VT 500 - Wyciek oleju pod głowicą.
McGregor - 2008-09-19, 17:55 Temat postu: Wyciek oleju pod głowicą. Mam pytanie wycieka mi olej pod głowicą na pierwszym cylindrze.
Czy może być to wina uszczelki ,czy coś innego?
Jeśli to uszczelka to gdzie można nabyć i czy wymieniać w razie czego pod obydwoma cylindrami.
Dzięki z góry za odpowiedź .
Mateusz - 2008-09-19, 17:59 Temat postu: Re: Wyciek oleju pod głowicą.
GREGORMAN napisał/a: | Mam pytanie wycieka mi olej pod głowicą na pierwszym cylindrze.
Czy może być to wina uszczelki ,czy coś innego?
Jeśli to uszczelka to gdzie można nabyć i czy wymieniać w razie czego pod obydwoma cylindrami.
Dzięki z góry za odpowiedź . |
Jesteś pewien, że pod głowicą, a nie pod pokrywą zaworową? Jeśli pod głowicą to uszczelka, kupić możesz w Klasie lub motoakcesoriach, ale to jest rozbieranie połowy silnika i trzeba splanować głowicę (bo nie sądzę, żeby Ci się udało oczyścić tak dokładnie krawędzi). Ja bym wymienił w obu, przy okazji sprawdził stan pierścieni i wymienił uszczelniacze zaworowe.
McGregor - 2008-09-19, 19:08
Dobrze mówisz przyjacielu przyjrzałem sie dokładnie i sprawdziłem ręcznie
tak jak mówisz cieknie pod pokrywą zaworów.
Czy tam idzie jakaś uszczelka,czy tylko dociska śrubami od góry?
Jak jest uszczelka to gdzie można dostać w Klassie i czy wymieniać obie?
Cezar - 2008-09-19, 19:55
Uszczelka pod dekiel zaworowy, w klasie kosztuje chyba ok 20zł ale dostaniesz tez w wielu innych sklepach, nie musisz wymieniać obu, szczególnie jeśli cieknie Ci tylko z Przedniego gara to nie kłopocz się z drugim, chyba że bardzo chcesz.
Śruby dociągające dekiel dokręca się na prawdę lekko, bodajże z momentem 17Nm - pamiętaj o tym przy odkręcaniu, te śruby wkręca się w półpanewkę wałka rozrządu więc ostrożnie z tym bo można w tej części zerwać gwint, a jest to lekka aluminiowa konstrukcja. Uszczelkę warto posmarować delikatnie silikonem żeby trzymała sie dekla przy zakładaniu, będzie Ci łatwiej założyć, przed smarowaniem dokładnie odtłuść dekiel.
Pozdrawiam
McGregor - 2008-09-20, 12:19
Cezar napisał/a: | Uszczelka pod dekiel zaworowy, w klasie kosztuje chyba ok 20zł ale dostaniesz tez w wielu innych sklepach, nie musisz wymieniać obu, szczególnie jeśli cieknie Ci tylko z Przedniego gara to nie kłopocz się z drugim, chyba że bardzo chcesz.
Śruby dociągające dekiel dokręca się na prawdę lekko, bodajże z momentem 17Nm - pamiętaj o tym przy odkręcaniu, te śruby wkręca się w półpanewkę wałka rozrządu więc ostrożnie z tym bo można w tej części zerwać gwint, a jest to lekka aluminiowa konstrukcja. Uszczelkę warto posmarować delikatnie silikonem żeby trzymała sie dekla przy zakładaniu, będzie Ci łatwiej założyć, przed smarowaniem dokładnie odtłuść dekiel.
Pozdrawiam |
Czy do wymiany uszczelki muszę wyjmować silnik z ramy ,czy da radę wymienić tylko po zdjęciu baku i kobry od gaźników?
Cezar - 2008-09-20, 22:26
Do wymiany uszczelki na przednim garze na 100% nie trzeba wyjmować silnika :)
McGregor - 2008-09-21, 17:26
Dzięki Cezar i Mateusz za pomoc.
Cezar - 2008-09-21, 21:41
GREGORMAN napisał/a: | Dzięki Cezar i Mateusz za pomoc. |
Czy mamy rozumieć że już po sprawie ? Jeśli tak to napisz jak poszło i ile piw przy tym wypiłeś ? :)
FurmanS - 2008-09-22, 12:42
Tez miałem taki problem
Ale mało smigam bo nie mam prawka jeszcze :] wiec na razie sobie darowałem naprawę tego tym bardziej ze powymianie oleju na nowy jeszcze mniej cieknie - robi sie tam mokro ;]
no ale trzeba będzie to naprawić na nowy sezon. tylko obawiam się że będę musiał wyjmować silnik gdyż mi poci się gar "pod dupą"
życzę wszystkim dużo słońca w październiku
pozdrawiam !
Mateusz - 2008-09-22, 12:51
FurmanS napisał/a: | Tez miałem taki problem
Ale mało smigam bo nie mam prawka jeszcze :] wiec na razie sobie darowałem naprawę tego tym bardziej ze powymianie oleju na nowy jeszcze mniej cieknie - robi sie tam mokro ;]
no ale trzeba będzie to naprawić na nowy sezon. tylko obawiam się że będę musiał wyjmować silnik gdyż mi poci się gar "pod dupą"
życzę wszystkim dużo słońca w październiku
pozdrawiam ! |
Jak tylny to faktycznie raczej zdejmowanie silnika. Aczkolwiek podobno można to zrobić bez
Cezar - 2008-09-22, 12:57
Mateusz napisał/a: |
Jak tylny to faktycznie raczej zdejmowanie silnika. Aczkolwiek podobno można to zrobić bez |
No właśnie.. "podobno". Moim zdaniem jest to wykonalne, choć nie wiem czy da się zdjąć dekiel do końca, na pewno można go lekko unieść i wtedy wymanewrować uszczelkę nad klawiaturą i włożyć nową, ale to będzie trochę niedokładna robota ;/ nie mówiąc już że wcale nie będzie łatwo włożyć nową uszczelkę... lepiej mieć dekiel w ręku i dobrze osadzić uszczelkę na cienką warstwę silikonu.
Mateusz - 2008-09-22, 13:39
Cezar napisał/a: | Mateusz napisał/a: |
Jak tylny to faktycznie raczej zdejmowanie silnika. Aczkolwiek podobno można to zrobić bez |
No właśnie.. "podobno". Moim zdaniem jest to wykonalne, choć nie wiem czy da się zdjąć dekiel do końca, na pewno można go lekko unieść i wtedy wymanewrować uszczelkę nad klawiaturą i włożyć nową, ale to będzie trochę niedokładna robota ;/ nie mówiąc już że wcale nie będzie łatwo włożyć nową uszczelkę... lepiej mieć dekiel w ręku i dobrze osadzić uszczelkę na cienką warstwę silikonu. |
Zgadzam się Dlatego napisałem "podobno"
Anonymous - 2008-09-22, 20:33
trochę cierpliwości i da rade, ja już nie raz zdejmowałem pokrywę zaworów, delikatnie... papierosek czy piwko i pójdzie :)
McGregor - 2008-09-23, 14:16
Cezar napisał/a: | GREGORMAN napisał/a: | Dzięki Cezar i Mateusz za pomoc. |
Czy mamy rozumieć że już po sprawie ? Jeśli tak to napisz jak poszło i ile piw przy tym wypiłeś ? :) |
Jeszcze nie poszło bo czekam na uszczelkę dopiero w piątek będzie.
A dziękuję dlatego że wiem jak teoretycznie się zabrać do tego,jak w praktyce wyjdzie dam znać .
Mateusz - 2008-09-24, 10:52
GREGORMAN napisał/a: | Cezar napisał/a: | GREGORMAN napisał/a: | Dzięki Cezar i Mateusz za pomoc. |
Czy mamy rozumieć że już po sprawie ? Jeśli tak to napisz jak poszło i ile piw przy tym wypiłeś ? :) |
Jeszcze nie poszło bo czekam na uszczelkę dopiero w piątek będzie.
A dziękuję dlatego że wiem jak teoretycznie się zabrać do tego,jak w praktyce wyjdzie dam znać . |
Pamiętaj, żeby dokładnie odtłuścić pokrywę i krawędź cylindra, zanim nałożysz sylikon i uszczelkę
|
|
|