To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 500 - Nie odpala na ciepłym.

Gibek - 2017-02-26, 12:13

Spróbuj podłączyć inny lepszy akumulator, powodem może być spadek napięcia na akumulatorze, kiedyś miałem tak w aucie bez obciążenia wszystko OK podczas rozruchu padała jedna cela napięcie spadało do 8V i głupiał kompletnie komputer.
Napięcie akumulatora podczas rozruchu nie powinno spadać poniżej 10,5V.

Majster1234 - 2017-02-26, 12:34

Akumulator jest prawie nówka :) W lipcu chyba kupiłem,do tego był ładowany parę razy w zimie także jest dobry na pewno.Spadek napięcia wiąże się pewnie z tym że na ciepłym rozrusznik pobiera dużo więcej prądu i jest duży spadek napięcia i zanika iskra,zostaje mi tylko sprawdzić dlaczego po nagrzaniu tyle bierze :)
Gibek - 2017-02-26, 12:45

Łatwiej podpiąć nowe źródło zasilania niż rozrusznik. Nowy akumulator nie równa się sprawny akumulator.
Majster1234 - 2017-02-26, 12:50

Niby tak ale za bardzo nie mam innego,podpiąłem w poprzednim roku akumulator od simsona (chyba 6ah,ogólnie raczej za mały do tego moto),i też nie chciał palić.Zregeneruję rozrusznik zawsze to coś pomoże a na pewno nie zaszkodzi. :)
Gibek - 2017-02-26, 14:45

Podepnij do swojego nawet samochodowy "na pożyczkę".
Majster1234 - 2017-02-26, 15:28

Zobaczę :) Ale nie wiem czy akumulator samochodowy to dobre rozwiązanie,bo ma większy maksymalny prąd rozruchowy i może się okazać że moto będzie dobrze paliło na ciepłym pomimo słabego rozrusznika bo napięcie nie będzie aż tak bardzo spadało,ale to tylko moja teoria :)
Gibek - 2017-02-26, 15:47

Majster1234 napisał/a:
Zobaczę :) Ale nie wiem czy akumulator samochodowy to dobre rozwiązanie,bo ma większy maksymalny prąd rozruchowy i może się okazać że moto będzie dobrze paliło na ciepłym pomimo słabego rozrusznika bo napięcie nie będzie aż tak bardzo spadało,ale to tylko moja teoria :)

Jeżeli będzie spadało mimo podpięcia większego akumulatora podłączonego odpowiednio grubym przekrojem przewodu osiągniesz:
1 informację że akumulator jest sprawny,
2 informację gdzie (ucieka) tak duża moc, coś się musi zacząć grzać lub nadpalać

Jak jednako stawiam na akumulator. 8-)

Majster1234 - 2017-02-26, 16:07

Dzięki za sugestie ale najpierw przyjrzę się rozrusznikowi i całemu jego zasilaniu :) A później jak dalej będzie źle to będę sprawdzał akumulator.Mam jeszcze pytanie o podkładki w rozruszniku bo wyczytałem w "Clymer" że trzeba zamontować ich taką samą ilość na wał rozrusznika jaka była przed rozebraniem, ale nie pisze jaką mają mieć grubość(bo przy wymianie tulejek będę musiał pewnie odpowiednio ustawić komutator) i druga sprawa czy można rozebrać przekaźnik do rozrusznika ? Bo jego też przydało by się sprawdzić :D
GhoustDragon - 2017-02-26, 16:18

Majster moim zdaniem zabierasz się za to od odbytu strony...
Nie zawsze podzielam zdanie Gibka ale w tym wypadku ma 100% racji - łatwiej sprawdzić akumulator i z objawów jakie opisujesz to on jest głównym podejrzanym...

Zrobisz jak uważasz, ale nie pytaj Nas o przyczyny a potem stwierdzasz że i tak wiesz lepiej...

Majster1234 - 2017-02-26, 16:39

Nie pisze że wiem lepiej,po prostu po pierwsze nie za bardzo skąd mam wziąć inny akumulator ale postaram się załatwić,a po drugie z tego co czytałem to na forum sporo osób miało podobny problem i winnym okazał się jednak rozrusznik.
Gibek - 2017-02-26, 16:52

Majster1234 napisał/a:
Nie pisze że wiem lepiej,po prostu po pierwsze nie za bardzo skąd mam wziąć inny akumulator ale postaram się załatwić,a po drugie z tego co czytałem to na forum sporo osób miało podobny problem i winnym okazał się jednak rozrusznik.

Być może rozrusznik ale aby doprowadzić sprawny akumulator do spadku na około 8V musi mieć miejsce prąd o wartości setek amperów, zauważyłeś jakieś iskrzenie lub wydzielanie się ciepła? Możesz też zmierzyć prąd rozruchu cęgami choćby tym oscyloskopem.

Majster1234 - 2017-02-26, 17:07

Nie zauważyłem iskrzenia,ale przyjże się.To zrobię tak że sprawdzę przy odpalaniu na zimnym jaki jest spadek napięcia,potem odpalę i nagrzeje.Na zagrzanym zgaszę i znowu sprawdzę spadek napięcia a potem wezmę inny akumulator i spróbuję odpalić. Prądu nie mam jak zmierzyć,nie mam żadnej przystawki do oscyloskopu.
oktan77 - 2017-02-27, 09:35

Majster1234 napisał/a:
Nie pisze że wiem lepiej,po prostu po pierwsze nie za bardzo skąd mam wziąć inny akumulator ale postaram się załatwić,a po drugie z tego co czytałem to na forum sporo osób miało podobny problem i winnym okazał się jednak rozrusznik.

Miałem podobny problem i winnym okazał się...tylko...akumulator.

Majster1234 - 2017-02-27, 09:52

oktan77 napisał/a:
Majster1234 napisał/a:
Nie pisze że wiem lepiej,po prostu po pierwsze nie za bardzo skąd mam wziąć inny akumulator ale postaram się załatwić,a po drugie z tego co czytałem to na forum sporo osób miało podobny problem i winnym okazał się jednak rozrusznik.

Miałem podobny problem i winnym okazał się...tylko...akumulator.

Ja też tak na początku myślałem,dlatego zmieniłem go na nowy :) Ale nie pomogło.

Krzychoo - 2017-02-27, 20:06

Sprawdź czy masz dobre ładowanie, czyli czy napięcie na akumulatorze wzrasta po odpaleniu powyżej 13,5V.
Podobny efekt miałem w mojej Haneczce właśnie z tego powodu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group