To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 500 - Cewka

Anonymous - 2008-11-11, 18:43
Temat postu: Cewka
Witam.Moze mi ktoś powiedzieć jakie są objawy padniętej cewki lub modułu jak sprawdzić czy są sprawne (cewka lub moduł).Dzięki.Pozdr.
jacabe - 2008-11-11, 19:30

cewka pryszcz - potrzebujesz ohmomierza jeden kabelek wbijasz w jedną fajke drugi w drugą fajkę i mierzysz oporność uzwojenia wtórnego zdaje sie w okolich 42 ohm a potem mierzysz na + i - uzwojenia pierwotnego ale wartości nie pamiętam po prostu powinno być przjście

poszukaj w moich postach bo już o tym pisałem dokładniej

Cezar - 2008-11-11, 22:59

a co się dzieje z motocyklem?

cewki mierzysz omomierzem. Moduł trzeba by rozebrać, ale trzeba mieć dobry sprzęt, możesz ewentualnie sprawdzić czy nie jest ośniedziały i czy luty są w porządku.

Najlepiej sprawdzać przez podmianę

Myszak - 2009-04-11, 21:27

Mam pytanko, czy gdyby można było zamontować cewki zapłonowe z VT 1100 ( 90r) do VT 500 86' to działałby one prawidłowo?
Cezar - 2009-04-11, 21:47

Myszak napisał/a:
Mam pytanko, czy gdyby można było zamontować cewki zapłonowe z VT 1100 ( 90r) do VT 500 86' to działałby one prawidłowo?




Z mojego rozeznania wynika, że w modelach VT500 i VT1100 były montowane różne cewki zapłonowe o znaczeniach:



VT500C'85

30404-MF8-000

30510-ME9-003

30510-ME9-013



VT500C'86

30510-ME9-013



VT1100C'90

30510-MM8-003



Cewki o oznaczeniach:

30404-MF8-000

30510-ME9-003

30510-ME9-013

na pewno można stosować wymiennie.

Nie doczytałem się nigdzie żeby model 30510-MM8-003 był kompatybilny z cewkami od VT500, jednakże cewki te różnią się zapewne kształtem obudowy i nie wykluczone, że mogą działać prawidłowo i w VT500.

W obu motocyklach stosuje się te same świece zapłonowe i sterowanie poprzez CDI (inne w VT500 i VT1100).

Jeśli masz możliwość ich pomierzenia to porównaj oporności uzwojeń.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group