VT 600 - przednia zębatka
bogdi - 2016-12-14, 14:25 Temat postu: przednia zębatka oryginał ma 16 zębów, a czy istnieje 17 zębów i czy ewentualnie "się mieści" ?
Piwek - 2016-12-14, 14:58
jest 15 zębów...
A rozmiar zawsze pozostaje taki sam...
http://www.larsson.pl/ind...A3OA==&bid=3649
waludi - 2016-12-14, 20:13
U mnie o ile mnie pamięć nie myli jest zębatka przednia JT F296-16, 16Z, rozmiar 525
januszek - 2016-12-14, 20:38
bogdi wspomnę tylko , że wymiana zębatki nie pozostaje "bezkarna" Pewnie zdajesz sobie sprawę , że zakładając 17-stkę motocykl będzie wolniejszy , ale mocniejszy , natomiast na 15-stce odwrotnie - czyli szybszy i słabszy? Jeszcze jakbyś sprecyzował , dlaczego chcesz wymienić na zębatkę o większej ilości zębów?
Marlboro - 2016-12-15, 02:38
Chyba sobie żartujesz - no chyba że piszesz o rozmiarze łańcucha - skoku ogniwa. Im więcej zębów tym większa średnica zębatki. Nie da się ścisnąć rozstawu zębów aby upchnąć na obwodzie bo nie będą trafiać w ogniwa łańcucha.
@januszek mowa o przedniej zębatce - większa (więcej zębów) = szybciej ale mniej mocy.
towalsky - 2016-12-15, 08:23
Może Piwkowi chodzi o osadzenie zębatki na wałku zdawczym- wtedy rozmiar pozostanie ten sam (w końcu zębatka dedykowana jest dla tego konkretnego modelu )
Piwek - 2016-12-15, 09:24
Panowie, no to wiadomo...
Tak, czy inaczej 17 dedykowanej nie znalazłem, ale 16 i 15 już tak, z czego 16 jest standardem.
tomcki - 2016-12-15, 11:07
Jeśli wolno zapytać, dlaczego kolega planuje zmianę przedniej zębatki na inną?
Felix - 2016-12-15, 17:58
tomcki napisał/a: | Jeśli wolno zapytać, dlaczego kolega planuje zmianę przedniej zębatki na inną? |
Zapewne zeby zredukowac obroty przy danej predkosci przelotowej
Fr0g - 2016-12-15, 18:29
Felix napisał/a: | tomcki napisał/a: | Jeśli wolno zapytać, dlaczego kolega planuje zmianę przedniej zębatki na inną? |
Zapewne zeby zredukowac obroty przy danej predkosci przelotowej |
Prościej jest założyć mniejszą zadnią.
Ja mam 41 zębów.
Skorupek polecał 40, ale zdygałem że będzie muł... i jednak On miał rację... byłaby idealna z 40 zębami
waludi - 2016-12-15, 19:30
Sposób obliczania prędkości jest taki:
X= stara zębatka tył/stara zębatka przód
Y= nowa zębatka tył/nowa zębatka przód
Prędkość maksymalna = x/y pomnożyć przez prędkość maks dotychczasowa
Oczywiście zakładam że masz wystarczającą moc i nie jedziesz pod silny wiatr .
bogdi - 2016-12-15, 20:16
chcąc założyć mniejszy tył musiał bym skrócić łańcuch, a nie chce mi się , i gdyby mi to nie pasowało to wymiana szybka przodu (tak robiłem w poprzednim moto) dlatego pomyślałem o większej przedniej, tylko też nie znalazłem :( - czyż by się nie mieściła ?
Felix - 2016-12-16, 11:22
Fr0g napisał/a: | Felix napisał/a: | tomcki napisał/a: | Jeśli wolno zapytać, dlaczego kolega planuje zmianę przedniej zębatki na inną? |
Zapewne zeby zredukowac obroty przy danej predkosci przelotowej |
Prościej jest założyć mniejszą zadnią.
Ja mam 41 zębów.
Skorupek polecał 40, ale zdygałem że będzie muł... i jednak On miał rację... byłaby idealna z 40 zębami |
Też bym raczej wolał tył zmienić
januszek - 2016-12-16, 11:28
bogdi ponawiam pytanie - dlaczego chcesz zmienić zębatkę?
bogdi - 2016-12-16, 14:04
januszek napisał/a: | bogdi ponawiam pytanie - dlaczego chcesz zmienić zębatkę? |
aby minimalnie wydłużyć przełożenie
ps: aby wymienić przód - zdejmij dekielek, odkręć zębatkę
aby wymienić tył - zdejmij koło, odkręć zębatkę, zaklep nową zapinkę na skrócony łańcuch, w razie niezadowolenia lub zmiany oczekiwań powrót do poprzedniej, przedniaj zajmuje 10 minut (z piwkiem i fajeczką), z tylną ufff, tak miałem w poprzednim moto, w zależności od potrzeby zmieniałem zębatkę ;)
|
|
|