To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 125/250 - V-max

Todek - 2014-10-12, 13:00

Set napisał/a:
Tak więc dalej nie wiem jak mniej więcej zmieniać biegi przy danych szybkościach.

Nie ma jakichś konkretnych wytycznych. To zależy od elastyczności silnika. Trochę km przejechałem, a nie potrafię dokładnie powiedzieć przy jakiej prędkości obrotowej zmieniałem biegi, czy to w VT700, czy 1100, czy teraz w VTX1800. Jak w VT1100 zamontowałem obrotomierz, to chyba było to w okolicy 3000 obr/min. Jak mi się wydaje, to zmiana biegu na wyższy powinna następować po osiągnięciu przez silnik, na poszczególnych biegach, obrotów przy których jest najwyższy moment obrotowy. Tak więc dla każdego modelu silnika występuje to przy innych obrotach.

Fatum - 2014-10-12, 13:32

nie bardzo rozumiem temat... przecież zmiana biegu zależy od potrzeby chwili, jak mam czas to przy 80 km/h wrzucam 5 i toczę się dalej, jak mam trochę mniej czasu to wrzucam dwójkę :mrgreen: i też jest dobrze
mpkostka - 2014-10-12, 14:08

Set napisał/a:
Jestem nowym posiadaczem shadow 125 - od 3 dni.
V - max - 110km/h.

Korzystając z okazji - to jak wbijać te biegi - przy jakich szybkościach :?:
Mam chyba ten sam problem co Duszeek .






Witaj zmieniaj biegi tak aby po zmianie biegu z mniejszego na większy np. z 2 na 3 motocykl miał siłę przyspieszać jeśli po zmianie biegu dodajesz gazu i czujesz że zaczyna szarpać to znaczy że było za wcześnie. Pozdrawiam LwG.

shadowar - 2014-10-12, 16:49

Ja zaraz po ruszeniu wbijam 2 bieg.
Na drugim jadę do 50km i wbijam 3 bieg potem do 70 km i wbijam 4 bieg - do 90 i 5 bieg.

Na piątym słabo ciągnie więc jak jest większa górka to 4 bieg - a i wyprzedzam na 4 biegu w trasie.

MadJiitensha - 2014-10-12, 17:03

Biegi zmieniasz kiedy chcesz, w koncu nie zabijesz tym motocyklu.
Jezdzac po miescie, na krótkim wydechu, czesto z 1 wrzucam 3 a potem 5 by ładnie brzmiała. Ale pamietajmy, że nasze szadowy w przeciwieństwie do innych krecą sie do 12 tysiaczków. Wiec smiało mozecie go kręcić do odcięcia i dopiero poczujecie ze motor sie rozpędza.
Moj max speed to 86mil/h czyli jakies 140km/h.

garnett - 2014-10-12, 17:06

Nie w każdej VT125 jest oznaczenie na liczniku przy jakiej prędkości na którym biegu powinno się jechać.

Najlepsza metoda jest na słuch. Ja w swojej staram się zmieniać bieg na wyższy przy 4000 obrotów.

Japa - 2014-10-12, 17:57

dokladnie jak pisza powyzej, zobacz przy jakim zakresie obrotow te silniki osiagaja najwiekszy moment obrotowy: nisko,
wiec tak jak pisali, wole jak ladnie pyrkocze i sie toczy na 4 biegu (np w 4 biegowej vt600 ktora mialem i chwale),
nie szarpie = jest ok
sytuacja sie zmienia i masz potrzebe mocniej przyspieszyc -> redukcja do 3, lub jesli nie jest juz naprawde za wolno (czy za wolno to po jakims czasie wyczujesz) po prostu odkrecenie manetki na 4 biegu (patrz wzmianke o momencie obrotowym :mrgreen: )

silver77 - 2014-10-13, 22:05
Temat postu: Vmax Shadow VT 125
Witajcie,

Moj Vmax = 120 km/h na prostej (czułem, że mogę więcej, ale nie chciałem)

Co do zmiany biegów, to napiszę że jeżdzę (już) 2 miesiąc :-D i na początku patrzyłem na obrotomierz z wymalowanymi wskazaniami co do zmiany biegów i jeździło mi się nie komfortowo.
Teraz jeżdzę "na słuch" i jeździ mi się wyśmienicie. A biegi zmieniam mniej więcej tak:
1 bieg tylko jak ruszam, od razu potem wbijam 2 bieg (nie wyobrażam sobie jazdy na 1 biegu z prędkością 40 km/h)
2 bieg też u mnie długo nie jeździ, jakoś przy 30-35 wbijam 3 bieg
3 bieg najdłużej - jak wiem, że będę jechał spokojnie (w mieście) z prędkością do 50-60 (max) km/h to nie zmieniam na wyższy. Jak wiem że będę jechał dłużej z prędkością 60 i więcej to wbijam 4 bieg.
4 bieg przeważnie poza miastem - kiedy zmieniam na 5 bieg ? - to zależy od warunków - jak pod górkę to cisnę na 4 biegu, jak po prostej, to gdzieś w okolicy 95-100 (jak wiem że będę dłużej jechał z tą prędkością) wbijam 5 bieg.

Najlepiej pojeździj troszkę i sam wyczujesz kiedy najlepiej zmieniać biegi. Nie polecam sztywno trzymać się wskazań.

Japa - 2014-10-13, 23:08

w manualu nomada jest ot taka porada :mrgreen:

MARi0 - 2014-10-13, 23:46
Temat postu: Re: Vmax Shadow VT 125
silver77 napisał/a:
...Co do zmiany biegów, to napiszę że jeżdzę (już) 2 miesiąc :-D i na początku patrzyłem na obrotomierz z wymalowanymi wskazaniami co do zmiany biegów i jeździło mi się nie komfortowo.
Teraz jeżdzę "na słuch" i jeździ mi się wyśmienicie. A biegi zmieniam mniej więcej tak:
1 bieg tylko jak ruszam, od razu potem wbijam 2 bieg (nie wyobrażam sobie jazdy na 1 biegu z prędkością 40 km/h)
2 bieg też u mnie długo nie jeździ, jakoś przy 30-35 wbijam 3 bieg
3 bieg najdłużej - jak wiem, że będę jechał spokojnie (w mieście) z prędkością do 50-60 (max) km/h to nie zmieniam na wyższy. Jak wiem że będę jechał dłużej z prędkością 60 i więcej to wbijam 4 bieg.
4 bieg przeważnie poza miastem - kiedy zmieniam na 5 bieg ? - to zależy od warunków - jak pod górkę to cisnę na 4 biegu, jak po prostej, to gdzieś w okolicy 95-100 (jak wiem że będę dłużej jechał z tą prędkością) wbijam 5 bieg.



I tego się trzymaj :-) "na słuch", "na wyczucie", "na potrzebę chwili" - nie "NA CYFERKI"!
A spróbuj kiedyś tę "piątkę" wbić w mieście (przy 50-60 km/h) - uwierz, że się da ;-)
Zdarza mi się czasem jeździć tzw. "popierdółką" mojej żony (rebel 125) i nigdy mi do głowy nie przyszło, żeby (bez "potrzeby chwili" oczywiście!) piłować, np. na 3 do 70 km/h, czy na 4 do 90, bo jakieś tam kreski są na cyferblacie :mrgreen:

MARQ - 2014-10-14, 15:42

czy jesteście pewni np. tych 4000 obrotów, czy jak wcześniej ktoś pisał nawet 3k?
myślałem, że skoro silnik w motocyklu jest benzynowy, czyli lubi wysokie obroty - to nieco bardziej się kręci... tym bardziej, że z czytania jakiejś kniżki chyba pamiętam, że vt125 ma maksymalny moment obrotowy ok 1,89 (coś z niutonem czy niotonometrem) bodajże przy 11k rpm. albo coś pomyliłem...

obrotomierza nie mam, ale wydaje mi się, że więcej powinno być tych tysięcy obrotów.
przecież w samochodzie z silnikiem diesla zmienia się biegi na pewno przy ponad 2k rpm a nieżadko nawet w okolicy 3k... turbina się uruchamia w okolicy prawie 2k.

Alabaster - 2014-10-14, 17:29

MARQ, to silniki benzynowe - fakt.
Ale to ciężkie maszyny a nie szlifierki.
W 1100 maks moment masz na przykład w okolicach 3krpm.

MadJiitensha - 2014-10-14, 18:10

Wait wait wait.

Alabaster, fakt faktem, że 125 jest ciężka, ale specyfikacja silnika jest bezduszna i nie ulegnie zmianie. Moc maxymalna bestialskich 15koni jest osiagana przy 11 tysiakow a kreci sie gdzies pow. 12000 chyba 12500 juz odcinka jest.
By nie było, że wyssane z palca oto krzywa mocy z ksiazki reklamujacej szadołkę.


Marq, silniki samochodowe, a motocyklowe, mimo podobnej zasady działania różnią się w cholere.
Nie ma sensu porównywać.

Todek - 2014-10-15, 14:07

Moc maksymalna 15.00 KM (10.9 kW)) przy 11000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 10.50 Nm przy 9000 obr/min, niektóre źródła podają, że przy 8500 obr/min.

Kuba05 - 2014-10-15, 22:49

Jak to czytam to się serce kraje patrząc jak niektórzy katują cienie 100km/h cały czas na 4 biegu.
Ja piątkę wbijam czasami przy 30-40km/h na mieście bo na niskich obrotach i przewierconym wydechu brzmi prawie jak 1800 :mrgreen:
Te wskaźniki na liczniku kiedy zmieniać biegi, według nich ten motor już pod odcięcię podchodzi. Ja jeżdżę tak:
0-15km/h 1
15-35km/h 2
35-55km/h 3
55-70km/h 4
70-Do prędkości światła 5

No chyba że trzeba wyprzedzić albo szybciej ruszyć :lol:

O motor trzeba dbać a nie go zarzynać :ride:

I przy okazji nie ma ktoś linki z gazu do Shadowki, bo mi się zerwała :-/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group