To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 1100 - biegi w 1100

Trom - 2015-11-28, 00:05

Dodo napisał/a:
Ja powiem tak; nie wiem jak to się ma do 1100, ale ogółem mówiąc: motocykl musisz czuć. Nie możesz wszystkiego brać mechanicznie: co możesz, czego nie, co zrobić a czego nie powinieneś. Pojeździj trochi na luzacko, zapoznaj się z pracą swojego silnika, kiedy i jakie łapie obroty, kiedy się dławi itp. Sam potem po pracy silnika będziesz wiedział czy to co chcesz zrobić (czego ja do końca też nie czaje) będzie mu odpowiadać. Sam poznasz po dźwięku i zachowaniu (drgania, szarpanie). Pałować po zmianie biegu nikt ci nie zabroni ale osobiście jeśli o tym mowa, wolę powoli wkręcać z niskich a kiedy słyszę że osiąga tyle ile na dany bieg jest mu odpowiednie to (kiedy mam chęć) przycisnę gazu więcej.
To nie nauka rakietowa, trzeba czuć, jak z kobitą :lol:

Po prostu kwintesencja :-D

seseba85 - 2015-11-28, 00:15

jak chodzi o drgania po dodaniu gwałtownie gazu w vt1100 to słyszałem że te silniki tak mają że chce licznik z przodu odpaść jak zacznie drgać i to niezależnie od tego jakie są aktualnie obroty
oktan77 - 2015-11-28, 12:09

seseba85 napisał/a:
jak chodzi o drgania po dodaniu gwałtownie gazu w vt1100 to słyszałem że te silniki tak mają że chce licznik z przodu odpaść jak zacznie drgać i to niezależnie od tego jakie są aktualnie obroty

single pin drga, dual pin nie, niby mamy te same silniki, ale u mnie nie drga (dual), z tym gazem to nie przesadzaj :-)8

seseba85 - 2015-11-28, 12:27

czyli ja mam single pin tak?
Zibi665 - 2015-11-28, 12:33

seseba85 napisał/a:
to słyszałem że ...
Od słyszenia można bólu głowy dostać :shock: .

Silnik, na jakim biegu by nie był, po szybkim odkręceniu na max i tak nagle nie osiągnie swoich najwyższych obrotów.
Zachowania o które pytasz to jak najbardziej prawidłowe działanie, zwłaszcza w silnikach sportowych maszyn, które to podrasowywane są pod tym kątem nawet.
Żaden zdrowo myślący motocyklista, nie będzie świadomie zarzynał swojego moto odkręcając nagle manetkę do oporu - wszystko ma swoje granice wytrzymałości, nawet silnik ;-) . Tak, czy siak, silnik potrzebuje przecież jakiegoś czasu na rozpędzenie się, wiec takie nagłe odkręcanie manetki powoduje same straty: szybsze zużycie elementów silnika, które w takich momentach pracują ze wzmożoną siłą, silnik bowiem nie nadąża ze spalaniem, powodując drgania - tzw duszenie się, a o stratach w benzynie już nie wspominając nawet.
,,V-ki'', to silniki wolno obrotowe, nie to co rzędówka w motocyklach sportowych, które to i tak po nagłym dodaniu gazu na max, walą benzyną w wydech. Silnik zawsze rozpędzi się na swoje max, na wyraźne polecenie obsługującego manetkę, jeden szybciej drugi wolniej, ot cała filozofia dodawania gazu nie ważne na którym biegu.
Rozpędzanie silnika, a motocykla, to dwie różne rzeczy.
Ktoś kiedyś powiedział: ,,śpiesz się powoli'' - wg mnie, to wyczerpująca odpowiedź na Twoje pytanie.

Todek - 2015-11-28, 13:16

seseba85 napisał/a:
czyli ja mam single pin tak?

Raczej dual pin. :mrgreen:

seseba85 - 2015-11-28, 13:37

to mam coś nie tak z silnikiem że po do daniu gazu mi nim drga?
Todek - 2015-11-28, 13:46

seseba85 napisał/a:
to mam coś nie tak z silnikiem że po do daniu gazu mi nim drga?

Każda V-ka drga. :mrgreen:

Jazon - 2015-11-28, 22:11

seseba85 napisał/a:
to mam coś nie tak z silnikiem że po do daniu gazu mi nim drga?

seseba85, widzę że nieźle się zakręciłeś. :lol:
Tak jak pisze Todek, każda V-ka drga bardziej lub mniej. Kiedyś na jednym ze zlotów przechadzając się alejkami miedzy motocyklami usłyszałem z tylu specyficzny piękny klang harleya. Minął mnie koleś na starym harleyu chyba takim z lat 80-tych (nie znam się). Koleś z swoim plecaczkiem podskakiwali na siedzeniach jak na młocie pneumatycznym (trochę komicznie to wyglądało). Tym właśnie wyróżnia się silnik z single pin czyli pojedynczy czop wału korbowego (ładne brzmienie za to większe wibracje i większy apetyt na benzynę). Single pin stosowane były w 1100 ACE. Co nie znaczy że w twoim moto nie będziesz oczuwał wibracji przy dodawaniu gazu.

Todek - 2015-11-29, 10:55

Jazon napisał/a:
Single pin stosowane były w 1100 ACE.

I niektórych VT1100C3 Shadow Aero.

seseba85 - 2015-12-01, 21:23

A jak mogę jeszcze jedno pytanko
Jakie macie doświadczenia, porady albo przeciwwskazania jak chodzi o trzymanie motocykla zimą w nieogrzewanym blaszanym garażu?

Dżej dżej - 2015-12-01, 21:59

Ustaw na centralce, możesz podstawić coś pod przód ramy żeby unieść przednie koło. Bak do pełna, wyjąć akumulator i zabrać do domu. Można przykryć jakimś kocem albo pokrowcem i nic złego nie powinno się dziać.
Niektórzy doradzają zmienić olej na koniec sezonu, żeby syfy się nie wytrąciły przez zimę.

Todek - 2015-12-01, 23:29

Dżej dżej napisał/a:
Ustaw na centralce

W jego moto raczej się nie da. :mrgreen:

seseba85 - 2015-12-02, 06:31

No ja właśnie z powodu braku centralki co dwa tygodnie przejeżdżam nim żeby opony nie stały w tym samym punkcie.
hrataj - 2015-12-02, 07:04

Podnośnik


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group