To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 500 - Synchronizacja gaźników

Cezar - 2010-04-08, 10:36

OK. Może masz gdzieś pęknięcie albo nieszczelne króćce i bierze Ci lewe powietrze? W gaźniku przedmuchaj wszystkie dysze sprężonym powietrzem i wyczyść filterek paliwa, ustaw prawidłowe poziomy paliwa na pływakach no i dokładnie wyczyść cały korpus. Jeśli membrany masz sprawne to powinno być ok. Jeśli nie ruszany był skład mieszanki to także powinno tu być wszystko ok. Jeśli masz zdjęte dekle od śrub składu mieszanki to może tu należało by pogrzebać, ale do prawidłowego ustawienia składu potrzebny jest akcesoryjny obrotomierz mogący odczytać zmianę obrotów o 50rpm. Samo ustawienie składu wstępne na 2 i 1/4 obrotu śruby regulacyjnej może nic nie dać. Silnik dostaje za dużo powietrza. A może masz rozszczelnione połączenie pomiędzy airboxem a tym "gardłem" do zasysania powietrza pod kanapą?
Anonymous - 2010-04-08, 19:50

Pawel_RDE napisał/a:
Również przymierzam się do synchronizacji domowym sposobem przy pomocy przepisu na wakuometr z strony Virago. Tylko nie mam tego drugiego krućca do cylindra. Ma ktos jakis patent na wykonanie takiego. Jaki jest gwint w środku i jakiego materiału użyć do obróbki?


Witam,ja zrobiłem sobie dwa jednakowe króćce gwintując 2 cm gwintu gwintownikiem m5 na rurce długości 5cm które uciąłem ze starego przewodu hamulcowego.na gwint nakręciłem nakrętkę do końca i drugą kontrującą dzięki temu mogę króćce wkręcać kluczem nr8.

Pawel_RDE - 2010-04-08, 21:44

Cezar napisał/a:
A może masz rozszczelnione połączenie pomiędzy airboxem a tym "gardłem" do zasysania powietrza pod kanapą?


nawet nie pomyślałem, żę tam konieczna jest jakaś szczelność. OK - sprawdzę to. Może na weekendzie uda mi sie posiedzieć w garażu. Dzieki Cezar. Pozdrawiam







Jeśli chodzi o króćce do synchronizacji to juz je wykombinowałem u ślusarza. Wytoczył mi z sześciokątu i nagwintował z jednej strony narzynką M5.

Pawel_RDE - 2010-04-12, 21:43

W sobotę rozdarłem gaźniki. Wyczyściłem specjalnym preparatem do gaźników i przepustnic. Przedmuchałem wszystkie dysze i zakamarki. Sprawdziłem i ustawiłem poziomy w komorze pływakowej. Śruby od składu mieszanki wykręcone na 2 i 1/4 obrotu. Efekt - trochę lepiej, bo lekkie dławienie jest, ale potem żwawo wyrywa do przodu. Niestety przy tym doszły inne dolegliwości - strzały z rury podczas gwałtownego przyśpieszania. Jest czasami tak, że jak na wolnych obrotach dodam gwałtownie gazu to albo zgaśnie lub walnie z rury i wkręci się na obroty. O co tutaj kaman?
Divastion - 2010-04-12, 23:52

Pawel_RDE napisał/a:
W sobotę rozdarłem gaźniki. Wyczyściłem specjalnym preparatem do gaźników i przepustnic. Przedmuchałem wszystkie dysze i zakamarki. Sprawdziłem i ustawiłem poziomy w komorze pływakowej. Śruby od składu mieszanki wykręcone na 2 i 1/4 obrotu. Efekt - trochę lepiej, bo lekkie dławienie jest, ale potem żwawo wyrywa do przodu. Niestety przy tym doszły inne dolegliwości - strzały z rury podczas gwałtownego przyśpieszania. Jest czasami tak, że jak na wolnych obrotach dodam gwałtownie gazu to albo zgaśnie lub walnie z rury i wkręci się na obroty. O co tutaj kaman?




A o to, że Ci ją najzwyczajniej zalewa i ją albo zadusi, albo tego czego nie da rady przepalić wyrzuca do rury i tam się to wypada (dlatego strzela) :-D Jakby nie było, to jakoś mi to dziwnie pachnie tymi poziomami pływaków, czy aby na pewno dobrze ustawione? :-P

Cezar - 2010-04-13, 10:19

Przede wszystki tak jak pisałem - skład mieszanki ustawiony śrubami regulacji na 2 i 1/4 obrotu to tylko USTAWIENIE WSTĘPNE, a nie koniec regulacji. Nie mniej jednak nie powinno to mieć aż takiego wpływu. Zrób jeszcze taki eksperyment. Odpal moto wyjmij filtr powietrza zobacz jaka jest różnica w rekcji na gaz gdy wkładasz filtr (i zamykasz airbox, bo nie wiem czy masz osobno filtr z deklem czy "zintegrowany") a gdy masz zamknięty airbox ale bez filtra.
Pawel_RDE - 2010-04-14, 00:39

Niestety nie mam codziennie dostępu do motocykla, aby móc to na bieżąco sprawdzić, ale jak tylko dorwie maszynę to taki eksperyment zrobię.

Nasuwa mi się jeszcze jedna wątpliwość. Chodzi o to, że podczas synchronizacji regulowałem śrubką na wolnych obrotach tak, aby oba słupki były na równym poziomie. Przy dodaniu gazu słupki oleju nie pozostawały na miejscu tylko przeciągało olej w jedną, tą samą, stronę. Czy to jest normalne? Wynika z tego że podczas dodania gazu powstaje różnica podciśnień w gardzielach ssących. Przy powrocie na wolne obroty stan oleju powraca do równowagi.

Cezar - 2010-04-14, 07:08

Synchro gaźników jest tak na prawdę tylko dla obrotów jałowych i "okolic" dalej zawsze może być "nierówno", raczej bym się tym nie przejmował.
karolent - 2013-05-08, 19:16

Witam wszystkich. Mam ten sam problem. Gdy silnik chodzi na jałowych obrotach, i szybko dodam gazu, to silnik wchodzi na obroty z lekkim opóznieniem. W czasie robienia synchronizacji, gdy był ściągnięty króciec łączący gazniki z airboxem reakcja na gaz była taka sama. Dodam że powyżej 2000 obrotów silnik reaguje na gaz normalnie. Prosze o podpowiedz co może być nie tak. Jak widze kilka osób miało podobny problem ale bardzo niewielu po rozwiązaniu problemu dzieli się spostrzeżeniami.
ExRumcajs - 2013-05-09, 07:36

Za dużo powietrza dostaje się do gaźników. Albo masz uszkodzone gdzieś łączenia albo filtr powietrza jest uszkodzony. Miałem tak jak w gsx750 zamontowałem stożki czyli dałem za dużo powietrza.
Johan - 2013-05-09, 11:56

karolent napisał/a:
Witam wszystkich. Mam ten sam problem. Gdy silnik chodzi na jałowych obrotach, i szybko dodam gazu, to silnik wchodzi na obroty z lekkim opóznieniem. W czasie robienia synchronizacji, gdy był ściągnięty króciec łączący gazniki z airboxem reakcja na gaz była taka sama. Dodam że powyżej 2000 obrotów silnik reaguje na gaz normalnie. Prosze o podpowiedz co może być nie tak. Jak widze kilka osób miało podobny problem ale bardzo niewielu po rozwiązaniu problemu dzieli się spostrzeżeniami.


Ja miałem taki problem w 700, wymieniłem świece i jak ręką odjął.

karolent - 2013-05-09, 22:03

Rumcajs mnie też sie wydaje, że skład mieszanki na biegu jałowym jest zbyt ubogi, ale wszystkie połaczenia od airboxa do gazników wyglądają dobrze. Filtr powietrza nowy. Przez wekend sprawdze wszystko jeszcze raz dla pewności. Może się mylę, ale uważam, że zarówno silnik jak i gaznik to nie są nóweczki i być moze należałoby skorygować nieco ustawienia fabryczne. U mnie w gaznikach śruby do regulacji składu mieszanki biegu jałowego są jeszcze fabrycznie zabezpieczone i dopóki nie sprawdzę innych możliwych przyczyn nie będę ich ruszał. Janusz11 napisał o świecach, ale zostały wymienione na początku sezonu. Wymienię jeszcze przewody wysokiego napiecia i zobaczymy.
Cezar - 2013-05-10, 07:58

Nie ruszaj śrub regulacji składu jeśli nie masz narzędzi, żeby to potem ustawić.
Może masz nieszczelność na samym filtrze powietrza? Masz uszczelkę pod deklem filtra?

ExRumcajs - 2013-05-10, 08:34

A może jednak gdzieś przewody paliwowe albo filtr. Może jakiś przewód się zagiął... Możesz jeszcze spróbować to co pomogło szwagrowi w 535. Ciężko palił i nie dawał na obrotach pomogło dolanie preparatu z stacji do czyszczenia układów paliwowych.

Inna opcja to takie płyny do czyszczenia gaźników bez ich rozkręcania, sam sprawdzałem i naprawdę działają.

karolent - 2013-05-10, 22:06

Cezar skład mieszanki będę regulował dopiero po sprawdzeniu szczelności układu dolotowego i po wymianie przewodów wysokiego napięcia. W razie czego mam świece colortune, dzisiaj przyszła redukcja z M14 na M12. Co do uszczelki pod deklem filtra powietrza to nie wiem czy tam jest. Gdy wymieniałem jakiś miesiąc temu, poprostu wyrzuciłem stary i założyłem nowy z pudełka, ale jutro sprawdzę. A jeśli tam nie ma uszczelki to czym to uszczelnić, jest jakas gotowa uszczelka która by tam pasowała , czy sylikon? Gazniki ostatnio czyściłem, sprawdziłem ustawienie pływaków i starałem się nie zamienić duszy między przednim i tylnym cylindrem. Jutro powinienem wiedzieć coś więcej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group