To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 600 - Przedni cylinder kopci

moormel - 2015-01-27, 21:26
Temat postu: Przedni cylinder kopci
Witam Brać

Zeszłej zimy wyciągnąłem pierwszy raz gaźniki (bo to rocznik 88 z dwoma) i przeserwisowałem większość podzespołów. Zsynchronizowałem, poczyściłem, wymieniłem uszczelki.
W połowie lata maszyna zaczęła mocno kopcić z jednej rury przy dodawaniu gazu, również na postoju. W przednim garze świece smoliście czarne, w tylnym OK, i ten ciągnie dobrze. Śruby regulacji składu mieszanki podobnie wykręcone, ok 2-3 obroty, ale nawet po wkręceniu przedniej do samego końca mam kopcenie z rury. Wydechy są zmienione, ale nie wiem na jakie; dolot seryjny z papierowym filtrem.

Czy ktoś z Was miał może takie objawy?

maro - 2015-01-28, 00:11

Olej ubywa? Może zawieszony pływak lub zacięty zaworek i przelewa gaźnik.
marselus09 - 2015-01-28, 07:14

wtedy paliwo wywalaloby przelewem, przerabialem temat wlasnie wiec zaciete plywaki, zaworek raczej odpadaja, tez zaczalbym od ustalenia czy znika olej
Krzychoo - 2015-01-28, 07:47

Myślę że to raczej związane ze spalaniem oleju. Może puścił uszczelniacz zaworowy? Sprawdź kompresję.
GhoustDragon - 2015-01-28, 09:05

Panowie olej, zaworki, pływaki... to wróżenie z fusów...
Co znaczy, że kopci? Jaki kolor dymu? Biały to para i może sugerować problem z układem chłodzenia(uszczelka pod głowicą); błękitny, gryzący to spalanie oleju(uszczelniacze zawodowe, pierścienie itd.); czarny to za dużo paliwa czyli problem z układem zasilania.

Teraz tylko kolega musi sprecyzować.

moormel - 2015-01-28, 17:45

Dymi benzyną, na czarno-szaro. Oleju raczej nie ubywa, w każdym razie nie znacząco dużo. Założenie przyjąłem, że to zasilanie paliwem jest problemem. Właśnie rozbieram gaźniki... chociaż nie wiem czego szukać... poszukam asymetrii jakichś.
GhoustDragon - 2015-01-28, 19:57

Jeśli faktycznie dostaje za dużo paliwa w tym cylindrze, a zaworek iglicowy jest OK to sprawdź membrany.
moormel - 2015-01-28, 21:33

Membrany całe, suwaki chodzą. Pływaki w obu komorach na tym samym poziomie, zawory pływakowe OK...

Skąd ja wziąłem tę sprężynę?!

McGregor - 2015-01-28, 21:45

A założyłeś sprężynę na przepustnicę od góry?
Między przepustnicą,a kopułką od góry co przykręca się na śruby.

moormel - 2015-01-28, 21:51

Ta od suwaka jest wieeelka. Ta co mi została jest mniejsza.
Dam spokój gaźnikowi i sprawdzę kompresję faktycznie...
... chyba, że ktoś ma jakiś pomysł (?)

GhoustDragon - 2015-01-28, 22:05

moormel napisał/a:

Skąd ja wziąłem tę sprężynę?!


Ta sprężyna jest od zaworu powietrza. W korpusie gaźnika jest taka pokrywka przykręcana dwoma śrubami(foto robione podczas rozbiórki mojej Devi, ale gaźniki te same):







Pod nią jest ta sprężyna i kolejna membrana. Jak nie założyłeś sprężyny to może się dziać tak jak u Ciebie.

moormel - 2015-01-29, 11:23

No jasne - dzięki ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group