VT 500 - Zużycie paliwa
Anonymous - 2008-08-31, 00:31
Ja dzisisiaj po raz pierwszy zatankowałem cienia.
Po 138 milach weszło 9,50 litra. Nieźle jak na 1100
Dyziek - 2008-08-31, 09:21
Cezar napisał/a: |
No nie wiem. Moja potrafi spalić 3,2L/100km z załadunkiem i plecakiem w trasie. Poza tym z jakimi prędkościami obrotowymi kręci sie Twój silnik?
|
Jakbym lecial 80 i nic nie wyprzedzal to by mi spalił pewnie koło 3l/100 ale ja mowie o normalnej jezdzie
U mnie silnik ma maksymalny moment przy 3tys obr a pełną moc przy 5,5tys
W 500-tkach macie wysokobrotowe silniki które zeby jechały trzeba je wkręcic na obroty więc to spalanie tak żeby jechać sensownie zawsze wyjdzie koło 4-5l na 100.
Co do lekkich strzałów w rure nie ma się co przejmować u mnie też są jak odpuszczam gaz.
Todek - 2008-08-31, 11:15
Ja prawdę mówiąc nie sprawdzałem dokładnie ile pali.
Ale po wyjeździe do Stykowa przeliczyłem i wyszło mi około 4-4.5 litra na 100 km.
Jechałem sam, z małym bagażem, prędkości były różne od 40 do 120 km/h.
Adam przeliczył ile mu spaliła NTV650 i wyszło mu coś około 6-6.5 litra.
To myślę, że moja pali OK.
Cezar - 2008-08-31, 22:32
Dyziek napisał/a: | Cezar napisał/a: |
No nie wiem. Moja potrafi spalić 3,2L/100km z załadunkiem i plecakiem w trasie. Poza tym z jakimi prędkościami obrotowymi kręci sie Twój silnik?
|
Jakbym lecial 80 i nic nie wyprzedzal to by mi spalił pewnie koło 3l/100 ale ja mowie o normalnej jezdzie
U mnie silnik ma maksymalny moment przy 3tys obr a pełną moc przy 5,5tys
W 500-tkach macie wysokobrotowe silniki które zeby jechały trzeba je wkręcic na obroty więc to spalanie tak żeby jechać sensownie zawsze wyjdzie koło 4-5l na 100.
Co do lekkich strzałów w rure nie ma się co przejmować u mnie też są jak odpuszczam gaz. |
I tu się mylisz. okazuje się że może też palić 3,5L przy ostrej jeździe i prędkościach pod 150km/h :{
AJK - 2008-09-01, 08:34
Cezar masz racje - Ja tak właśnie śmigam
Dyziek - 2008-09-01, 13:58
Cezar napisał/a: |
I tu się mylisz. okazuje się że może też palić 3,5L przy ostrej jeździe i prędkościach pod 150km/h :{ |
Troche sobie sam zaprzeczasz bo strone wczesniej pisales ze spala 5,3l przy ostrej jezdzie :) (no chyba ze zrobiles literowke zamieniajac kolejnosc cyferek)
no ale nie ma co dywagowac ktory mniej, ktory wiecej spali bo kazdy swoje chwali
a nie o tym jest ten temat :)
Cezar - 2008-09-01, 17:08
Dyziek napisał/a: | Cezar napisał/a: |
I tu się mylisz. okazuje się że może też palić 3,5L przy ostrej jeździe i prędkościach pod 150km/h :{ |
Troche sobie sam zaprzeczasz bo strone wczesniej pisales ze spala 5,3l przy ostrej jezdzie :) (no chyba ze zrobiles literowke zamieniajac kolejnosc cyferek)
no ale nie ma co dywagowac ktory mniej, ktory wiecej spali bo kazdy swoje chwali
a nie o tym jest ten temat :) |
masz racje to musiała być pomyłka "klawiaturowa" bo moja nigdy tyle nie spaliła ;)
Pozdrawiam
igner - 2008-09-01, 22:56
Dyziek niestety a raczej stety ale kolega ma racje-co prawda jego jest przypadkiem odosobnionym z tym spalaniem prawie, że produkuje.
U mnie podobnie spalanie z plecaczkiem i w pełnym załadunku sakwowym wychodzi w granicach 4-4,3
Raz tez udało mi się jak jeździliśmy po górkach w Sanoku zrobić 3,7.
Co do wysokoobrotowych silników-ja wrzucam 6-stke przy 70km/h i nie czuje zeby on nie chcial odchodzic-pewnie że jakbym go kręcił wysoko lepiej by się zwijał ale po co?
Powoli, krajobrazy podziwiać,dostojnie dojechać -cała filozofia małego spalania
AJK - 2008-09-01, 23:08
Cytat: | Co do wysokoobrotowych silników-ja wrzucam 6-stke przy 70km/h i nie czuje zeby on nie chcial odchodzic-pewnie że jakbym go kręcił wysoko lepiej by się zwijał ale po co?
Powoli, krajobrazy podziwiać,dostojnie dojechać -cała filozofia małego spalania |
I o tym ciągle piszę..."mam lekką "nogę".." Umiejętne operowanie manetka i wyczucie serca Cienia... da pożadany efekt.............ja się nie chwalę spalaniem. .to jest mój pierwszy motór na dwóch kołach i dopiero go poznaje i piszę co obserwuje
Lbzdz - 2008-09-01, 23:16
Czy spali 3 czy 4 czy 5 czy ile tam jeszcze to przecież i tak chodzi o dobrą zabawę, bo przecież Shadow to nie urządzenie do ekonomicznego wożenia czterech liter tylko maszyna do łaskotania naszego poczucia radości wolności i ego.
Cezar - 2008-09-01, 23:16
AJK napisał/a: | Cytat: | Co do wysokoobrotowych silników-ja wrzucam 6-stke przy 70km/h i nie czuje zeby on nie chcial odchodzic-pewnie że jakbym go kręcił wysoko lepiej by się zwijał ale po co?
Powoli, krajobrazy podziwiać,dostojnie dojechać -cała filozofia małego spalania |
I o tym ciągle piszę..."mam lekką "nogę".." Umiejętne operowanie manetka i wyczucie serca Cienia... da pożadany efekt.............ja się nie chwalę spalaniem. .to jest mój pierwszy motór na dwóch kołach i dopiero go poznaje i piszę co obserwuje |
Panowie myślę że większość tego co ważne zostało już powiedziane a robi sie na off-topic także proponuję zamknąć juz ten jakże wiele razy przerabiany już temat i wrócić do niego tylko i wyłącznie w przypadku problemu o jakim pisał na początku Bodek..
Pozdrawiam
AJK - 2008-09-01, 23:30
OK! Jak doznam cuś nowego w tym temacie.......... to napiszę
Blues - 2008-09-16, 19:11
Cześć,
Moja rada:
1. Zużycie paliwa należy zmierzyć na dłuższym dystansie, wówczas pomiar będzie bardziej wiarygodny.
2. Zatankować zbiornik do pełna i po jeździe uzupełnić również do pełna na tej samej stacji, najlepiej z tego samego dystrybutora.
No, a potem proste równanie: x=100 \ wlane paliwo = przejechane kaemy.
Jeszcze jedno - dystrybutor musi być "uczciwy", tzn. 1 ltr. z dystrybutora = 1 ltr. w rzeczywistości.
AJK - 2008-09-17, 09:25
WŁAŚNIE TAK ROBIŁEM POMIARY
Cezar - 2008-09-17, 13:14
Ja sobie zrobiłem program w excelu, po każdym tankowaniu wpisuje do niego przebieg wycieczki, ilość wlanego paliwa, koszt paliwa i na tej podstawie otrzymuje bardzo dużo fajnych danych, łącznie z wykresami cen paliwa w sezonie i średniej ceny paliwa i ilości utopionych w benzynę pieniędzy :D
|
|
|