To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - VT 800C brak ładowania

PETER - 2016-09-29, 19:30
Temat postu: VT 800C brak ładowania
Koledzy, może ktoś z was już przez to przechodził, nie mam ładowania. Wymieniłem regulator napięcia i nic to nie dało, akumulator jest nowy, najprawdopodobniej siadł alternator bo na wyjściu napiecie jest minimalne. Jestem z opolskiego, może znacie jakiegoś fachowca w okolicach Nysy,Opola. Z góry dziękuję za pomoc.

Peter

Marlboro - 2016-09-29, 19:48

Ale piszesz o wyjściu z alternatora czy o wyjściu z regulatora? Zmierz na wyjściu z alternatora miedzy przewodami na zakresie AC.
PETER - 2016-09-29, 20:25

Miałem na myśli wyjście z alternatora.
gieo - 2016-09-29, 20:25

Stator do wymiany lub regeneracji. Zalecam zlutowanie 3 żółtych przewodów od onego statora podążających do regulatora.
PETER - 2016-09-29, 20:28

A czy to pomoże?
Rozumiem, że te 3 żółte od regulatora też zlutować razem i podłączyć do tych z alternatora.

gieo - 2016-09-29, 20:38

PETER napisał/a:
A czy to pomoże?
Rozumiem, że te 3 żółte od regulatora też zlutować razem i podłączyć do tych z alternatora.

Nie nie nie. Żółte przewody OSOBNO zlutować do regulatora. Trzeba wyeliminować złączkę, która się topi. Tak to jest i nie tylko w naszych 800-tkach...

PETER - 2016-09-29, 20:49

Tak właśnie poprzedni właściciel zrobił, wyeliminował kostkę, zółte przewody były zlutowane.
Okazało się, że regulator nie był dedykowany do tego modelu, był to regulator do CBR 650,
może to wykończyło stator?
Od kupna motocykla minęło 8 miesięcy i nic się nie działo aż do teraz.Szlag mnie trafia!!! :evil:
Czy ktoś z kolegów wymieniał już stator, podobno jest potrzebny specjalny ściągacz i jest
to dosyć trudne?

Zibi665 - 2016-09-29, 21:06

Marlboro napisał/a:
Zmierz na wyjściu z alternatora miedzy przewodami na zakresie AC.
Nie przejmuj się wartościami napięcia, bo czasami i ponad 40V jest na wyjściu z alternatora ... - od puszczenia napięcia około 14 - 14,5 V na aku, odpowiedzialny jest regulator. Rozłącz kostkę łączącą alternator z regulatorem, odpal moto i pomierz napięcie na kostce (trzy żółte przewody wychodzące z alternatora) Ważne jest, aby wartości napięcia na każdym z tych trzech żółtych przewodów były bardzo podobne - oczywiście nie jota w jotę, ale bardzo zbliżone. Takie dane świadczą o prawidłowej pracy alternatora, Jeżeli jest inaczej, znaczy na którymś z przewodów jest powiedzmy 5V, a na pozostałych dwóch po 20V (powiedzmy!) - ,,altek'' wymaga przewinięcia, lub zamiany na nowy.
Poszukaj na forum, jest o tym sporo, jest również adres i nr telefonu do pana w Suwałkach, który za drobne pieniądze przewija alternator tak, że nie odróżnisz od nowego, a nie wiem nawet czy nie lepiej.
Gdybyś nie znalazł fachowca w Twojej okolicy, to poniżej masz dane bez szukania . W razie gdyby... to dzwoń i umów się co do szczegółów - wysyłka, cena, etc.
Sporo ludzi przewijało u niego swoje alternatory :ride: Demontaż nie jest tragedią, nawet ja sobie z tym poradziłem... nie narzekaj ;-) , tylko mierz napięcia na kablach i bedziesz w domu.

Janusz Krzynówek
ul. Piotrkowska 14
16-400 Suwałki
tel. 505 474 173

gieo - 2016-09-29, 21:10

To nie jest trudne. Jeśli "kręcisz kluczami" to bez problemu uczynisz wymianę. Ściągacz? Nie widzę potrzeby. Hint: stator ma być dobrej jakości... nie warto kombinować, ale to moje zdanie :mrgreen:

O Zibi w sumie streścił "rozległość" problemu...

PETER - 2016-09-29, 21:16

Dzięki koledzy!
Trochę się podbudowałem bo mechanik u którego stoi moto przedstawiał to w czarnych kolorach.

Marlboro - 2016-09-29, 21:33

PETER napisał/a:
Dzięki koledzy!
Trochę się podbudowałem bo mechanik u którego stoi moto przedstawiał to w czarnych kolorach.


czy to mechanik motocyklowy czy samochodowy?

PETER - 2016-09-29, 22:08

Warsztat naprawia samochody i motocykle.
Marlboro - 2016-09-29, 22:37

PETER napisał/a:
Warsztat naprawia samochody i motocykle.



a motocykli (nie licząc małych skuterów) tam dużo jest naprawianych ? czy tylko jak typowy mechanik samochodowy - naprawia wszystko co ma silnik (łącznie z kosiarkami)?.

As Kier - 2016-09-29, 22:51

Zibi665 napisał/a:
Marlboro napisał/a:
Zmierz na wyjściu z alternatora miedzy przewodami na zakresie AC.
Nie przejmuj się wartościami napięcia, bo czasami i ponad 40V jest na wyjściu z alternatora ... - od puszczenia napięcia około 14 - 14,5 V na aku, odpowiedzialny jest regulator. Rozłącz kostkę łączącą alternator z regulatorem, odpal moto i pomierz napięcie na kostce (trzy żółte przewody wychodzące z alternatora) Ważne jest, aby wartości napięcia na każdym z tych trzech żółtych przewodów były bardzo podobne - oczywiście nie jota w jotę, ale bardzo zbliżone. Takie dane świadczą o prawidłowej pracy alternatora, Jeżeli jest inaczej, znaczy na którymś z przewodów jest powiedzmy 5V, a na pozostałych dwóch po 20V (powiedzmy!) - ,,altek'' wymaga przewinięcia, lub zamiany na nowy.
Poszukaj na forum, jest o tym sporo, jest również adres i nr telefonu do pana w Suwałkach, który za drobne pieniądze przewija alternator tak, że nie odróżnisz od nowego, a nie wiem nawet czy nie lepiej.
Gdybyś nie znalazł fachowca w Twojej okolicy, to poniżej masz dane bez szukania . W razie gdyby... to dzwoń i umów się co do szczegółów - wysyłka, cena, etc.
Sporo ludzi przewijało u niego swoje alternatory :ride: Demontaż nie jest tragedią, nawet ja sobie z tym poradziłem... nie narzekaj ;-) , tylko mierz napięcia na kablach i bedziesz w domu.

Janusz Krzynówek
ul. Piotrkowska 14
16-400 Suwałki
tel. 505 474 173

Tak zrób.
Ja kiedyś pożyczyłem aku od Renegata, jeździłez z dwoma i codziennie je ładowałem. Aku wymieniałem na poboczu błyskawicznie. Odpalenie moto na pych nie stanowi dla mnie problemu. Dasz radę!
Pozdro

marcin k - 2016-09-30, 14:24

mechanik-kowol a przedstawił w czarnych ,żeby mógł Cię wyzłocić


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group