VT 500 - Nie odpala na ciepłym.
Majster1234 - 2017-02-27, 20:55
Też się temu przyjże dokładniej,na razie patrzyłem ładowanie na wolnych obrotach bez włączonych świateł i było około 14.3-14.4V. W piątek sprawdzę jeszcze na światłach jakie jest.
Scrat - 2017-03-02, 10:44
Nie wiem czy pomocne to będzie ale u mnie był taki przypadek, że na ciepłym zdarzało się nie odpalić moto z powodu braku ładowania akumulatora. Okazało się, że winna była kostka, która idzie pod kanapą do alternatora (3 żółte kabelki). Po rozpięciu wyglądała ok, ale okazało się, że było z drugiej strony (tej gdzie przewody wchodzą w kostkę) na tyle rozorana kostka, że było zwarcie, i po jakimś czasie w trakcie jazdy kostka się nagrzewała, i alternator przestawał ładować. Aku było już słabe, co owocowało tym, że przy próbie odpalenia podawał za mały prąd i rozrusznik nie zaskakiwał. Po wywaleniu starej kostki i zamontowaniu nowej oraz wymianie akumulator problem ustąpił. Może warto chwile pojeździć i zobaczyć czy nigdzie na żadnym połączeniu w elektryce się nie grzeje?
Krzychoo - 2017-03-02, 19:11
Scrat napisał/a: | Nie wiem czy pomocne to będzie ale u mnie był taki przypadek, że na ciepłym zdarzało się nie odpalić moto z powodu braku ładowania akumulatora. Okazało się, że winna była kostka, która idzie pod kanapą do alternatora (3 żółte kabelki). Po rozpięciu wyglądała ok, ale okazało się, że było z drugiej strony (tej gdzie przewody wchodzą w kostkę) na tyle rozorana kostka, że było zwarcie, i po jakimś czasie w trakcie jazdy kostka się nagrzewała, i alternator przestawał ładować. Aku było już słabe, co owocowało tym, że przy próbie odpalenia podawał za mały prąd i rozrusznik nie zaskakiwał. Po wywaleniu starej kostki i zamontowaniu nowej oraz wymianie akumulator problem ustąpił. Może warto chwile pojeździć i zobaczyć czy nigdzie na żadnym połączeniu w elektryce się nie grzeje? |
Właśnie też tak miałem.
Stormwind - 2017-03-03, 10:25
Kurde mnie też czeka śledztwo bo znów mi lubi nagle zgasnąć jak jest rozgrzana i stoję w korku. Potem z trudem odpala - kręci ale nie od razu odpali... Jutro sprawdzam zawory, synchro gaźników i poprzyglądam się kostkom... Ehh, Hankowe zagadki :/
Szymon - 2017-03-03, 11:55
Koniecznie napisz, jeśli coś odkryjesz :)
Majster1234 - 2017-03-03, 13:39
Sprawdziłem dzisiaj parę rzeczy i myślę że znalazłem winowajce :) Na początku odpiąłem i przeczyściłem wszystkie kostki od regulatora,sprawdziłem cewki ładowania i wydają się być ok,tak samo diody w regulatorze,ładowanie też jest prawidłowe (ok 14,4-14,7V). Dalej odpaliłem moto na moim akumulatorze,na zimnym odpalił ok,trochę go nagrzałem(niewiele) zgasiłem i już nie chciał odpalić,sprawdziłem spadek napięcia przy próbie odpalenia i było ok 10,8-11V,potem podłączyłem drugi akumulator od traktora(co prawda jest trochę rozładowany ale ma bardzo duży prąd rozruchowy) i odpalił(spadek napięcia na nim to max 11,3V).Wyjąłem też rozrusznik i zauważyłem że dość ciężko się obraca,zmierzyłem też prąd bez obciążenia i pobiera powyżej 20A (max skala w mierniku),także myślę że to jego wina,zregeneruję go i dam znać czy wszystko ok :D
https://youtu.be/hxWdMzLs51I - Mój akumulator (na ciepłym)
https://youtu.be/NeTRX1Cj2eA - Akumulator od traktora (na ciepłym)
AMarek - 2017-03-03, 22:24
Rozrusznik był w takim stanie, i z dodatkowym akumulatorem zapalał na ciepłym
Po remoncie zapala na ciepłym. Pomiar miernikiem napięcia może wprowadzać w błąd bo miernik pokazuje wartość średnią, a ważne jest napięcie w chwili wytworzenia iskry.
Majster1234 - 2017-03-04, 08:47
Co wymieniałeś w rozruszniku ? (Ja sprawdziłem w nim na razie uzwojenia i są ok)
AMarek - 2017-03-04, 09:40
Wymieniłem komplet szczotek i komutator został przeszlifowany, wyczyściłem wszystkie złącza elektryczne.
Majster1234 - 2017-03-04, 15:31
AMarek napisał/a: | Wymieniłem komplet szczotek i komutator został przeszlifowany, wyczyściłem wszystkie złącza elektryczne. |
A pamiętasz może ile miałeś podkładek ? i po ile na stronę ? I skąd brałeś szczotki ? (ja na allegro znalazłem ale nie wiem czy są dobrej jakości)
AMarek - 2017-03-04, 22:59
Podkładki założyłem tak jak były,ale nie pamiętam ilości. Szczotki chyba z Italyracing ale teraz chyba nie mają.Przewody szczotek powinno się zgrzewać do szczotkotrzymacza, firma która remontuje rozruszniki u nas chciała koniecznie remontować cały rozrusznik, więc połączyłem przewody rurkami miedzianymi, ale nie jest łatwo- mało miejsca.
Majster1234 - 2017-03-05, 10:53
Ok dzięki :) Mam jeszcze pytanie co do wymiarów tulejki rozrusznika,ma je ktoś ? Znalazłem na ebay zestaw naprawczy (Link) ale nigdzie nie mogę znaleźć wymiarów.
Pawel_RDE - 2017-03-12, 22:12
Witam!
mam pytanko - aby wymontować rozrusznik trzeba coś jeszcze zdemontować?
AMarek - 2017-03-12, 23:05
Dokładnie nie pamiętam ale chyba spuszczałem płyn, demontowałem przewód chłodzenia i osłonę rury wydechowej.
Majster1234 - 2017-03-13, 17:33
Pawel_RDE napisał/a: | Witam!
mam pytanko - aby wymontować rozrusznik trzeba coś jeszcze zdemontować? |
Ja musiałem zdjąć wydechy bo nie mogłem odkręcić mocowania tej rurki od chłodzenia.Ale jak bym ją odkręcił to wydechu raczej nie trzeba by było zdejmować.
Założyłem zregenerowany rozrusznik(szczotki,przetoczenie komutatora,przesmarowanie) i jak na razie pali ok (dużo szybciej kręci),na razie nagrzałem do połowy skali i odpalał za każdym razem, także myślę że będzie już ok :) Dzięki wszystkim za pomoc.
|
|
|