VT 1100 - kolory panewek ?!
nucek - 2014-07-22, 17:53 Temat postu: kolory panewek ?! Witam mam problem gdyż w mojej VT 1100 87r. obróciło panewkę ścięło zamek na korbie i gotowe jako że silnik rozpołowiłem to zrobię małą kapitakę... pierścienie kupione uszczelniacze do zaworków również simeringi pompa oleju nowy wał korbowy (stary dostał po d....) i pojawiają sie jaja pani z hondy motoristy z W-wy zapytała mnie jaki kolor panewek. WTF stare panewki do niczego się nie nadają a te co dostałem z wałem korbowym nie mają znacznika żadnego. może ktoś sie orientują jaki powinien być kolor? (podawałem nr z panewek,średnice wału nie może w ten sposób dobrać) i może ktoś ma namiary na tanie prowadnice do łańcuchów rozrządu (komplet) z góry dzięki za pomoc pozdrawiam
mordimer - 2014-07-22, 20:49
Krótko
nucek - 2014-07-22, 21:32
źle zrozumiałeś mordimer wał kupiłem używany i panewki na nim były też używane a zakładać używane panewki to tak samo jak byś używał wypranego Condona wał nie jest po szlifie więc panewki muszą iść nominalne (innych do tego modelu nie ma ) a żeby kupić odpowiednie muszę znać kolor panewek.
mordimer - 2014-07-22, 22:36
Źle
nucek - 2014-07-22, 22:45
Panewki chcę dać orginalne bo dorabianym nie ufam. a wał jest dobry nie trzeba go przetaczać bo jak bym chciał to mógł bym stary przetoczyć a nie kupować ale jedyne panewki jakie są to nominalne innych nie kupisz a jak bym przetoczył to nominałów raczej bym nie założył.
mordimer - 2014-07-23, 07:51
Jest
Shadok - 2014-07-23, 09:39
Ludzie, ludzie, ludzie...
Serwisówka, serwisówka, serwisówka...
Trzy razy powtórzyłem dla pewności.
Tam są podane zakresy wymiarów w zależności od typu wału i korbowodu, każdy jest odpowiednio oznaczony literą lub cyfrą.
Wymiary oczywiście należałoby zweryfikować - pomierzyć.
Oczywiście problem się zacznie jak się w widełkach coś nie zmieści... A widełki niestety są niewielkie...
Wtedy, cóż... to już trzeba samemu zdecydować...
mordimer - 2014-07-23, 10:19
Serwisówka
Shadok - 2014-07-23, 10:35
Zgadzam się - o ile rzeczywiście wymiary odjechały od tych przewidzianych przez konstruktorów. A można się czasem zdziwić mierząc np. wał po 80kkm...
Póki jest możliwe stosowanie oryginałów, jednak lepiej je stosować.
Kiedy nie ma już takiej możliwości - oczywiście trzeba przemyśleć kwestię innych rozwiązań...
Więc czytać, sprawdzać, mierzyć, decydować...
Heinrich7 - 2014-07-23, 15:29
Z tym zagadnieniem mozesz sie udac tylko na szlifiernie a jesli w okolicy takowej nie ma to jedz gdzies dalej ale sam nic nie dobieraj ani nie kombinuj bo za chwile wznowisz ten temat a my ci napiszemy to samo.
Co do dorabianych panewek to wcale nie wyglada to tak ze 2 zarosnietych ziomali z petami w gebach cos tam pilniczkiem ci dostrugaja na stole w piwnicy, wal bedzie sprawdzony na maszynie na osiowosc, rozmiarowka i potem sam wybierzesz czy chcesz ze sklepu jak pasuja czy ilu tam warstwowe dorabiane (mocniejsze). Dla przykladu w P. Gdanskim gostek dorabia calej bandzie szalencow z 3Miasta do wyscigow na 1/4 mili a tam silniki koncza wyscig z kremem zamiast oleju albo polowa silnika zostaje na ulicy a panewek nic nie rusza.
|
|
|