To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - LIGHTBARY - czyli dodatkowe lampy przednie.

marcin k - 2014-10-28, 18:59

a propos badań technicznych. są obowiązkowe co roku w motocyklach- tu ameryki nie odkryłem, żeby otworzyć OSKP w dobrym miejscu potrzeba prawie milion pln na PSKP troch e mniej. Są to prywatne firmy więc sami sobie odpowiedzcie jak zachowa się diagnosta podczas badania. więc jeśli tablica jest prosta, nie ma świateł pozycyjnych przód w pedalskim niebieskim kolorze (agrotuning) to myślę ,że nie będzie problemu. A jeszcze chińskie "ksenony' (agrotuning również) w lampach tylko i wyłącznie przeznaczonych do żarówek halogenowych, które bez ekranowania olśniewają samego kierującego. A co do zmian przepisów dopóki ktoś nie będzie miał z tego interesu to DA DA.
Górall - 2014-10-28, 21:13

mrbond007 napisał/a:
W sobotę (25.10.2014) byłem na przeglądzie swoim Szadołem. W momencie zakupu moto (jakieś 4 lata temu) miałem już lightbary, jednak do tej pory nikt nie mówił, że są one niezgodne z prawem. Kontroli policyjnych też miałem kilka i nikt się do tego nie przyczepiał, sam również nie byłem tego świadom.
Diagnosta był spoko, więc przegląd mam, ale z zastrzeżeniem że za rok widzimy się bez dodatkowych świateł. Odpiąć je to 15 minut roboty, także to nie jest problem, a przynajmniej będę w zgodzie z krajowymi regulacjami (co nie zmienia faktu, że są one czasami wydumane i nijak nie przystające do rzeczywistości).

Także lightbary z długimi / krótkimi / postojowymi odpadają na dzień dzisiejszy. Z tego co czytam to przeciwmgielne można mieć.


Tylko raz zdarzyło mi się tłumaczyć z posiadanych lightbarów, podczas kontroli drogowej. Jedyne co miałem na swoją obronę to, to że chcę być bardziej widoczny na drodze, i będzie to z korzyścią dla wszystkich uczestników ruchu. Argument był sensowny dla kontrolującego z drogówki, zastosował wobec mnie tylko pouczenie które przyjąłem ze skruchą, zbędnej dyskusji nie uprawiałem. Tłumaczenia w stylu - "ale na przeglądzie też miałem lightbary i diagnosta się nie czepiał " nie było, bo to mało poważne :thx: .

ttm750 - 2014-11-23, 23:30

witam. z naprawde duzym zainteresowaniem sczytalem wszystkie posty dot swiatel.
szczerze powiem, ze nawet jak jeszcze bedac w kraju jezdzilem motorkiem nie przypuszczalem ze kwestia swiatel jest az tak pokrecona...
uwazam, ze lightbary sa przydatne i gdy zdecydujecie sie na jakas akcje podpisowa to sie chetnie wlacze.
a tak na marginesie - u mnie nie ma czegos takiego jak przeglad techniczny - jak masz koczani czyli dow rej i oplacasz road tax to znaczy ze motorek nadaje sie do jazdy.
dopiero gdy go wyrejestrujesz to przy ponownej rejestracji moze byc to potrzebne.(ale tylko moze)
swiatla masz jakie sobie zalozysz itd itp etc
tablice rej pochowane w glebi blotnika nad tylnym kolem i takie tam.
wychodzi ze tutaj jest tak...bardziej dla ludzi.

Górall - 2014-12-12, 19:41

ttm750 napisał/a:
witam. z naprawde duzym zainteresowaniem sczytalem wszystkie posty dot swiatel.
szczerze powiem, ze nawet jak jeszcze bedac w kraju jezdzilem motorkiem nie przypuszczalem ze kwestia swiatel jest az tak pokrecona...
uwazam, ze lightbary sa przydatne i gdy zdecydujecie sie na jakas akcje podpisowa to sie chetnie wlacze.
a tak na marginesie - u mnie nie ma czegos takiego jak przeglad techniczny - jak masz koczani czyli dow rej i oplacasz road tax to znaczy ze motorek nadaje sie do jazdy.
dopiero gdy go wyrejestrujesz to przy ponownej rejestracji moze byc to potrzebne.(ale tylko moze)
swiatla masz jakie sobie zalozysz itd itp etc
tablice rej pochowane w glebi blotnika nad tylnym kolem i takie tam.
wychodzi ze tutaj jest tak...bardziej dla ludzi.


Tylko pozazdrościć, niestety kolejny przykład że nasz kraj nie jest przyjazny ludziom :omg:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group