To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - czujnik temperatury zamiast bagnetu

bambo000 - 2015-01-25, 17:54
Temat postu: czujnik temperatury zamiast bagnetu
Jestem posiadaczem vt 750 rc 44 od października. Słyszałem że podróże po mieście w dużej temperaturze może doprowadzić do przegrzania, z tego więc powodu chęć wymiany bagnetu na czujnik temp. Jest tylko mały problem bagnet w moto ma długość 80,5 mm a proponowany przez katalog czujnik część metalową ma 103 mm. Czy znacie jakąś odpowiedź, a może to że czujnik jest dłuższy o 22,5 mm nie robi problemu, może sie tam po prostu mieści i nie musi być krótszy.
Z góry dzięki za pomoc

Todek - 2015-01-25, 17:57

Na początek, z łaski swojej wpisz w profilu rocznik moto, czasami bywa to bardzo pomocne.
bambo000 napisał/a:
Słyszałem że podróże po mieście w dużej temperaturze może doprowadzić do przegrzania,

Przy prawidłowo działającym układzie chłodzenia silnika, nic takiego nie ma prawa się zdarzyć.

bambo000 - 2015-01-25, 18:03

Motocykl służy mi do poruszania się wszędzie jak tylko jest pogoda odstawiam samochód i latam tylko na moto, w dużej mierze właśnie miasto i stąd moje obawy. Jak sprawdzić czy układ chłodzenia działa tak jak powinien.Czy mechanik może to sprawdzić ? Jest to moje oczko w głowie i nie chciałbym aby coś jej się stało.
ciachu - 2015-01-25, 23:40

Zazwyczaj witamy się tutaj w odpowiednim dziale... ale co tam... Witaj Kolego z Naszych okolic :-)
Destiny - 2015-01-26, 18:24

W silniku chłodzonym cieczą chyba ciężko było by go przegrzać. Znajomy piłował doładowoany po brzegi po alpejskich przełęczach i tylko czasami słyszał że wentylator się włączał, a temp. była w normie.
Co do samego termometru zamaist bagnetu, to masz dwie opcje: pierwsza, do sprawdzania poziomu oleju używać orygianlnego bagnetu bo i tak robisz to zazwyczaj w garażu i tak muisz wykręcić termometr. Druga opcja to zmierzyć bagneti i zaznaczyć taki poziom na termometrze :)

bambo000 - 2015-01-26, 19:00

jezeli chodzi o technikę sprawdzania poziomu oleju to nie ma z tym problemu, zrobiłbym wlaśnie tak że zaznaczyłbym na czujniku jaki mam być. Problem jest z tym że czujnik jest dłuższy od bagnetu i nie wiem czy może taki być, czy nie narobi bałaganu. A może ma tam tyle miejsca i się zmieści ?.Właśnie tego nie wiem i może ktoś z Was mi pomoże rozwikłać tą zagadkę.
Pozdrawiam

elmo - 2015-01-27, 15:37

Co najmniej dwie firmy produkują takie termometry więc na pewno dostaniesz właściwy do swojego modelu, szkoda czasu na kombinacje bo oprócz różnych długości są jeszcze inne gwinty.
Silnik trudno przegrzać bo większość ciepła odbiera płyn chłodniczy, po długiej jeździe powyżej 140 km/h olej mi dochodzi do 100 stopni, jedynie w czasie długiej jazdy na jedynce (parada] olej raz doszedł do 110 stopni.
Fajny gadżet, ale jak przypadkiem go popsułem to drugiego nie kupiłem bo za często lubiłem zerkać na niego w czasie jazdy i nie olej ale ja miałem parę razy gorąco

Asgalt - 2015-01-27, 16:18

W VT600 miałem termometr w korku. Zerknąłem na niego kilka razy, ot z ciekawości, a prawdziwej potrzeby śledzenia temperatury oleju nie miałem. Nie miałem czegoś takiego w VT750, w obecnej 1100 też nie mam. Nigdy w żadnym motocyklu nie działo mi się nic z temperaturą oleju i tak sobie myślę, że gdyby producent uznał, że jest to parametr na tyle istotny, że trzeba go kontrolować, to by taki wskaźnik montował fabrycznie. Oczywiście każdy może sobie założyc ile chce wskaźników, kontrolek i co mu tam jeszcze do głowy przyjdzie, jednakże pozostaje pytanie, czy to jest konieczne i do czegoś, tak naprawdę, przydatne? Ja tam wolę obserwować okolicę, no i oczywiście drogę :-)8
bambo000 - 2015-01-27, 18:58

chyba macie rację, szkoda czasu na patrzenie się na jakieś termometry lepiej podziwiać okolice i mieć na uwadze drogę przed sobą.
Dzięki za rady
A pro po, to już nie mogę się doczekać kiedy przejadę się znowu na jakąś przejażdżkę.

Destiny - 2015-01-28, 10:53

elmo napisał/a:
za często lubiłem zerkać na niego w czasie jazdy i nie olej ale ja miałem parę razy gorąco


Bo to czasem można rzucić okiem na postoju, ale nie co chwila podczas jazdy ;)

ja kupiłem termometr bo oring pod seryjnym korkiem mi padł i olej czasem się spod niego wydostawał. Zwykły gadżet który wygląda zdecydowanie lepiej niz czarny korek.

oktan77 - 2015-01-28, 11:33

Tu gościo ma taki czujnik zamontowany, możesz do niego dzwonić i pytać http://olx.pl/oferta/hond...html#bdd87996c5
bambo000 - 2015-01-28, 17:57

Wszystko byłoby gitara i zadzwoniłbym do niego ,ale to jest silnik 1100 a nie 750 i telefon do niego nic mi nie da. Dzięki za podpowiedź.
elmo - 2015-01-28, 18:20

na każdym Oldtimer bazar jest bardzo dużo tych termometrów, nawet za 70 zł pod koniec dnia, ale upewnij się że na pewno do Twojego modelu, bo ja musiałem wytaczać nowy gwint. Niektórzy sprzedawcy mają katalog z typami więc kupisz właściwy.
bambo000 - 2015-01-28, 20:24

z tym czujnikiem to jest tak.
podaję sprzedającemu dane motocykla HONDA SHADOW vt 750 rc44 C2 rok 2003i proszę o czujnik temperatury oleju. On mi mówi że w katalogu ma rc44 tylko do rocznika 2002 - to jest jedna rzecz, druga sprawa to to, że czujnik jaki mi proponuje jest dłuższy od bagnetu oryginału o 22,5 mm. Oprócz tego wszystko się zgadza - skok gwintu i jego wielkość.
Nikt nie potrafi mi powiedzieć dlaczego tak jest, i czy jak założę ten dłuższy to nic się nie stanie (np. nie roztrzaska go jakaś część w silniku ).
Może jakiś mechanik który zna V-kę hondy na pamięć pomoże mi w rozwikłaniu tej zagadki.

jacecek - 2015-01-28, 20:53

bambo000 napisał/a:
Nikt nie potrafi mi powiedzieć (...) czy jak założę ten dłuższy to nic się nie stanie (np. nie roztrzaska go jakaś część w silniku ).

A może po prostu spróbuj włożyć w otwór kawałek pręta lub druta o odpowiedniej długości, zmierz głębokość na jaką wchodzi i sprawdź czy się nie opiera o jakieś wewnętrzne elementy. Dla pewności zamieszaj, jak łyżką w szklance, i sprawdź najbliższe otoczenie. Jak w najbliższym sąsiedztwie nie zlokalizujesz żadnych przeszkód to spokojnie możesz instalować ten dłuższy "bagnet". W tym miejscu silnika nie ma elementów poruszająych się inaczej niż po okręgach i jak w bezruchu nie zawadzasz o żadne kółko lub wałek to po uruchomieniu silnika też nic tam się nie znajdzie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group