To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 500 - Zużycie paliwa

Anonymous - 2008-08-31, 00:31

Ja dzisisiaj po raz pierwszy zatankowałem cienia.



Po 138 milach weszło 9,50 litra. Nieźle jak na 1100 :chytrusek:

Dyziek - 2008-08-31, 09:21

Cezar napisał/a:


No nie wiem. Moja potrafi spalić 3,2L/100km z załadunkiem i plecakiem w trasie. Poza tym z jakimi prędkościami obrotowymi kręci sie Twój silnik?





Jakbym lecial 80 i nic nie wyprzedzal to by mi spalił pewnie koło 3l/100 ale ja mowie o normalnej jezdzie :mrgreen:

U mnie silnik ma maksymalny moment przy 3tys obr a pełną moc przy 5,5tys

W 500-tkach macie wysokobrotowe silniki które zeby jechały trzeba je wkręcic na obroty więc to spalanie tak żeby jechać sensownie zawsze wyjdzie koło 4-5l na 100.

Co do lekkich strzałów w rure nie ma się co przejmować u mnie też są jak odpuszczam gaz.

Todek - 2008-08-31, 11:15

Ja prawdę mówiąc nie sprawdzałem dokładnie ile pali. :lol: :lol:

Ale po wyjeździe do Stykowa przeliczyłem i wyszło mi około 4-4.5 litra na 100 km. :lol:

Jechałem sam, z małym bagażem, prędkości były różne od 40 do 120 km/h. :lol: :lol: :lol:

Adam przeliczył ile mu spaliła NTV650 i wyszło mu coś około 6-6.5 litra. :lol: :lol:

To myślę, że moja pali OK. :lol: :lol:

Cezar - 2008-08-31, 22:32

Dyziek napisał/a:
Cezar napisał/a:


No nie wiem. Moja potrafi spalić 3,2L/100km z załadunkiem i plecakiem w trasie. Poza tym z jakimi prędkościami obrotowymi kręci sie Twój silnik?





Jakbym lecial 80 i nic nie wyprzedzal to by mi spalił pewnie koło 3l/100 ale ja mowie o normalnej jezdzie :mrgreen:

U mnie silnik ma maksymalny moment przy 3tys obr a pełną moc przy 5,5tys

W 500-tkach macie wysokobrotowe silniki które zeby jechały trzeba je wkręcic na obroty więc to spalanie tak żeby jechać sensownie zawsze wyjdzie koło 4-5l na 100.

Co do lekkich strzałów w rure nie ma się co przejmować u mnie też są jak odpuszczam gaz.


I tu się mylisz. okazuje się że może też palić 3,5L przy ostrej jeździe i prędkościach pod 150km/h :{ :chytrusek:

AJK - 2008-09-01, 08:34

Cezar masz racje :thx: - Ja tak właśnie śmigam :lol:
Dyziek - 2008-09-01, 13:58

Cezar napisał/a:


I tu się mylisz. okazuje się że może też palić 3,5L przy ostrej jeździe i prędkościach pod 150km/h :{ :chytrusek:




Troche sobie sam zaprzeczasz bo strone wczesniej pisales ze spala 5,3l przy ostrej jezdzie :) (no chyba ze zrobiles literowke zamieniajac kolejnosc cyferek)



no ale nie ma co dywagowac ktory mniej, ktory wiecej spali bo kazdy swoje chwali :mrgreen:

a nie o tym jest ten temat :)

Cezar - 2008-09-01, 17:08

Dyziek napisał/a:
Cezar napisał/a:


I tu się mylisz. okazuje się że może też palić 3,5L przy ostrej jeździe i prędkościach pod 150km/h :{ :chytrusek:




Troche sobie sam zaprzeczasz bo strone wczesniej pisales ze spala 5,3l przy ostrej jezdzie :) (no chyba ze zrobiles literowke zamieniajac kolejnosc cyferek)



no ale nie ma co dywagowac ktory mniej, ktory wiecej spali bo kazdy swoje chwali :mrgreen:

a nie o tym jest ten temat :)




masz racje to musiała być pomyłka "klawiaturowa" bo moja nigdy tyle nie spaliła ;)

Pozdrawiam

igner - 2008-09-01, 22:56

Dyziek niestety a raczej stety ale kolega ma racje-co prawda jego jest przypadkiem odosobnionym z tym spalaniem :mrgreen: prawie, że produkuje.

U mnie podobnie spalanie z plecaczkiem i w pełnym załadunku sakwowym wychodzi w granicach 4-4,3

Raz tez udało mi się jak jeździliśmy po górkach w Sanoku zrobić 3,7.

Co do wysokoobrotowych silników-ja wrzucam 6-stke przy 70km/h i nie czuje zeby on nie chcial odchodzic-pewnie że jakbym go kręcił wysoko lepiej by się zwijał ale po co?

Powoli, krajobrazy podziwiać,dostojnie dojechać -cała filozofia małego spalania :mrgreen:

AJK - 2008-09-01, 23:08

Cytat:
Co do wysokoobrotowych silników-ja wrzucam 6-stke przy 70km/h i nie czuje zeby on nie chcial odchodzic-pewnie że jakbym go kręcił wysoko lepiej by się zwijał ale po co?

Powoli, krajobrazy podziwiać,dostojnie dojechać -cała filozofia małego spalania :mrgreen:




I o tym ciągle piszę..."mam lekką "nogę".." :idea: Umiejętne operowanie manetka i wyczucie serca Cienia... :koso: da pożadany efekt.............ja się nie chwalę spalaniem. :twisted: .to jest mój pierwszy motór na dwóch kołach i dopiero go poznaje i piszę co obserwuje :shock:

Lbzdz - 2008-09-01, 23:16

Czy spali 3 czy 4 czy 5 czy ile tam jeszcze to przecież i tak chodzi o dobrą zabawę, bo przecież Shadow to nie urządzenie do ekonomicznego wożenia czterech liter tylko maszyna do łaskotania naszego poczucia radości wolności i ego.
Cezar - 2008-09-01, 23:16

AJK napisał/a:
Cytat:
Co do wysokoobrotowych silników-ja wrzucam 6-stke przy 70km/h i nie czuje zeby on nie chcial odchodzic-pewnie że jakbym go kręcił wysoko lepiej by się zwijał ale po co?

Powoli, krajobrazy podziwiać,dostojnie dojechać -cała filozofia małego spalania :mrgreen:




I o tym ciągle piszę..."mam lekką "nogę".." :idea: Umiejętne operowanie manetka i wyczucie serca Cienia... :koso: da pożadany efekt.............ja się nie chwalę spalaniem. :twisted: .to jest mój pierwszy motór na dwóch kołach i dopiero go poznaje i piszę co obserwuje :shock:


Panowie myślę że większość tego co ważne zostało już powiedziane a robi sie na off-topic także proponuję zamknąć juz ten jakże wiele razy przerabiany już temat i wrócić do niego tylko i wyłącznie w przypadku problemu o jakim pisał na początku Bodek..

Pozdrawiam

AJK - 2008-09-01, 23:30

OK! Jak doznam :-)8 cuś nowego w tym temacie.......... to napiszę :lol:
Blues - 2008-09-16, 19:11

Cześć,



Moja rada:



1. Zużycie paliwa należy zmierzyć na dłuższym dystansie, wówczas pomiar będzie bardziej wiarygodny.



2. Zatankować zbiornik do pełna i po jeździe uzupełnić również do pełna na tej samej stacji, najlepiej z tego samego dystrybutora.



No, a potem proste równanie: x=100 \ wlane paliwo = przejechane kaemy.



Jeszcze jedno - dystrybutor musi być "uczciwy", tzn. 1 ltr. z dystrybutora = 1 ltr. w rzeczywistości.

AJK - 2008-09-17, 09:25

WŁAŚNIE TAK ROBIŁEM POMIARY :-)8 :thx:
Cezar - 2008-09-17, 13:14

Ja sobie zrobiłem program w excelu, po każdym tankowaniu wpisuje do niego przebieg wycieczki, ilość wlanego paliwa, koszt paliwa i na tej podstawie otrzymuje bardzo dużo fajnych danych, łącznie z wykresami cen paliwa w sezonie i średniej ceny paliwa i ilości utopionych w benzynę pieniędzy :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group