To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

Układ chłodzenia - Wyrzuca płyn ze zbiornika wyrównawczego po nagrzaniu

Anonymous - 2009-07-13, 20:16

Ciąg dalszy mojej zabawy z układem.. No wiec zalałem płynu do chłodnic zapaliłem motor motor osiagnał tem nieco wiecej niż połowa wskażnika motor stał na biegu jałowym i zaczoł właczać sie wentylator właczył sie /zgasł i za jakiś czas znow to samo czy tak powinno byc? Nic nie wylatywało ze zbiornika.. czy może pojechac w traske by tem była wyzsza i zobaczyc wtedy?
andryszek - 2009-07-13, 20:24

Jak najbardziej normalny objaw prawidłowego działania: wentylator schładza ciecz, więc termostat wyłącza go.

Jedz śmiało ;-)

Anonymous - 2009-07-13, 20:26

aha dzieki ale jutro sprawdze to jeszce raz
andryszek - 2009-07-13, 21:12

W poprzednim poście nie wyraziłem się precyzyjnie, bo termostat ma inne zadanie niż włączanie wentylatora (od tego jest osobny włącznik termoaktywny), ale nie w tym rzecz i mam nadzieję, że wiesz o co chodzi...

Podczas jazdy wentylator nie włącza się do czasu, zanim ciecz chłodząca nie osiągnie odpowiednio wysokiej temperatury: dlatego np. wiatrak zaczyna często furczeć dopiero kiedy stoisz na światłach, w korku itp...

Dopóki włącza się i wyłącza - jest wszystko OK.

Anonymous - 2009-07-14, 13:04

Oki a teraz już sprawa jasna.. podszedłem dziś do moto, patrze, a tu biała plama z lewej strony (od skrzyni), patrzę, a tu mokry cylinder, te skrzydełka, uszczelka pod głowica na 2 cylindrze. I pytanie - jaki koszt uszczelek? Chciałbym również wymienić pierścienie - ile to by to kosztowało orientacyjnie?



Proszę, pisz poprawnie, używaj sprawdzania pisowni w przeglądarce, używaj znaków przestankowych. MOD

Mateusz - 2009-07-14, 13:15

syrnik19 napisał/a:
Oki a teraz już sprawa jasan.. podeszłem dziś do moto patrze a tu biała plama z lewej strony (od skrzyni) patrzea tu mokru cylinder te skrzydełka uszczelka pod głowica na 2 cylindrze. i pytanie jaki koszt uszczelek chiałbym rownież wymienić pierscienie ile to by to kosztowało orientacyjnie?


Po pierwsze - wywalona uszczelka to wynik przegrzania a nie przyczyna.

Po drugie - na pewno masz coś nie tak z układem chłodzenia.

Po trzecie - zestaw uszczelek TopEnd to koszt około 250 zł, pierścienie na jeden gar to koszt około 40 euro plus wysyłka.

Uszczelki znajdziesz: TU SAMA USZCZELKA GŁOWICY

TU ZESTAW TOPEND



Pierścienie znajdziesz TUTAJ



Polecam kupić zestaw uszczelek TopEnd, gdyż przy rozbieraniu silnika na pewno będziesz miał dodatkowe uszczelki do wymiany.

Jeśli chcesz wymieniać pierścienie to wymienień od razu na obu cylindrach.

Anonymous - 2009-07-23, 12:23

Po przerwie ciąg dalszy mojej zabawy z moto wykreciłem termostat, przeczyciłem układ chłodzenia( nie była zasyfiony ) wlałem płynu do chłodzenia odpowietrzyłem i po krótkiej jezdzie znów to samo czyli wyrzuca płyn temperatura(wskaznik utzrymije sie w połowie) mzoe nieco wiecej i co lepsze nie wiem czy mi płyn zagotowało czy powietrze wirowało bo w zbiorniku wyrnównawczym płyn sie poruszał przez chwile i na tym koniec. Ale jeszcze co zauważyłem to że tam gdzie był termostat i co idzie to do chłodnicy jest uszcelka i z pod tej uszcelki wydostaje sie kapie płyn co jakiś czas. Wiec narazie jak bede maił chęci to jeszce pomyśle i zobacze tą uszczelke chyba że macie jakieś inne propozycje
Mateusz - 2009-07-23, 12:36

syrnik19 napisał/a:
Po przerwie ciąg dalszy mojej zabawy z moto wykreciłem termostat, przeczyciłem układ chłodzenia( nie była zasyfiony ) wlałem płynu do chłodzenia odpowietrzyłem i po krótkiej jezdzie znów to samo czyli wyrzuca płyn temperatura(wskaznik utzrymije sie w połowie) mzoe nieco wiecej i co lepsze nie wiem czy mi płyn zagotowało czy powietrze wirowało bo w zbiorniku wyrnównawczym płyn sie poruszał przez chwile i na tym koniec. Ale jeszcze co zauważyłem to że tam gdzie był termostat i co idzie to do chłodnicy jest uszcelka i z pod tej uszcelki wydostaje sie kapie płyn co jakiś czas. Wiec narazie jak bede maił chęci to jeszce pomyśle i zobacze tą uszczelke chyba że macie jakieś inne propozycje


Ale wyczyściłeś chłodnicę dokładnie? Środkiem do płukania chłodnic? Tam może być - wbrew pozorom - cała masa kamienia

Anonymous - 2009-07-23, 12:50

Nom plynem do płukania chłodnic i przewaliłem pożniej wężem z wodą pod cisnieniem( zapalilemłem moto na 20 min) wlałem poczekałem az ostygnoł spusciłem płyn zalałem .. chłodnica powiem ze równo sie nagrzewa.. dopiero jak wlancza sie wiatrak dół staje sie chłodniejszy..
Mateusz - 2009-07-23, 13:19

syrnik19 napisał/a:
Nom plynem do płukania chłodnic i przewaliłem pożniej wężem z wodą pod cisnieniem( zapalilemłem moto na 20 min) wlałem poczekałem az ostygnoł spusciłem płyn zalałem .. chłodnica powiem ze równo sie nagrzewa.. dopiero jak wlancza sie wiatrak dół staje sie chłodniejszy..


Rozumiem, że odpowietrzyłeś układ po zalaniu nowym? Może zrób to jeszcze raz? Bo to wygląda na niedrożny układ.

Anonymous - 2009-07-23, 13:33

nom odpowietrzyłem..tzn wlałem płyn zapaliłem silnik i dolewałem a nastepnie przy termostacie z drugiej strony odrecilem srubke cieknie plyn ti chyba dobrze ale mzoe zrobie to jeszce raz
Mateusz - 2009-07-23, 13:36

syrnik19 napisał/a:
nom odpowietrzyłem..tzn wlałem płyn zapaliłem silnik i dolewałem a nastepnie przy termostacie z drugiej strony odrecilem srubke cieknie plyn ti chyba dobrze ale mzoe zrobie to jeszce raz


Odpal z otwartym korkiem i pozwól mu pochodzić z 5 minut. Jeśli "zniknie" płyn to dopiero wtedy dolej.

Anonymous - 2009-07-23, 13:38

ok tak zrobie dzieki a jak to nie pomoże będe myślał dalej
Anonymous - 2009-07-23, 15:20

no i zrobiłem.. po około 5 min zaczeło wyrzucać ,bulgotac płynem wiec dolałem i zgasiłem.A czy to może być zepsuta pompa?
Mateusz - 2009-07-23, 15:33

syrnik19 napisał/a:
no i zrobiłem.. po około 5 min zaczeło wyrzucać ,bulgotac płynem wiec dolałem i zgasiłem.A czy to może być zepsuta pompa?


Jak znaczy co? zagotował Ci się? Zaczął wyrzucać przez otwarty korek czy ze zbiorniczka? Weź no opisuj dokładnie :-)

Co z wskaźnikiem temperatury. Jest tak gorąco, że po 5 minutach mógł się zacząć gotować.



Jeśli temperatura była OK, a on zaczął bulgotać, to właśnie zaczął się odpowietrzać, mógł się otworzyć "duży obieg" i stamtąd wypychać powietrze.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group