... przegladam wlasnie servisowke i szukam gdzies informacji na temat jak zdiagnozowac stan lancuszka rozrzadu. i niewidze niestety ... mam HONDA COMMON SERVICE MANUAL i zwykla servisowke do VTka. czyzby tylko ta metoda z wykreceniem tulejki swiecy ? jak dokladnie zmierzyc luz na lancuszku tzn ile ma wynosic i w ktorym miejscu? :D

i poco jest to okienko zamykane sruba na srubokret w prawym deklu silnika na dole?

Shadok - 2008-02-05, 20:52

Postaram się po kolei...



Chodzi raczej o te łańcuchy DID gdzie ogniwko kosztuje chyba ok. 1,8 zł - SCA-0412A SDH. Mozna kupić tańszy zamiennik. Oczywiście, wystarczy na krócej... Mnie się pofarciło i w zamian za przysługi dostałem ten łańcuch w cenie importera. Niestety, strzał raczej jednorazowy...



Śruba w deklu po prawej stronie służy do pokręcania wałem korbowym i ustawiania pozycji tłoków do ustawiania rozrządu itp.



Po wykręceniu kanału przelotowego świecy, zobaczysz łańcuch rozrządu, ale tak naprawdę nie sprawdzisz jego luzu, co najwyżej mocno "na oko". Żeby być pewnym, trzeba zdjąć dekiel przykrywający koło zębate wałka rozrządu, tam jest element napinacza który się mierzy i to jest w zasadzie decydujące. Druga możliwa metoda diagnozy to po prostu przebieg od ostatniej wymiany. No i oczywiście hałasy...



U mnie był to specyficzny odgłos i słychać go było w okolicy cylindra - podejrzewam, że za długi łańcuch klekotał na prowadnicach.

Było to coś takiego:

klik klik klik klik klik klik - przerwa... - klik klik klik klik klik klik - przerwa... - klik klik klik klik klik klik - przerwa... - klik klik klik klik klik klik...

W różnych interwałach.

Po rozgrzaniu przechodziło, na wyższych obrotach też. Co dziwniejsze, mechanik w którego fachowość nie wątpię, po rozgrzaniu "nie słyszał" rozrządu, sugerując, że pewnie hydraulika oczywiście. Ale co do hydrauliki byłem prawie pewien, że nie, bo własnoręcznie sprawdzałem.



Podeślę ci na PW linka do roboczej strony o zmianie łańcuszka rozrządu - nie jest skończona, ale da ci pojęcie w czym jest problem.



Co do robocizny - czytam, że masz coś wspólnego z Jasłem? Brat robił swoją szadówkę u mechanika w Sanoku, drogi zdaje się nie był... Może jego podpytaj?

Jak się dowiadywałem w swoich okolicach, to za wymianę łańcucha krzyczeli ok. 200 zł/cylinder + części oczywiście, ale pewnie nie brali pod uwagę że trzeba wyjąć silnik.

W Krakowie mogę ci polecić "Blondyna", gdzieś mam namiary, słyszałem o nim dobre opinie - o cenach nic nie wiem.

Dziubek - 2008-02-05, 21:07

Mnóstwo pytań.

A Shadok sie wyrabia :mrgreen:

U mnie efekt ten sam-klikanie.

Sam byłem przekonany że to kasowator ale okazało sie ze to napinacz skończył żywota.

Wymiana łańcuszków , jednego napinacza i jeden sezon przelatany bez klikania-narazie.

Dziubek - 2008-02-05, 21:09

Co do cen to szukaj kumpla na forum do w warsztacie to Cie szarpną.
Anonymous - 2008-02-05, 22:51

ok ... przedemna wymiana oleju ... przy okazji sciagne dekielek (trzeba odrazu uszczelke zmieniac ?) i zobacze co tam sie dzieje ... u mnie to niby nie klikanie tylko raczej stukanie i jesli silnik kreci sie pomiedzy 1200-2000 slychac bardzo wyraznie ale po rozgrzaniu wiec moze to byc cos innego ...



hmm ... jakby tego silnika nietrzeba bylo wyjmowac to pewnie bym sobie sam to zrobil .. no ale jeszcze zagniatarki niemam :/



a z sanokiem ... no niby moje okolice ale aktualnie motocykl w krakowie stoji to mam kawalek :P bede kombinowal dzieki za rady ;) dzieki shadok za link mysle ze to sporo wyjasni:)



btw. dobry pomysl z takim "how to" do shadowa ;) w servisowce niewszystko jest jasno opisane a tam widze ladne zdiecia sa no i bariera jezykowa znika :D



co do blondyna to ogladal moja honde przed zakupem. tez slyszalem duzo dobrego o jego zakladzie... wlasnie dopadlem go przypadkiem na gg(do czeg9o to doszlo zeby z mechanikiem na gg debatowac) za wymiane lancuszka rzucil 200 zl + cena lancuszka ... ;)

yanucha - 2008-02-05, 23:06

grasser napisał/a:
ok ... przedemna wymiana oleju ... przy okazji sciagne dekielek (trzeba odrazu uszczelke zmieniac ?) i zobacze co tam sie dzieje ... u mnie to niby nie klikanie tylko raczej stukanie i jesli silnik kreci sie pomiedzy 1200-2000 slychac bardzo wyraznie ale po rozgrzaniu wiec moze to byc cos innego ...



hmm ... jakby tego silnika nietrzeba bylo wyjmowac to pewnie bym sobie sam to zrobil .. no ale jeszcze zagniatarki niemam :/



a z sanokiem ... no niby moje okolice ale aktualnie motocykl w krakowie stoji to mam kawalek :P bede kombinowal dzieki za rady ;) dzieki shadok za link mysle ze to sporo wyjasni:)



btw. dobry pomysl z takim "how to" do shadowa ;) w servisowce niewszystko jest jasno opisane a tam widze ladne zdiecia sa no i bariera jezykowa znika :D



co do blondyna to ogladal moja honde przed zakupem. tez slyszalem duzo dobrego o jego zakladzie... wlasnie dopadlem go przypadkiem na gg(do czeg9o to doszlo zeby z mechanikiem na gg debatowac) za wymiane lancuszka rzucil 200 zl + cena lancuszka ... ;)




grasser pisz chociaż trochę "wyraźniej", bo niedługo "bariera językowa" nie pozwoli innym czytać Twoich postów :mrgreen:

Anonymous - 2008-02-05, 23:17

ok ok ;) obiecuje poprawe ...
Anonymous - 2008-02-06, 15:04

WITAM!

SINIK TRZEBA WYJĄĆ. MOŻNA KUPIĆ ZAKUTE ŁAŃCUCHY I WYMIENIC. NA 1 GAR TRZEBA WYJĄĆ WAŁEK ROZRZĄDU TULEJKE NA ŚWIECE I OGOŁOCIĆ WAŁ Z MAGNETA I INNYCH PIERDÓŁ ŻEBY BYŁ GOŁY WYJĄĆ ŁAŃCUCH I ZAŁOŻYĆ NOWY TORCHĘ HU...OWO SIĘ WKŁADA ALE SIE DA! NA DRUGI GAR Z GÓRY TO SAMO A Z DOŁU TALEŻYK IMPULSATORA I TEŻ WAŁ OGOŁOCIĆ WYJĄĆ ŁAŃCUCH ZAŁOŻYĆ NOWY.

POWODZENIA!

Todek - 2008-02-26, 15:58

Pytanie, czy ktoś wchodził na ta stronę co Shadok podaje? Ja coś nie mogę niczego na niej otworzyć, tylko strona główna. O co chodzi, to z tą stroną coś nie tak, czy ze mną? Pozdrowienia dla Wszystkich. Co do rozrządu to w mojej też coś puka, u góry. Mój spec powiedział, że to hydraulika w tylnym garze, ale na razie nie ruszam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group