VT 500 - Cewka
Anonymous - 2008-11-11, 18:43 Temat postu: Cewka Witam.Moze mi ktoś powiedzieć jakie są objawy padniętej cewki lub modułu jak sprawdzić czy są sprawne (cewka lub moduł).Dzięki.Pozdr.
jacabe - 2008-11-11, 19:30
cewka pryszcz - potrzebujesz ohmomierza jeden kabelek wbijasz w jedną fajke drugi w drugą fajkę i mierzysz oporność uzwojenia wtórnego zdaje sie w okolich 42 ohm a potem mierzysz na + i - uzwojenia pierwotnego ale wartości nie pamiętam po prostu powinno być przjście
poszukaj w moich postach bo już o tym pisałem dokładniej
Cezar - 2008-11-11, 22:59
a co się dzieje z motocyklem?
cewki mierzysz omomierzem. Moduł trzeba by rozebrać, ale trzeba mieć dobry sprzęt, możesz ewentualnie sprawdzić czy nie jest ośniedziały i czy luty są w porządku.
Najlepiej sprawdzać przez podmianę
Myszak - 2009-04-11, 21:27
Mam pytanko, czy gdyby można było zamontować cewki zapłonowe z VT 1100 ( 90r) do VT 500 86' to działałby one prawidłowo?
Cezar - 2009-04-11, 21:47
Myszak napisał/a: | Mam pytanko, czy gdyby można było zamontować cewki zapłonowe z VT 1100 ( 90r) do VT 500 86' to działałby one prawidłowo? |
Z mojego rozeznania wynika, że w modelach VT500 i VT1100 były montowane różne cewki zapłonowe o znaczeniach:
VT500C'85
30404-MF8-000
30510-ME9-003
30510-ME9-013
VT500C'86
30510-ME9-013
VT1100C'90
30510-MM8-003
Cewki o oznaczeniach:
30404-MF8-000
30510-ME9-003
30510-ME9-013
na pewno można stosować wymiennie.
Nie doczytałem się nigdzie żeby model 30510-MM8-003 był kompatybilny z cewkami od VT500, jednakże cewki te różnią się zapewne kształtem obudowy i nie wykluczone, że mogą działać prawidłowo i w VT500.
W obu motocyklach stosuje się te same świece zapłonowe i sterowanie poprzez CDI (inne w VT500 i VT1100).
Jeśli masz możliwość ich pomierzenia to porównaj oporności uzwojeń.
|
|
|