To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - Problem_alternator_regulator_rozrusznik_ELEKTRYKA

Strong.str - 2014-05-13, 13:07
Temat postu: Problem_alternator_regulator_rozrusznik_ELEKTRYKA
Hej, mam taki problem (honda shadow vt700c 84r).

Mianowicie po przekręceniu kluczyka w stacyjce wszystko cacy, przyciskam rozruch i jeśli nie załapie w przeciągu 5sekund akumulator pada całkowicie, postoi chwilkę 10min i znów mogę zakręcić ale tylko 5 sekundy i znów pada,

Aku zakupiłem na jesieni, przezimował pod ładowarką która włączała się jak tylko aku tego potrzebował, chyba tylko raz się włączyła. naładowałem go dwa dni temu równo trzyma napięcie, nie podłączałem go do Moto.

Nie sprawdzałem jeszcze alternatora, do tej pory nie musiałem się tym martwić.
Problem pojawił się po przejechaniu się w burzę z gradobiciem (nie polecam).
Teraz nawet jak postoi pod przykryciem nawet nie drgnie rozrusznik siada aku, przygasają tylko kontrolki.
Po zimie ładnie kręcił, wręcz bezproblemowo, jak podładuję go prostownikiem mogę kręcić dużo dłużej.
Czy może być z problem z ładowaniem? Z akumulatorem? Na forum znalazłem również że rozrusznik może rozładowywać aku, jest problem z regulatorem napięcia?

Od czego zacząć sprawdzanie?

Nie znam się za bardzo na elektryce.

Rozładowałem trochę aku podłączyłem do miernika pokazuję 10.45 nie rusza rozrusznika, przekaźnik tylko cyka. z po pychu od pierwszego strzału.

Jeśli odpalę z pychu chwilę pochodzi i mogę odpalić z rozrusznika, ale jeśli mi się nie uda w przeciągu 10s aku znów pada i znów mnie pchanie czeka i tak w kółko...

Tłumaczcie jak naj prościej, rozłożę silnik na części pierwsze ale z elektryka u mnie kiepsko :roll:

Pomocy... :cry:

Alabaster - 2014-05-13, 13:10

Spróbuj najpierw czy odpala z innego aku (najlepiej samochodowego bo go nie rozładujesz zbyt szybko).
Sprawdż tez dokładnie przewody włącznie z WN - może masz gdzieś jakies przebicie ?

Strong.str - 2014-05-13, 13:13

Na kablach tylko odpalałem, i kręciła ładnie. głównie chodzi mi o to że nie kręci po zgaszeniu, zastanawia mnie czy ma ładowanie a nie wiem jak to sprawdzić, słyszałem żeby odpalić odłączyć kostkę od alternatora i miernikiem zmierzyć pomiędzy pinami a masą i pomiędzy samymi pinami czy napięcie jest mniej więcej zbliżone i nie za małe.... Czy może mieć za mało napięcia aby odpalić? rozrusznik może zjadać cały prąd i nie wystarcza na zapłon?

[ Dodano: 2014-05-13, 13:29 ]
Alabaster napisał/a:

Sprawdż tez dokładnie przewody włącznie z WN - może masz gdzieś jakies przebicie ?


"WM"? wybacz ale nie ogarniam skrótów :lol:

Alabaster - 2014-05-13, 13:50

WN - kable wysokiego napięcia - czyle te idące do fajek.
Ale piszesz że na kablach odpala bez problemu - czyli pośrednio to wina aku - a skoro aku w miarę nowe to pewnie problemy z ładowaniem.
Sprawdź tez regulator napięcia
http://www.shadow.org.pl/...owanie&start=15
tutaj masz najświeższy wątek w tej sprawie

Strong.str - 2014-05-13, 13:54

Dzięki! :thx: W razie co będę pisał dalej....
Todek - 2014-05-13, 14:22

Sprawdź aku specjalnym miernikiem z obciążeniem.
zychu4 - 2014-05-13, 14:28

Todek napisał/a:
Sprawdź aku specjalnym miernikiem z obciążeniem.

Dokładnie. Moim zdaniem to trochę przesada podpinać aku na całą zimę do ładowania. Powinien stać w cieple i tyle... Przeładować aku też można.

Strong.str - 2014-05-13, 14:49

zychu4 napisał/a:
Todek napisał/a:
Sprawdź aku specjalnym miernikiem z obciążeniem.

Dokładnie. Moim zdaniem to trochę przesada podpinać aku na całą zimę do ładowania. Powinien stać w cieple i tyle... Przeładować aku też można.

Nie ładował się cały czas przecież :) nie pamiętam jak to ładowarka, załączała się tylko jak aku tracił moc, tylko raz się włączyła z tego co pamiętam. podłączałem akumulator do motocykla brata, sportowo-turystycznego i u niego nie było takiego problemu. Odpalił na niem za pierwszym razem, pojeździł z niem godzinkę, pokręciliśmy później bez włączonego zapłonu i kręcił rozrusznikiem dość długo. Sądzę więc że to nie wina aku tylko czegoś w Shadowce :roll:

Alabaster - 2014-05-13, 15:02

zychu4 napisał/a:
Powinien stać w cieple i tyle

Nie wiem może mam jakiś szczególny egzemplarz, ale aku nie wyciągane z maszyny przestało już dwie zimy w nieogrzewanym garażu i odpalało po snie zimowym bezproblemowo.
Nadmia troski czasami może też zaszkodzić.

Strong.str - 2014-05-13, 15:02

Czy macie jakieś instrukcję jak najlepiej zmierzyć napięcie na altku oraz regulatorze?

[ Dodano: 2014-05-13, 15:05 ]
Alabaster napisał/a:
zychu4 napisał/a:
Powinien stać w cieple i tyle

Nie wiem może mam jakiś szczególny egzemplarz, ale aku nie wyciągane z maszyny przestało już dwie zimy w nieogrzewanym garażu i odpalało po snie zimowym bezproblemowo.
Nadmia troski czasami może też zaszkodzić.
Ok, może przesadziłem ale aku jest ok, chyba że moto brata ma jakieś specjalne zdolności ;p

[ Dodano: 2014-05-13, 15:55 ]
Jak najlepiej sprawdzić alternator oraz regulator napięcia?

mordimer - 2014-05-13, 16:19

Wygląda
Strong.str - 2014-05-13, 16:24

mordimer napisał/a:
Wygląda mi to na brak prawidłowego styku raczej na masie.. i raczej przed stacyjka. Zwarcie wykluczam, bo gotowaloby aku i dymilo z kablikabli... a co do prostownika na zimę - to takie specjalne urządzenia symulujące prace akumulatora w motocyklu... bardzo przydatne przy sezonowych sprzetach /moto, łódź, suter śnieżny etc./
Właśnie takie urządzenie posiadam :) gdzie zatem szukać tego nieprawidłowego styku na masie? wszystkie wiązki przeglądać przed stacyjką?
GhoustDragon - 2014-05-14, 06:42

Wyjmij rozrusznik, rozbierz, wyczyść i sprawdź "na krótko".
Moim zdaniem to on ma za duży pobór prądu.

lysy40 - 2014-05-14, 18:10

Miałem to samo w Vt500C zacząłem od kostek pod siedzeniem które idą od alternatora do regulatora, Wszystkie styki miałem zaśniedziałe i zardzewiałe poobcineałem i załozyłem nowe konektorki, Przed operacją miałem ładowanie za regulatorem 11,80 i był on zimny, teraz mam 13,00 i regulator sie grzeje. 13v na wolnych obrotach jeszcze troche za mało ale aku juz sie nie rozładowuje
Strong.str - 2014-05-15, 10:31

Przeglądałem wszystkie styki pod siedzeniem, są jak nowe, jedynie przy aku są troszkę zaśniedziałe.

Regulator po odpaleniu robi się bardzo ciepły ale nie parzy.

Martwi mnie brak bezpiecznika przy aku, poprzedni właściciel po prostu połączył kable w środku obudowy, gdzie powinien być bezpiecznik... :shock:

Sprawdziłem regulator testem diody, tak jak napisał mi Bondi, średniej klasy miernikiem i wszystko w normie.

Opór na altku też jest po równo na każdym pinie 1,1 Om.

Nie sprawdzałem napięcia na altku po odpaleniu, bo padł mi akumulator, a z po pychu nie da rady... Podładuję odpalę i dalej sprawdzam... :omg:

Ma ktoś jakiś pomysł jak sprawdzić czy rozrusznik nie zjada mi prądu oraz czy nie ma za dużych oporów?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group