To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

Układ chłodzenia - Wyrzuca płyn ze zbiornika wyrównawczego po nagrzaniu

Mateusz - 2010-03-12, 12:42

Todek napisał/a:
Mateusz napisał/a:
Thomas napisał/a:
syrnik19 napisał/a:
Witam po długiej przerwie.. z powodów niezaleznych tak wyszłoa wracajac do problemu to odpusilem go sobie na jakis czas i po powrocie i zbadaniu była to wywalona uszczelka pod cylindrem po wymianie uszczelek jest ok tylko teraz musze jeszcze 1 rzecz zrobić gdyz z 1 cylindra ucieka mi płyn to znaczy z rurki tylko nie wiem dokladnie z której czy z tej gumowej czy metalowej
Ten twój opis to odrazu wskazywał na uszczelkę pod głowicą,poprostu były przedmuchy do komory płaszcza wodnego ,ale ten problem masz już za sobą.Pozdroo


E, nie pod głowicą tylko pod cylindrem :-)

Jeszcze tylko o-ringi wymieni i pewnie będzie śmigał :-)




Tak się zastanawiam, co ma wspólnego uszczelka pod cylindrem, z gotowaniem płynu? :?:

Przecież płyn nie ma kontaktu z uszczelką pod cylindrem. Chyba chodzi o uszczelkę pod głowicą cylindra. :lol:


Ja tez się zastanawiam :-) Dlatego napisałem :-) na końcu :-) Aczkolwiek jakieś tam kanały (głównie olejowe) są powycinane w uszczelce cylindra:-)

Todek - 2010-03-12, 13:25

Jedyny kanał jaki jest potrzebny w uszczelce cylindra, to kanał na łańcuszek sprzęgłowy. :lol:

Inne kanały są w niej nie potrzebne, i generalnie nie ma ich. :lol: Przez ta uszczelkę nie przepływa płyn chłodzący, ani olej, poza kanałem na łańcuszek który ma połączenie ze skrzynia korbową i głowicą. :lol: Jedyne co może wyciekać przez tą uszczelkę, to olej. :lol:

Mateusz - 2010-03-12, 13:46

Todek napisał/a:
Jedyny kanał jaki jest potrzebny w uszczelce cylindra, to kanał na łańcuszek sprzęgłowy. :lol:

Inne kanały są w niej nie potrzebne, i generalnie nie ma ich. :lol: Przez ta uszczelkę nie przepływa płyn chłodzący, ani olej, poza kanałem na łańcuszek który ma połączenie ze skrzynia korbową i głowicą. :lol: Jedyne co może wyciekać przez tą uszczelkę, to olej. :lol:


Jaki łańcuszek???

Todek - 2010-03-12, 15:49

Mateusz napisał/a:
Todek napisał/a:
Jedyny kanał jaki jest potrzebny w uszczelce cylindra, to kanał na łańcuszek rozrządu. :lol:

Inne kanały są w niej nie potrzebne, i generalnie nie ma ich. :lol: Przez ta uszczelkę nie przepływa płyn chłodzący, ani olej, poza kanałem na łańcuszek który ma połączenie ze skrzynia korbową i głowicą. :lol: Jedyne co może wyciekać przez tą uszczelkę, to olej. :lol:


Jaki łańcuszek???




No patrz Pan, normalnie się mylnąłem. :lol: :mrgreen: Chyba myślałem o WSK-a 125. :lol: :mrgreen:

Dzięki Mati za czujność. :lol:

Syrnik19 - 2010-03-25, 14:32

A teraz mam jeszcze jedno pytanie szukałem na forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi albo źle szukałem czy jak cieknie od czasu do czasu olej z tej dziurki od pompy wody to pompa jest kaputt? czy da się z tym jakoś przeżyć? Oraz planuje wymienić olej i flitr wcześniej lany był motul 10w 40 ale teraz moto bierze go więcej wiec myślałem nad jakimś 20w 40 ewentualnie 50 co o tym sądzicie czy to nie bedzie miało większego wpływu na silnik i jego eksploatacje?
Łysy Honda - 2013-07-01, 22:26

Problem w Honda shadow VT 700 z roku 1984 Wywala mi płyn zbiorniczkiem wyrównawczym i odpala mi wentylator krótko przed czerwonym polem
Podczas jazdy wszystko jest ok natomiast checa rozpoczyna się podczas jazdy w mieście rosnie zaraz temperatura .A dziwne jest ze na postoju jest jak na tą chwilę ok .Sprawdziłem pompe wody i napęd pompy jest ok. wymieniono termostat , termowłącznik wentylatora i korek chłodnicy. Olej czysty bez śladów płynu

Marlboro - 2013-07-01, 23:01

Łysy Honda napisał/a:
Problem w Honda shadow VT 700 z roku 1984 Wywala mi płyn zbiorniczkiem wyrównawczym i odpala mi wentylator krótko przed czerwonym polem
Podczas jazdy wszystko jest ok natomiast checa rozpoczyna się podczas jazdy w mieście rosnie zaraz temperatura .A dziwne jest ze na postoju jest jak na tą chwilę ok .Sprawdziłem pompe wody i napęd pompy jest ok. wymieniono termostat , termowłącznik wentylatora i korek chłodnicy. Olej czysty bez śladów płynu



to że odpala ci wentylator to dobrze, w jeździe typowo mieście w lecie to norma załączanie wentylatora (jak jedziesz to chłodnica ma samoistny przewiew powietrza jak stoisz nie ma wiec musi działać wentylator, postój od jazdy miejskiej różni się tym że na postoju masz mniejsze obroty wolniej się nagrzewa w jeździe miejskiej masz wyższe obroty niż na postoju.

Co do płynu to zawsze on ucieka czy tylko po dolaniu, jak tylko po dolaniu to tak ma być - w czasie nagrzewania się rozszerza i nadmiar ucieka.

Piotrekvt1100 - 2016-07-16, 19:12

Witam, mam duży problem z czujnikiem włączania wentylatora w hondzie shadow vt 1100 z 90r. Kupiłem moto z podłączonym czujnikiem ''na krótko''.Po przekręceniu zapłonu wentylator od razu się uruchamiał. Wymieniłem czujnik na nowy, przez pewien czas było ok, potem znowu przestał włączać się wiatrak i wywalało płyn przy dużym nagrzaniu. Kolejna wymiana czujnika i znowu krótkotrwały spokój. Ma ktoś z was jakiś pomysł, co może być przyczyną takiego stanu? Chłodnica czysta i szczelna, uszczelka pod głowicą też. Wiatrak po podłączeniu masy też się kręci. Co może powodować uszkodzenia czujnika skoro dochodzi do niego tylko jeden przewód od wentylatora. Podrzućcie jakieś rozwiązanie. Dzięki.
GhoustDragon - 2016-07-16, 19:42

Napisałeś, że kupiłeś czujnik ale nie napisałeś jaki...
Piotrekvt1100 - 2016-07-17, 08:17

Witam, kupiłem w larssonie czujnik właczania wentylatora dedykowany do vt 1100, made in japan. Zastanawiam się czy nie zmienić na jakiś zamiennik od auta? Nie mogę znależć przyczyny uszkodzenia tego czujnika. Honda przejechane ma 21 tyś mil, Sprawuje się super poza tym czujnikiem.
GhoustDragon - 2016-07-17, 18:46

Piotrekvt1100 napisał/a:
Witam, kupiłem w larssonie czujnik właczania wentylatora dedykowany do vt 1100, made in japan. Zastanawiam się czy nie zmienić na jakiś zamiennik od auta? Nie mogę znależć przyczyny uszkodzenia tego czujnika. Honda przejechane ma 21 tyś mil, Sprawuje się super poza tym czujnikiem.


Pytałem bo to różne zamienniki ludzie stosują a potem, że kicha itd.
Zmień czujnik i obserwuj - wydaje mi się że po prostu trafiłeś bubla... Ja tak miałem ze świecami - niby nowe, niby takie jak mają być, po wymianie wygrzane odpowiednio itd. a moto kulało... Po zmianie na stare jak ręką odjąć...

Grzeholec - 2017-05-15, 11:08

Witam.
Mam podobny problem z płynem jaki tu opisujecie. U mnie zauważyłem że płyn wylatuje ze zbiorniczka wyrównawczego jak jadę z prędkościami powyżej 130 km i obrotach powyżej 4 -4,5 tys. Jak jadę spokojnie to temperatura jest ok. Płyn nie wycieka. Można by powiedzieć je jest ok. No i jak np. biorę sie za wyprzedzanie. 130 km/h obroty 5000. Tak ze 3 razy i mogę szukać stacji benzynowej bo płynu już nie ma. W poprzednim sezonie było ok ale zimą remontowałem motor ale silnika nie ruszałem. Zdejmowałem tylko pokrywy zaworów by je odnowić.

Maruda - 2017-05-15, 19:11

Jak zdjołeś pokrywy zaworów to rozszczelniły sie uszczelki pod głowicami i silnik do wyjęcia tylko nie pakuj uszczelek atheny
Grzeholec - 2017-05-16, 10:07

Dzięki Maruda za podpowiedź. Tak też myślałem i szukałem potwierdzenia. Może wiesz z jaką siłą dynamometryczną powinny być dokręcane śruby mocujące głowicę oraz śruba mocująca kosz sprzęgłowy.
JeKo24 - 2017-05-18, 20:33

Witam
mam pytanie poniewaz mam ten sam problem :-? jakie uszczelki zalozyc i czy trzeba wyjmowac silnik ??? poniewaz z braku czasu niemam kiedy tego zrobic a mechanik u ktorego byla moja Honia nie czuje sie winny :-/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group