To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 600 - Uszczelniacze zaworowe?

Ruffi - 2017-04-19, 15:06
Temat postu: Uszczelniacze zaworowe?
Witam szanownych kolegów.
Mam do znających sprawę pytanie, czy ktoś z forumowiczów wymieniał uszczelniacze w swoim motocyklu vt600? Szukałem informacji na forum znalazłem trochę na ten temat w odniesieniu do vt500. Czy istnieje możliwość wymiany uszczelniaczy bez demontażu dzwigienek zaworowych ,wałka itp. Przy jakim przebiegu koledzy wymieniali takie uszczelniacze? Rozpoznaję się w temacie ponieważ zakupiłem vt600 z przebiegiem 48000 km (prawdziwego nie znam i nie wiem czy był kręcony rocznik 1992) i po wymianie oleju z filtrem i przejechaniu 700km dolałem około 400 ml oleju (Motul 10w40). Dużo za dużo dolanego tego oleju.Motocykl pali na dotyk ma moc nie zauważyłem żadnego dymienia z kominów zabarwienie świeć też jest właściwe. Ostatnio synchronizowałem gaźniki spalanie 3.5 do 3,7l / 100km przy jezdzie do 100km/h. Próby sprężania póki co nie robiłem, narazie dolałem oleju i zamierzam sprawdzić po przejechaniu większej ilości kilometrów czy rzeczywiście moto ma apetyt na olej. Jesli bierze olej to podejrzewam uszczelniacze zaworów bo żadnego dymka nie mogę ujrzec podczas jazdy (spostrzezenie moje i moich kolegów). Może przy wymianie oleju jakis błąd popełniłem weszło 2,4 l. No nic narazie to są moje spostrzezenia pogoda nie pozwala mi na wybranie się na dłuższą jazdę. Myśle o tej sprawie dlatego postanowiłem zadać kolegom to pytanie dotyczące wymiany, przebiegu uszczelniaczy.
Zastanawia mnie ile może wejść oleju tzn pozostać w górnej części cylindra tam gdzie siedzi wałek krzywkowy? Podczas przeglądu zdejmowałem pokrywę zaworów regulowałem je wymieniłem uszczelkę i usunąłem zużyty olej z górnej parti cylindra. Wyczytałem w serwisówce że przy rozmontowanym silniku wchodzi 2.8 l. Ja co prawda nie demontowalem głowicy ale usunąłem zużyty olej z górnej partii silnika, który nie spłynął. Idąc tą myślą 2.4l wlałem i potem 400ml to by dało 2.8l. Pytanie czy w górnej partii silnika może wejść 400ml po 200 ml na cylinder jak myślicie?
Wybaczcie za moje rozpisanie się w temacie, ale sprawa nie daje mi spokoju :)

Ruffi - 2017-05-07, 15:31

Przejechałem 300km i sprawdziłem olej na zimnym silniku. W efekcie dolałem 100ml przy czym po dolaniu i sprawdzeniu poziomu z jednej strony miarki miałem poziom nad kreską znajdująca się w połowie a po odwróceniu miarki w pobliżu maks. Denerwuje mnie sprawdzanie tego oleju małe przechylenie maszyny i zmiana wyniku pomiaru. W dalszym ciągu będę sprawdzał ten olej. Administrator może usunąć temat bo właściwie żadnych informajcji w temacie nie wnosi. Jeżeli chodzi o spalanie wyszlo mi 3.2l/100km. Może ktoś z kolegów napisze czy dolewa do swojej hani oliwy i w jakich ilościach i przy jakim przebiegu. Tak jak pisałem mój moto ma niby 48tys przebiegu ale ręki sobie nie dam uciąc czy to jest prawdziwy przebieg. Można przyjąć, że jak na 1992 to możliwy przebieg do wykręcenia. Moje drugie moto z pewnego źrodła rocznik 1998 ma 40tys.
luka9 - 2017-05-07, 23:16

Szczerze mój jest z 92 też i posiada 77tysięcy przebiegu ;), ale wiesz są i rodzynki które przy takim roczniku mogą mieć w rzeczywistości i 10kkm ale to rzadkość ;). Szczerze dopiero będę sprawdzał ile mój bierze ;)
Ruffi - 2017-05-07, 23:38

No to całkiem możliwe, że został przekręcony licznik chociaż jak sprawdzałem jego historię przed zakupem to wyglądała wiarygodnie. Ale żyjemy w kraju w którym się kręci i nie tylko liczniki.
crazyduck - 2017-05-08, 08:20

Ja mam z 98r.prod 36 tys przebiegu i nic nie łyka oleju :-D
marcin k - 2017-05-08, 10:11

ja wymieniałem tak przy rzeczywistym ok.130.000- 140.000, na liczniku było 80.000, tylko nie kupuj czasem atheny czy innego badziewia tylko serwis- więcej nie będziesz tam zaglądał, do tego wymieniłem pierścienie też serwis spalanie spadło z 7 setek do ok 1,5 oleju. wczoraj dzwonił obecny właściciel moto po 1,5 roku bez uwag. przyjedzie na badanie techniczne.
Ruffi - 2017-05-08, 13:13

Marcin k nie rozumię twojego wpisu piszez, że przed wymianą uszczelniaczy brał ci 700ml (na ile km) a po wymianie 1,5 ale czego litra? To bez sensu , po wymianie wiecej by brał. Wystarczyła wymiana pierścionków bez żadnych obróbek mechanicznych? Czy sam to robiłeś czy zleciłeś jakiemuś warsztatowi? Ja swojego przegonię jak pogoda pozwoli napykam kilka setek i sprawdzę stan.
crazyduck - 2017-05-08, 18:39

Rufi jest tester szczelności cylindrów szukaj mechanika z tym urządzeniem
Ruffi - 2017-05-08, 19:42

crazyduck napisał/a:
Rufi jest tester szczelności cylindrów szukaj mechanika z tym urządzeniem

Dziękuje za informację rozpoznam się kto ma takie urządzenie.
Dzisiaj wykręciłem świecki dwie z cylindrów, te które łatwiej wykręcić.
Wyglądają tak:
https://goo.gl/photos/ZXyPY1oFc2W6wTjMA
https://goo.gl/photos/NwFMFdiXA7su49k96
Nie widzę żadnego zasmolenia olejem, ale najlepiej zrobić próbę szczelności cylindrów.

crazyduck - 2017-05-08, 20:32

Mam taki tester ale kupa km do mnie ...
Ruffi - 2017-05-08, 21:22

No jest kawałek drogi. Myślę czy nie kupić manometru do pomiaru kompresji firmy Yato YT7302 kosztuje 120 zl. W przypadku silnika vt 600 wykrecam jedną świece i wkręcam przewód manometru po uprzednim nagrzaniu silnika. Odkręcam przepustnicę i kręcę rozrusznikiem i otrzymuje wynik. Proszę o skorygowanie czy dobrze myślę. Gdzieś czytałem, że należy uważać przy odkręcaniu świecy na ciepłym silniku. Czy ktoś może potwierdzić tą informację. Zapytam jeszcze kolegę mechanika czy ma taki manometr to może do niego podjadę chociaż nie ukrywam, że taki sprzet w domowym warsztacie jest przydatny :-)
marcin k - 2017-05-09, 08:38

Ruffi napisał/a:
Marcin k nie rozumię twojego wpisu piszez, że przed wymianą uszczelniaczy brał ci 700ml (na ile km) a po wymianie 1,5 ale czego litra? To bez sensu , po wymianie wiecej by brał. Wystarczyła wymiana pierścionków bez żadnych obróbek mechanicznych? Czy sam to robiłeś czy zleciłeś jakiemuś warsztatowi? Ja swojego przegonię jak pogoda pozwoli napykam kilka setek i sprawdzę stan.

błąd, przestawiłem przecinek :-P 0,7 litra przed wymianą, 0,15 litra oleju po wymianie na tysiąc kaemów to oczywiste, zmierzyłem cylinder po 26 latach było tylko 0,04 mm zużycia cylindra więc nic z nim nie robiłem. robiłem w zaprzyjaźnionym warsztacie,zrób próbę olejową może to pierścienie, chociaż nawet jak to mając rozebrany silnik obligatoryjnie wymieniłbym uszczelniacze zaworowe.

Ruffi - 2017-05-09, 12:23

Dziękuję za informację będę chciał zrobić próbę olejową tylko najpierw muszę zakupić manometr :)
luka9 - 2017-05-09, 18:52

Zasadniczo nawet pomimo małego zużycia cylindra wypadałoby zrobić chociaż honowanie cylindra dla nowych pierścieni, inaczej moja się nie spasowac i brać więcej oleju niż przed remontem
Ruffi - 2017-05-15, 22:23

Witam ponownie,
Manometr do pomiaru kompresji doszedł. Dzisiaj dokonałem pomiaru wykonałem go na zimnym silniku na sucho (tzn bez oleju) i na mokro z olejem 3ml. Manometr był wkręcany w gniazdo świecy tej do której jest lepszy dostęp. Każda próbę wykonałem po trzy razy przy otwartej na maksa przepustnicy i otrzymałem takie wyniki.
Dla cylindra pierwszego ( siedząc na siedzisku pierwszy patrząc w stronę kierownicy)
1. 180PSI
2. 165PSI
3. 170PSI
Średnia to 171PSI czyli 11,64atm
Z olejem 3 ml
1. 185PSI
2. 180PSI
3. 179PSI
Średnia to 181PSI czyli 12,32atm
Dla cylindra drugiego
1. 166PSI
2. 165PSI
3. 161PSI
Średnia 164PSI czyli 11,16atm
Z olejem
1. 182PSI
2. 180PSI
3. 174PSI
Srednia 178PSI czyli 12,11 atm
Co na podstawie tych wyników możecie napisać? Ciekawy jestem waszych opinii w temacie. Jak dla mnie dużego zużycia silnik - pierścienie nie mają. Różnice ciśnień pomiedzy cilindrami nie są duże. Może wypowie się ktoś kto przerabiał ten temat.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group