To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 1100 - wymiana oleju w lagach C2 ACE krok po kroku ale?

saxo - 2016-11-25, 21:54
Temat postu: wymiana oleju w lagach C2 ACE krok po kroku ale?
hej, piszę prosto z garażu więc wybaczcie skróty i błędy. Zabrałem się za wymianę oliwy w amorkach. Przetłumaczyłem sobie instrukcje w google translator i do roboty
1) moto na podnośnik
2) zdjąłem koło
3) bez problemu odkręciłem śruby spustowe (ampul 6mm) :-) znajdujące się nad ośką koła i zlałem stary olej - tu zaleca się wymianę podkładek miedzianych wiec cierpliwie poczekam ze złożeniem do poniedziałku
4) odkręciłem górne śruby na półce (klucz 24mm) najpierw wyszła tuleja długości 150mm potem podkładka i sprężyna/y. Długość sprężyn mieści sie spokojnie w zaleceniach HM a różnica między jedną a drugą to 1mm więc przyjmuję że są ok ALE wg serwisówki sprężyna powinna powinna mieć gęstsze zwoje na górze a rzadsze na dole NIESPODZIANKA mam na odwrót. Pytanie: albo ktoś jednak tu zaglądał i złożył źle albo translator źle przetłumaczył.

Ktoś ma doświadczenie w tym temacie??

adam3911 - 2016-11-26, 09:13

Źle złożone, gęstym do dołu. Wyplucz dobrze lagi nafta, niczym innym.
Inna sprawa że bez zdjęcia lag nie wyplucesz dobrze, i nie wpuscisz syfu.
Jakoś nie mogę skojarzyć w 1100 tej śruby spustowej...

saxo - 2016-11-26, 09:17

adam3911 napisał/a:
Źle złożone, gęstym do dołu. Wyplucz dobrze lagi nafta, niczym innym.
Inna sprawa że bez zdjęcia lag nie wyplucesz dobrze, i nie wpuscisz syfu.
Jakoś nie mogę skojarzyć w 1100 tej śruby spustowej...


no właśnie wg serwisówki gęstym do góry!?! śruba spustowa jest od dołu lag widoczna po zdjęciu ośki

Todek - 2016-11-26, 09:35

saxo napisał/a:
śruba spustowa jest od dołu lag widoczna po zdjęciu ośki

Tak naprawdę to nie jest śruba spustowa, tylko śruba skręcająca lagę.
Śruby spustowe to były np. w VT700 86-87, i były one zlokalizowane na boku lagi, tuż nad otworem ośki koła.

Krzychoo - 2016-11-26, 09:43

Wg Haynesa gęstym do góry.
saxo - 2016-11-26, 09:45

jak ją zwał tak ją zwał w serwisówce tędy się wypuszcza olej to wypuściłem nie było galarety ładnie zleciał, tylko teraz chcę się upewnić czy gęste zwoje do góry ale z drugiej strony jak tak pisze w manualu to pewnie tak złożę...
saxo - 2016-11-26, 09:46

Krzychoo napisał/a:
Wg Haynesa gęstym do góry.


no właśnie mam Haynesa.... :-)

Todek - 2016-11-26, 09:48

saxo napisał/a:
no właśnie wg serwisówki gęstym do góry!?!


W serwisówce do VT1100 C i VT1100T 97-03, firmowanej przez Hondę, jest napisane tak:

Cytat:
Pull the fork tube up and install the fork spring with the tightly wound coil side facing down.

saxo - 2016-11-26, 09:51

no i zgłupiałem, ja mam co prawda rocznik 95....
Krzychoo - 2016-11-26, 10:50

Todek napisał/a:
Cytat: Pull the fork tube up and install the fork spring with the tightly wound coil side facing down.

Wyrwane z kontekstu brzmi dla mnie trochę mętnie.
Poza tym, nie wydaje mi się, żeby to miało jakieś zasadnicze znaczenie.
saxo, A właściwie to dlaczego to rozbierałeś?

saxo - 2016-11-26, 11:24

Moto niedawno kupione więc wymieniam profilaktycznie wszystkie płyny. Sprężyny wyjąłem bo leciałem krok po kroku wg manualna a tam pisze żeby olej lać bez sprężyn to pokornie je wyjąłem. Przy okazji sprawdziłem długości.... chcę też zalać 15W zamiast 10 jest sporo opinii, że hanka stabilniej się prowadzi...
JackSoft - 2016-11-26, 11:27

Todek napisał/a:
saxo napisał/a:
śruba spustowa jest od dołu lag widoczna po zdjęciu ośki

Tak naprawdę to nie jest śruba spustowa, tylko śruba skręcająca lagę.
Śruby spustowe to były np. w VT700 86-87, i były one zlokalizowane na boku lagi, tuż nad otworem ośki koła.


Dokładnie tak jest. Mam VT1100 '86r i u mnie jest śruba spustowa na boku lagi. A ta od spodu skręca całość.

Todek - 2016-11-26, 11:41

Krzychoo napisał/a:
Wyrwane z kontekstu brzmi dla mnie trochę mętnie.


Nic nie jest wyrwane z niczego. :mrgreen:
Jest to uwaga zamieszczona w dziale poświęconym przedniemu zawieszeniu, rozdział o serwisowaniu lag. Obok obrazka z montażem sprężyn.
Serwisówka jest firmowana przez Hondę. Nie jest to Clymer czy Haynes.

adam3911 - 2016-11-26, 13:45

saxo napisał/a:
adam3911 napisał/a:
Źle złożone, gęstym do dołu. Wyplucz dobrze lagi nafta, niczym innym.
Inna sprawa że bez zdjęcia lag nie wyplucesz dobrze, i nie wpuscisz syfu.
Jakoś nie mogę skojarzyć w 1100 tej śruby spustowej...


no właśnie wg serwisówki gęstym do góry!?! śruba spustowa jest od dołu lag widoczna po zdjęciu ośki


To nie jest śruba spustowa! To śruba łącząca bebechy w ladze,

saxo - 2016-11-26, 15:44

adam3911 napisał/a:
saxo napisał/a:
adam3911 napisał/a:
Źle złożone, gęstym do dołu. Wyplucz dobrze lagi nafta, niczym innym.
Inna sprawa że bez zdjęcia lag nie wyplucesz dobrze, i nie wpuscisz syfu.
Jakoś nie mogę skojarzyć w 1100 tej śruby spustowej...


no właśnie wg serwisówki gęstym do góry!?! śruba spustowa jest od dołu lag widoczna po zdjęciu ośki


To nie jest śruba spustowa! To śruba łącząca bebechy w ladze,


ale tak podaje Haynes https://goo.gl/photos/ZxPLZEfK34aajFc18



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group