To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 500 - Nie odpala na ciepłym.

Majster1234 - 2017-02-27, 20:55

Też się temu przyjże dokładniej,na razie patrzyłem ładowanie na wolnych obrotach bez włączonych świateł i było około 14.3-14.4V. W piątek sprawdzę jeszcze na światłach jakie jest.
Scrat - 2017-03-02, 10:44

Nie wiem czy pomocne to będzie ale u mnie był taki przypadek, że na ciepłym zdarzało się nie odpalić moto z powodu braku ładowania akumulatora. Okazało się, że winna była kostka, która idzie pod kanapą do alternatora (3 żółte kabelki). Po rozpięciu wyglądała ok, ale okazało się, że było z drugiej strony (tej gdzie przewody wchodzą w kostkę) na tyle rozorana kostka, że było zwarcie, i po jakimś czasie w trakcie jazdy kostka się nagrzewała, i alternator przestawał ładować. Aku było już słabe, co owocowało tym, że przy próbie odpalenia podawał za mały prąd i rozrusznik nie zaskakiwał. Po wywaleniu starej kostki i zamontowaniu nowej oraz wymianie akumulator problem ustąpił. Może warto chwile pojeździć i zobaczyć czy nigdzie na żadnym połączeniu w elektryce się nie grzeje?
Krzychoo - 2017-03-02, 19:11

Scrat napisał/a:
Nie wiem czy pomocne to będzie ale u mnie był taki przypadek, że na ciepłym zdarzało się nie odpalić moto z powodu braku ładowania akumulatora. Okazało się, że winna była kostka, która idzie pod kanapą do alternatora (3 żółte kabelki). Po rozpięciu wyglądała ok, ale okazało się, że było z drugiej strony (tej gdzie przewody wchodzą w kostkę) na tyle rozorana kostka, że było zwarcie, i po jakimś czasie w trakcie jazdy kostka się nagrzewała, i alternator przestawał ładować. Aku było już słabe, co owocowało tym, że przy próbie odpalenia podawał za mały prąd i rozrusznik nie zaskakiwał. Po wywaleniu starej kostki i zamontowaniu nowej oraz wymianie akumulator problem ustąpił. Może warto chwile pojeździć i zobaczyć czy nigdzie na żadnym połączeniu w elektryce się nie grzeje?


Właśnie też tak miałem.

Stormwind - 2017-03-03, 10:25

Kurde mnie też czeka śledztwo bo znów mi lubi nagle zgasnąć jak jest rozgrzana i stoję w korku. Potem z trudem odpala - kręci ale nie od razu odpali... Jutro sprawdzam zawory, synchro gaźników i poprzyglądam się kostkom... Ehh, Hankowe zagadki :/
Szymon - 2017-03-03, 11:55

Koniecznie napisz, jeśli coś odkryjesz :)
Majster1234 - 2017-03-03, 13:39

Sprawdziłem dzisiaj parę rzeczy i myślę że znalazłem winowajce :) Na początku odpiąłem i przeczyściłem wszystkie kostki od regulatora,sprawdziłem cewki ładowania i wydają się być ok,tak samo diody w regulatorze,ładowanie też jest prawidłowe (ok 14,4-14,7V). Dalej odpaliłem moto na moim akumulatorze,na zimnym odpalił ok,trochę go nagrzałem(niewiele) zgasiłem i już nie chciał odpalić,sprawdziłem spadek napięcia przy próbie odpalenia i było ok 10,8-11V,potem podłączyłem drugi akumulator od traktora(co prawda jest trochę rozładowany ale ma bardzo duży prąd rozruchowy) i odpalił(spadek napięcia na nim to max 11,3V).Wyjąłem też rozrusznik i zauważyłem że dość ciężko się obraca,zmierzyłem też prąd bez obciążenia i pobiera powyżej 20A (max skala w mierniku),także myślę że to jego wina,zregeneruję go i dam znać czy wszystko ok :D

https://youtu.be/hxWdMzLs51I - Mój akumulator (na ciepłym)
https://youtu.be/NeTRX1Cj2eA - Akumulator od traktora (na ciepłym)

AMarek - 2017-03-03, 22:24

Rozrusznik był w takim stanie, i z dodatkowym akumulatorem zapalał na ciepłym


Po remoncie zapala na ciepłym. Pomiar miernikiem napięcia może wprowadzać w błąd bo miernik pokazuje wartość średnią, a ważne jest napięcie w chwili wytworzenia iskry.

Majster1234 - 2017-03-04, 08:47

AMarek napisał/a:
Rozrusznik był w takim stanie, i z dodatkowym akumulatorem zapalał na ciepłym
[url=https://naforum.zapodaj.net/thumbs/6b3ae31eb407.jpg]Obrazek[/url]
[url=https://naforum.zapodaj.net/thumbs/15fab9792480.jpg]Obrazek[/url]
Po remoncie zapala na ciepłym. Pomiar miernikiem napięcia może wprowadzać w błąd bo miernik pokazuje wartość średnią, a ważne jest napięcie w chwili wytworzenia iskry.

Co wymieniałeś w rozruszniku ? (Ja sprawdziłem w nim na razie uzwojenia i są ok)

AMarek - 2017-03-04, 09:40

Wymieniłem komplet szczotek i komutator został przeszlifowany, wyczyściłem wszystkie złącza elektryczne.
Majster1234 - 2017-03-04, 15:31

AMarek napisał/a:
Wymieniłem komplet szczotek i komutator został przeszlifowany, wyczyściłem wszystkie złącza elektryczne.

A pamiętasz może ile miałeś podkładek ? i po ile na stronę ? I skąd brałeś szczotki ? (ja na allegro znalazłem ale nie wiem czy są dobrej jakości)

AMarek - 2017-03-04, 22:59

Podkładki założyłem tak jak były,ale nie pamiętam ilości. Szczotki chyba z Italyracing ale teraz chyba nie mają.Przewody szczotek powinno się zgrzewać do szczotkotrzymacza, firma która remontuje rozruszniki u nas chciała koniecznie remontować cały rozrusznik, więc połączyłem przewody rurkami miedzianymi, ale nie jest łatwo- mało miejsca.
Majster1234 - 2017-03-05, 10:53

Ok dzięki :) Mam jeszcze pytanie co do wymiarów tulejki rozrusznika,ma je ktoś ? Znalazłem na ebay zestaw naprawczy (Link) ale nigdzie nie mogę znaleźć wymiarów.
Pawel_RDE - 2017-03-12, 22:12

Witam!
mam pytanko - aby wymontować rozrusznik trzeba coś jeszcze zdemontować?

AMarek - 2017-03-12, 23:05

Dokładnie nie pamiętam ale chyba spuszczałem płyn, demontowałem przewód chłodzenia i osłonę rury wydechowej.
Majster1234 - 2017-03-13, 17:33

Pawel_RDE napisał/a:
Witam!
mam pytanko - aby wymontować rozrusznik trzeba coś jeszcze zdemontować?

Ja musiałem zdjąć wydechy bo nie mogłem odkręcić mocowania tej rurki od chłodzenia.Ale jak bym ją odkręcił to wydechu raczej nie trzeba by było zdejmować.
Założyłem zregenerowany rozrusznik(szczotki,przetoczenie komutatora,przesmarowanie) i jak na razie pali ok (dużo szybciej kręci),na razie nagrzałem do połowy skali i odpalał za każdym razem, także myślę że będzie już ok :) Dzięki wszystkim za pomoc.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group