To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 500 - Synchronizacja gaźników

pako 40 - 2014-03-08, 10:45

Witam,mam pytanie,czy po demontazu gaznikow i czyszczeniu trzeba robic synchro?
pyton - 2014-03-08, 15:19

robisz to na sucho jak masz je na stole, ustawiasz przepustnice tak aby miały to samo położenie tam są takie otworki nimi się sugeruj.
pako 40 - 2014-03-08, 16:17

Wiesz nigdy jeszcze nie robilem z gaznikami,mam zamiar w przyszly weekend je zdemontowac,bo po postoju jakos go muli,czyli przy rozbieraniu nie ruszac tej srubki do ustawiania ?A srubki do skladu mieszanki sa po prawej stronie gaznika?
pyton - 2014-03-08, 18:14

są po jednej na gaźnik daj mi swój numer to może się spotkamy jakoś to ci pomogę.
Todek - 2014-03-08, 22:09

pako 40 napisał/a:
Witam,mam pytanie,czy po demontazu gaznikow i czyszczeniu trzeba robic synchro?

Napewno nie zaszkodzi. :mrgreen: Ustaw na wolnych obrotach i zobacz co się dzieje po dodaniu gazu.

stary - 2014-03-17, 13:02

witam wczoraj próbowałem ustawić synhro za pomocą jak to nazywają
--wakuometr rurkowy --jak w filmiku ponizej
http://www.youtube.com/watch?v=OLZjv5DF9uQ
kręcąc śrubka do synhro( minimalnie bardzo delikatnie )miedzy gaźnikami --nie udało się mi ustawić identycznego ciągu obu gazników
tez zaobserwowałem ciekawą rzecz ,ze po kręceniu śrubką w lewo /prawo, obroty wzrastały lub spadały ,możecie sie wypowiedzieć, może coś źle robię :shock: dzięki

Wojtek - 2014-03-17, 18:30

stary napisał/a:
po kręceniu śrubką w lewo /prawo, obroty wzrastały lub spadały


Może kręciłeś śrubką od ustawiania obrotów? Pewnie nie, ale na wszelki wypadek pytam :->

stary - 2014-03-19, 12:31

możecie podpowiedzieć ile maja być wkręcone te małe śrubeczki do regulacji -mieszanka /powietrze- w moim moto vt1100 2004r,
mam książkę KLYMER i nie znalazłem nigdzie opisu -ile obrotów te śrubki maj być wkręcone ( by mięć na start te mieszankę pilotującą ) obecnie mam je odkręcone na 5,5 obrotu od końca
:-|

januszek - 2014-03-19, 15:10

Wydaje mi się , że o trzy obroty za dużo . Zacznij regulację od 2,5 obrotu , ale obserwuj świece - czyli po każdej zmianie regulacji trzeba się przejechać i zobaczyć kolor świeczki - mówię tu o regulacji składu mieszanki nie o synchronizacji , bo to dwie różne sprawy.
A zmiana obrotów po regulacji powietrzem to jest normalna sprawa , bo zmieniasz skład mieszanki - jak będzie bogata to oroty będą większe i odwrotnie.To jest podobnie jak na ssaniu - włanczając ssanie zamykasz powietrze , a więc robisz bogatą mieszankę żeby silnik łatwiej odpalił i zauwarzyłeś pewnie , że wtedy ma większe obroty , a ssanie wyłączysz czyli ma normalny dopływ powietrza - silnik reaguje zmianą na mniejsze obroty.

Todek - 2014-03-19, 19:16

Normalnie mnie osłabiasz, czepiasz się rzeczy o których nie masz pojęcia. :shock: No ale cóż, mamy demokrację. :mrgreen:
Początkowe wykręcenie śrub regulacji składu mieszanki, to 2 obroty. I na 100% jest o tym mowa w Clymerze. :mrgreen:

stary - 2014-03-19, 21:49

dzięki koledzy
Todku męczyłem sie dość długo zanim jakoś przetłumaczyłem 5/10 z angielskiego na nasze :roll:
te 2 obroty hyba dobrze znalazłem na stronie 272 KSIĄŻKI CLYMERAw tabelce 16 pozycja od dołu ( aż człeka trafia ze nic po polsku nie ma masakra :-( )
bogatsza w paliwo mieszanka będzie jak będę Todku te śrubkę wkręcał czy --wykręcał ,bym nie miał mokrej/okopconej świecy ?

JohnM - 2014-03-19, 21:53

Wykręcając wzbogacasz, wkręcając zubożasz :->
pako 40 - 2014-03-30, 11:30

Witam ponownie,mam troszke wolnego moge cos pogrzebac bo cieplo sie robi i kusi by pojezdzic.
Jedzilem wczoraj i zauwazylem jedna rzecz po odpaleniu zimnego moto tego nie ma az do zgaszenia i odpalenia ponownie.Mianowicie wystepuje taka jakby turbodziura w okolicach 100-110km\h wystepuje takie przydlawienie.Chce rozebrac gazniki do czyszczenia,ale nie chce nic ruszac rzadnych regulacji ani robic synchro.wolne obroty sa dobre ,wiec nie chce tego ruszac,czy da sie wyczyscic gazniki bez ruszania tych rzeczy np.wyczyscic przedmuchac i złozyc tak samo?pozd.
Jeszcze jeden maly problem,nie moglem go wczoraj odpalic strzelal w tłumik,z popychu odpalil od razu,natomiast dzisiaj rano sprobowalem bez ssania i odpalil zaraz,czy teraz z racji tego ze cieplej to bez ssania odpala,moto stoi w ocieplanym garazu.pozd.

marek80 - 2014-03-31, 21:14

ja bym na pych nie odpalał a problemy z odpaleniem są spowodowane gaźnikami tak mi się wydaje a bez ssania to latem bo teraz to jeszcze troszkę chłodno
pako 40 - 2014-04-01, 08:58

To wiem ze latem bez ssania,tylko dlaczego na ssaniu nie pali a bez od strzala.Wyglada takjakby go zalewalo.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group