To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 125/250 - Napięcie przy padniętym akumulatorze

Thorn - 2014-09-10, 12:41
Temat postu: Napięcie przy padniętym akumulatorze
Witam.
Poniżej opiszę swój problem i może ktoś światlejszy pomoże.
Motor stał kawałek czasu z kilku powodów (zdrowie moje i rodziny, szpitale, pogoda, sprawy do załatwienia autem) i okazało się, że akumulator się rozładował. Motor odpalałem z pychu i kawał czasu pojeździłem sądząc że podładuje się w trakcie jazdy. Niestety po 2-3 tygodniach nadal były takie same objawy więc udało się w końcu podłączyć go pod prostownik i naładować.
Po 2-3 dniach znowu siadł na tyle że nie odpalał.
Moje pytanie poza tym że muszę wymienić akumulator na nowy jest następujące. Czy dobry układ ładowania powinien dawać napięcie powyżej 12V przy naładowanym akumulatorze ?
Czy napięcie rzędu 10V przy odpalonym silniku na obrotach ale rozładowanym akumulatorze to normalna sprawa ?
Nie znam się na naprawach więc ew. działania muszę zostawić specjalistom.

Marlboro - 2014-09-10, 12:56

Podczas pracy silnika i ładowania powinieneś mieć około 15V (przy rozładowanym akumulatorze na starcie możesz mieć deczko niżej (około 13,5).

10V to stanowczo za mało. Sprawdź alternator i regulator napięcia.

Stał kawałek czasu to znaczy ile ? 2-3 miesiące czy 2-3 lata.

Thorn - 2014-09-10, 13:20

Jesienią jeszcze jeździłem - może nie za często ale 2-3 razy w tygodniu do roboty i powrót po 20km w jedną stronę po mieście.
Potem kilka razy odpalałem go na kilka minut z wyższymi obrotami ale to w garażu więc ładowania poważnego nie było. Wiosną złamany obojczyk i potem inne choroby w rodzinie więc motor zostawiłem. Latem niestety już nie odpalał.

Jeśli napięcie na rozładowanym akumulatorze było poniżej 10V - po odpaleniu było raptem 10,2-10,8 a po naładowaniu akumulatora i odpaleniu silnika było tuż ponad 12V tylko.

Jak rozumiem sprawdzić należy alternator i cały przebieg kabli ?
Ile może kosztować taka sprawa - części i robota ?

Nie mając doświadczenia i narzędzi a przy tym i spokojnego garażu musze oddać go w dobre ręce na Grochowie w Warszawie.

Marlboro - 2014-09-10, 13:31

1. jeśli aku był rozładowany poniżej 10V to pewnie się w sporym stopniu zasiarczył -> poładować parę razy prostownikiem i sprawdzić pod obciążeniem, ale prorokuję wymianę.
2. jeśli odpaliłeś na popych na rozładowanym akumulatorze to on mugł pociągnąć dość spory prąd ładowania -> czego regulator mógł nie wytrzymać (było podładować akumulator prostownikiem a dopiero później próbować odpalać).
3. nie wiem jak w twoim modelu jest układ ładowania zrobiony, podejrzewam że nie odbiega dużo od mojego a jeśli tak sprawdź napięcia po stronie alternatora, jeśli będą powyżej 20V to znaczy że dobrze i regulator uwalony.

Matrix - 2014-09-10, 13:34

Zdecydowanie za niskie ładowanie powinno być wyższe niż 14 V.
Na początek sprawdź alternator, tam powinno być na wszystkich przewodach takie samo napięcie, po dodaniu gazu może dochodzić do 70 V. Potem napisz i zobaczymy co dalej.

maka - 2014-09-10, 19:35

A przy okazji sprawdź omomierzem czy nie ma zwarcia między fazami a masą na zimnym i ciepłym silniku ;) (jeżeli oczywiście uda się go nagrzać)
Gibek - 2014-09-10, 20:22

Spokojnie Panowie najpierw nowy akumulator, stary może robić banalnie zwarcie, dlatego nie należy jeździć z uszkodzonym akumulatorem sprawdź wartość napięcia z innym lub bez akumulatora.
Widzę że jesteś z Otwocka w razie czego możemy się umówić mam sporo instrumentów pomiarowych.

Thorn - 2014-09-22, 08:50

Obecnie mieszkam w Warszawie a czasowo jestem uziemiony - córka będzie miała kolejne badania w szpitalu więc motor i jego problemy spadają na plan dalszy. Jednak tak jak pisaliście - najpierw akumulator i sprawdzenie napięcia.

Dzięki wielkie za rady i przepraszam za zamieszanie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group