To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 500 - Różnice pomiędzy 500-tkami

Globi - 2007-03-09, 18:07
Temat postu: Różnice pomiędzy 500-tkami
Właśnie stałem się posiadaczem serwisówki Clymera i na gorąco chciałem podzielić się informacjami nt. różnic między poszczególnymi modelami VT 500.

A niektóre z nich są bardzo istotne dla czynności serwisowych!!!



1)Pojemność zbiornika paliwa:

VT 500c 83-84 - 12 litrów

VT 500c 85-86 - 11,5 l

VT 500ft - 9,5 l

VT 500e - 12 l



2)Układ chłodzenia:

-pojemność całkowita

VT 500c 83-84 - 1,7 l

VT 500c 85-86 - 2,0 l

VT 500ft - 1,7 l

VT 500e - 2,0 l

-w tym w chłodnicy i pompie

VT 500c 83-84 - 1,2 l

VT 500c 85-86 - 1,55 l

VT 500ft - 1,2 l

VT 500e - 1,55 l

-w zbiorniczku wyrównawczym

VT 500c 83-84 - 0,5 l

VT 500c 85-86 - 0,45 l

VT 500ft - 0,5 l

VT 500e - 0,45 l



3)Ilość oleju w zawieszeniu przednim:

VT 500c 83-84 - w prawej ladze - 440cl, w lewej ladze - 455 cl (?!!!-ciekawe...)

VT 500c 85-86 - w każdej - 442 cl (Cholera! Muszę dolać...)

VT 500ft (Ascot) - po 390 cl

VT 500e (EuroSport) - po 360 cl



Jak coś jeszcze ciekawego wyczytam to dam znać

Pozdr



Pozwoliłem sobie przykleić... Cezar

Globi - 2007-03-10, 11:30

Część dalsza informacji z Clymera:

4) Długość przednich sprężyn:

VT 500c 83-84 - standard - 456,2 mm, "service limit" - 447 mm

VT 500c 85-86 - standard - 443 mm, "service limit" - 434 mm

VT 500ft - standard - 475 mm, "service limit" - 465,5 mm

VT 500e - standard - 445,4 mm, "service limit" - 436,4 mm



5) Długość sprężyn amortyzatora tylnego:

VT 500c - standard - 249,7 mm, "service limit" - 237 mm

VT 500ft - standard - 263 mm, "service limit" - 257,6 mm

VT 500e - standard - 261,8 mm, "service limit" - 256,8 mm



6) Typy gaźników (symbole):

VT 500c 83 - D64A

VT 500c 84 - VD6HA (wersja na Kalifornię - VD6KA)

VT 500c 85 - VD6HC (wersja na Kalifornię - VD6LA)

VT 500c 86 - VD6HD (wersja na Kalifornię - VD6LB)

VT 500ft 83 - VD6HA

VT 500ft 84 - VD6JA (wersja na Kalifornię - VD6LA)

VT 500e - VD6UA

Globi - 2007-03-14, 20:05

Znalazłem jeszcze jedną ciekawą informację:

Filtr powietrza

"W modelach z lat 1985-86 został zastosowany papierowy filtr powietrza." (suchy)

Bardzo ciekawe(!!!). :shock: Ja mam model 1985 i jest tam "normalny" filtr gąbkowy.

Zaczynam mieć wątpliwości co do rzetelności Clymera :-?

Shadok - 2007-03-14, 20:19

W znanej mi rocznik 1984 też jest mokry. Może są po prostu wymienne?
Globi - 2007-03-14, 20:22

Witam

Być może tak jest, i informację należałoby rozumieć jako "...może być stosowany..."

pozdr

Anonymous - 2007-03-26, 14:58

Witam

W mojej shadowce z 85r jest papierowy filtr powietrza. Obudowa z filtrem zespolona jest z bocznym deklem i tutaj jest problem bo jak dobrze rozumiem to w filtrach gabkowych wymieniamy tylko wkład a obudowa zostaje. Jeśli tak jest to w moim przypadku nie ma do czego tej gąbki założyć :-/



Dzieki Globi za informacje techniczne. Wychodzi na to że musze uzupełnić poziom oleju w zawieszeniu.



Pozdro

Globi - 2007-03-26, 20:47

ozi_2 napisał/a:
Witam

W mojej shadowce z 85r jest papierowy filtr powietrza. Obudowa z filtrem zespolona jest z bocznym deklem i tutaj jest problem bo jak dobrze rozumiem to w filtrach gabkowych wymieniamy tylko wkład a obudowa zostaje. Jeśli tak jest to w moim przypadku nie ma do czego tej gąbki założyć :-/


Zespolona z deklem, mówisz...

...I wszystko jasne. Myślałem, że poprzedni właściciel posiał gdzieś elementy i zrobił samoróbę przyklejając jedyną "siatkę" i naciągając na nią filtr gąbkowy. A tu wygląda na to, że wsadził gąbkę na wypruty suchy filtr papierowy!!!

Zwracam honor Clymerowi - rzeczywiście w roczniku 85 jest filtr suchy!

Dzięki, pozdr.

Anonymous - 2007-03-27, 20:39
Temat postu: zdławiona wersja
Witam, może ktoś wie jakie są różnice w silnikach vt 500 wersja niemiecka(słabsza) i pozostałych (mocniejsza) . Czy to kwestia ustawień czy zmiany elementów silnika ? :?:
Globi - 2007-03-27, 22:24

W serwisówce z netu ( http://downloads.hondatec...983_67MF500.pdf ), na stronie 1-2, są dwie małe wzmianki w języku "deutschlandowym". Dotyczą silnika. Nie władam tą mową, więc brzmi to mniej więcej tak:

Maximale Leistung - 37 kW / 8500 min -1

- 20 kW / 8500 min -1 - - Typ B fur Deutschland

To akurat kumam, ale dalej jest coś takiego :-? :

"Eintasventil, Offnet - 10* v.o. T. bei 1mm Hub

- 5* v.o. T. bei 1 mm Hub - Typ B fur Deutschland"

Potem jest jeszcze porównanie dla "Schlest" - 40* (20* - typ B), Offnet - 40* (25*) i

Schlest - 10* (5* - dla typu B). Może coś z tego zrozumiesz.

Podane są także trzy typy gaźników, więc nie wiem gdzie może być to zdławienie mocy.

Anonymous - 2007-03-28, 20:26

Znam tą wersję serwisówki, ale też nie władam niemieckim. W moim moto w briefie niemieckim stwierdzono w którymś roku ( lata '90-te) że obniżono moc. Ciekaw jestem jak to się odbyło i czy jest możliwość odblokowania tego.
renegade - 2007-03-29, 17:14

mac napisał/a:
Znam tą wersję serwisówki, ale też nie władam niemieckim. W moim moto w briefie niemieckim stwierdzono w którymś roku ( lata '90-te) że obniżono moc. Ciekaw jestem jak to się odbyło i czy jest możliwość odblokowania tego.


Pewnie zmienili dysze żeby zmniejszyć przepływ paliwa.

Bo nie sądzę żeby wymyślili coś innego. Tylko Polak potrafi. :lol:

Globi - 2007-03-29, 20:43

renegade26 napisał/a:


Pewnie zmienili dysze żeby zmniejszyć przepływ paliwa.

Bo nie sądzę żeby wymyślili coś innego. Tylko Polak potrafi.


Też mi to przyszło do głowy. W końcu tak jest najszybciej i najprościej.

A co do tego tekstu - to spróbuję jeszcze popytać kolegę, germanistę

Pozdr

Anonymous - 2007-03-29, 22:40

Może ktoś znający bardziej niemiecki będzie wiedział co to znaczy. W briefie stoi tak "Ziff.7:Leistungsreduzierung d. Reduzierung d. Vollastanschlages um 8,5mm" . Może komuś to coś powie.
Globi - 2007-03-30, 15:52

Spróbuję się popytać.



Co do hipotezy o gaźniku, to na stronie 4-1 serwisówki masz taki oto tekst (w wolnym tłumaczeniu):

" Dysza główna gaźnika:

(VD6VA)-standardowa - z przodu #112, z tyłu #120

(VD6WA)-niemiecka - z przodu #118, z tyłu #125

(VD6TA)-szwajcarska - z przodu #110, z tyłu #118 "



Pozdr

Globi - 2007-04-02, 17:04

Poniższe zdanie z serwisówki :

"Einlasventil, Offnet - 10* v.o. T. bei 1mm Hub

- 5* v.o. T. bei 1 mm Hub - Typ B fur Deutschland"

Potem jest jeszcze porównanie dla "Schlest" - 40* (20* - typ B), Offnet - 40* (25*) i

Schlest - 10* (5* - dla typu B).



...brzmi mniej więcej tak:

Zawór wlotowy:

otwieranie

10* przed górnym obrotem na 1 mm skoku

5* po dolnym obrocie na 1 mm skoku - wersja niemiecka

zamykanie

40* po dolnym obrocie na 1 mm skoku

20* po dolnym obrocie na 1 mm skoku - wersja niemiecka

otwieranie

40* przed dolnym obrotem na 1 mm skoku

25* przed dolnym obrotem na 1 mm skoku - wersja niemiecka

zamykanie

10* po dolnym obrocie na 1 mm skoku

5* przed górnym obrotem na 1 mm skoku - wersja niemiecka



To znaczy - została zmieniona regulacja otwierania zaworów?

Zdanie z briefu jeszcze "się tłumaczy"

Pozdr



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group