To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 125/250 - Za wysokie wolne obroty po synchronizacji

burta74 - 2015-04-22, 10:10
Temat postu: Za wysokie wolne obroty po synchronizacji
Drodzy,

wczoraj domowym wacuometrem zsychronizowałem gaźniki. Wcześniej było mocno nierówno jak sie okazało po podłączeniu vacuometra. Niestety, śrubka zaślepka podciśnienia pierwszego gaźnika była zjechana i żeby ją rozwiercić musiałem wyjąć cały gaźnik i ponownie go zamontować. Po całek operacji motor ładnie pali bez gazu(wcześniej trzeba było trochę dać w gaz na manetce przy uruchamianiu na zimnym i ssaniu), ale ma moim zdaniem za wysokie wolne obroty. Ssnanie oczywiście wyłączone, śrubka regulacji wolnych obrotów wkręcona (schowawa), nawet lekko poluzowałem linki od manetki. Dodam jeszcze, że po lekkim przegazowaniu potrafi strzelić z tłumika, czego nie robiła przed regulacją. Kolektor dolotu powietrza raczej dobrze dokręcony na gumowym łączniku. Nie udało mi się nigdzie znaleźć jak się reguluje skład mieszanki na wolnych obrotach (gdzie w gaźniku są śrubki do regulacji) - może to jest to. Dodam jeszcze, że jak by troszkę bardzie dymiła, przynajmniej zanim się rozgrzała. Jeszcze nie jeździełem po regulacji, więc nie wiem jak się zachowa silnik pod obciążeniem i na obrotach.

Gdzieś czytałem, że może jakieś lewe powietrze się dostaje, tylko nie bardzo wiem którędy jeszcze. Jakieś pomysły, jak zmniejszyć wolne obroty i wyeliminować strzały, co sprawdzić?

burta

Trom - 2015-04-22, 11:30
Temat postu: Re: Za wysokie wolne obroty po synchronizacji
burta74 napisał/a:


wczoraj domowym wacuometrem zsychronizowałem gaźniki.....

burta

Może tu tkwi przyczyna? ;-)

MadJiitensha - 2015-04-22, 11:55

Kurde a ja sie martwie bo moja strzelać przestała :D.

Śrubki regulacji są schowane i ciężko się do nich dostać bez odpowiedniego sprzętu.


Obydwie zobaczysz od strony filtra powietrza. Ta jest od tylnego cylindra.

Anonymous - 2015-04-22, 13:11
Temat postu: Re: Za wysokie wolne obroty po synchronizacji
burta74 napisał/a:
Drodzy,

wczoraj domowym wacuometrem zsychronizowałem gaźniki. Wcześniej było mocno nierówno jak sie okazało po podłączeniu vacuometra. Niestety, śrubka zaślepka podciśnienia pierwszego gaźnika była zjechana i żeby ją rozwiercić musiałem wyjąć cały gaźnik i ponownie go zamontować. Po całek operacji motor ładnie pali bez gazu(wcześniej trzeba było trochę dać w gaz na manetce przy uruchamianiu na zimnym i ssaniu), ale ma moim zdaniem za wysokie wolne obroty. Ssnanie oczywiście wyłączone, śrubka regulacji wolnych obrotów wkręcona (schowawa), nawet lekko poluzowałem linki od manetki. Dodam jeszcze, że po lekkim przegazowaniu potrafi strzelić z tłumika, czego nie robiła przed regulacją. Kolektor dolotu powietrza raczej dobrze dokręcony na gumowym łączniku. Nie udało mi się nigdzie znaleźć jak się reguluje skład mieszanki na wolnych obrotach (gdzie w gaźniku są śrubki do regulacji) - może to jest to. Dodam jeszcze, że jak by troszkę bardzie dymiła, przynajmniej zanim się rozgrzała. Jeszcze nie jeździełem po regulacji, więc nie wiem jak się zachowa silnik pod obciążeniem i na obrotach.

Gdzieś czytałem, że może jakieś lewe powietrze się dostaje, tylko nie bardzo wiem którędy jeszcze. Jakieś pomysły, jak zmniejszyć wolne obroty i wyeliminować strzały, co sprawdzić?

burta


Czy regulacji dokonałeś na rozgrzanym silniku ???

burta74 - 2015-04-22, 13:13

A więc tak:
- pokręciłem trochę śrubką do synchronizacji i jest jak było, czyli wolne obroty są wolne, bez gazu nie zapala, przestała strzelać i mniej dymi.

Co do umiejscowienia śrubek regulacji mieszanki to tak podejrzewałem że to one, ale nic z tym nie zrobię bo nie mam takich sprytnych narzędzi. Pobawię się jeszcze tą synchronizacją.

burta

[ Dodano: 2015-04-22, 13:15 ]
zielonyne napisał/a:
burta74 napisał/a:
Drodzy,

wczoraj domowym wacuometrem zsychronizowałem gaźniki. Wcześniej było mocno nierówno jak sie okazało po podłączeniu vacuometra. Niestety, śrubka zaślepka podciśnienia pierwszego gaźnika była zjechana i żeby ją rozwiercić musiałem wyjąć cały gaźnik i ponownie go zamontować. Po całek operacji motor ładnie pali bez gazu(wcześniej trzeba było trochę dać w gaz na manetce przy uruchamianiu na zimnym i ssaniu), ale ma moim zdaniem za wysokie wolne obroty. Ssnanie oczywiście wyłączone, śrubka regulacji wolnych obrotów wkręcona (schowawa), nawet lekko poluzowałem linki od manetki. Dodam jeszcze, że po lekkim przegazowaniu potrafi strzelić z tłumika, czego nie robiła przed regulacją. Kolektor dolotu powietrza raczej dobrze dokręcony na gumowym łączniku. Nie udało mi się nigdzie znaleźć jak się reguluje skład mieszanki na wolnych obrotach (gdzie w gaźniku są śrubki do regulacji) - może to jest to. Dodam jeszcze, że jak by troszkę bardzie dymiła, przynajmniej zanim się rozgrzała. Jeszcze nie jeździełem po regulacji, więc nie wiem jak się zachowa silnik pod obciążeniem i na obrotach.

Gdzieś czytałem, że może jakieś lewe powietrze się dostaje, tylko nie bardzo wiem którędy jeszcze. Jakieś pomysły, jak zmniejszyć wolne obroty i wyeliminować strzały, co sprawdzić?

burta


Czy regulacji dokonałeś na rozgrzanym silniku ???


chwile pochodziła, tak ok 10 minut...

Anonymous - 2015-04-22, 13:18

Więc tak prawdopodobnie zbyt zimny silnik i błędy w regulacji wacu i nie ma tu znaczenia czy to sprzęt domowej roboty czy kupny

a to delikatna rzecz w ustawieniu ,ponadto wpływa to tylko na pracę silnika w dolnych granicach obrotów



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group