To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 500 - Zużycie paliwa

Cezar - 2012-07-07, 12:25

Jeszcze tylko krótkie podsumowanie tematu.
Od momentu zakupu mojej VT500C robiłem skrupulatne zapiski każde przejechanego kilometra i zużytego litra paliwa.
Według moich wyliczeń wychodzi, że na przejechane 42564km średnie zużycie paliwa wyniosło 3,831L/100km
Wliczony w to jest każdy serwis itp.
Pozdrawiam

Jamcio - 2012-07-07, 22:38

Cezar napisał/a:

Wliczony w to jest każdy serwis itp.
Pozdrawiam


Nie żebym się czepiał, ale co ma serwis do zużycia paliwa? :mrgreen:

Cezar - 2012-07-08, 12:29

Ano to ma że czasem zużywa się litry paliwa a przebieg nie rośnie nawet o kilometr. Wtedy np. Spalanie na baku wychodzi ponad 10l/100km
mejdej - 2012-08-06, 18:21

czytam, czytam i marze, bo mój ascot jak na razie nie chce zejść poniżej 7litrów. Fakt że głównie jeżdżę po miescie, ale myśle że mogłoby byc mniej. Pytanie, czy jak zmienie filtr na papierowy to obniży się, a może wymienić dysze paliwową. Silnik ładnie pracuje, wole obroty na 1000, ładnie się zbiera....
Woder - 2012-08-06, 23:34

Moja pali o połowę mniej! Ale Shadow
minkes - 2012-08-07, 08:55

mejdej napisał/a:
czytam, czytam i marze, bo mój ascot jak na razie nie chce zejść poniżej 7litrów. Fakt że głównie jeżdżę po miescie, ale myśle że mogłoby byc mniej. Pytanie, czy jak zmienie filtr na papierowy to obniży się, a może wymienić dysze paliwową. Silnik ładnie pracuje, wole obroty na 1000, ładnie się zbiera....


Może Ci pali 7 litrów na 100 mil? :mrgreen: Przestań jej tak dawać to zacznie palić mniej ;-)

Syrnik19 - 2012-09-02, 18:30

Niedzielna trasa tempo spacerowe przeważnie 70-90km/h zalany do pełna bak i wyzerowany licznik do rezerwy 235km co daje 4,2 l na 100 km
adam_p1 - 2012-09-02, 20:23

traska 50 % 50 % miasto, wyszlo 5,8
Pio Trek - 2012-09-02, 20:58

U mnie jakieś 5 tak na oko.
mirek63 - 2012-09-06, 20:31

Tylko po Krakowie 4,2. Chyba nieźle ? :)
mroku - 2012-09-06, 22:01

U mnie rekord to 3,7 po Krakowie.
Syrnik19 - 2012-09-07, 14:30

Dzisiejsza trasa do Krakowa 328 km średnie spalanie 3,9l na 100km
Leo - 2013-08-29, 13:26

zrobiłem kilkanaście pomiarów zużycia paliwa i wyszło mi średnio 3,73 l/100km, czyli po przejechaniu 200km spalam mniej więcej 7,5l,
oznacza to że w baku pozostało jeszcze ok 4l czyli więcej niż rezerwa a jednak moto zaczyna się dławić i domaga się przełączenia kranika ;-) na szczęście znam już objawy i robię to w biegu ale czasem tak jak dziś moto zgasło mi na chwilę niemal na skrzyżowaniu :-(

1 pytanie: czy to jest normalne że tak stosunkowo wcześnie trzeba się przełączyć na rezerwę?
2 pytanie: czy mając świadomość że po przekroczeniu 200km w każdej chwili można się tego spodziewać, mogę profilaktycznie i bezkarnie ;-) przestawiać kranik?

ps.dodam że dziś stało się to przy 213km, przełączyłem i zatankowałem 9,01l po przejechaniu 243km!

syfon - 2013-08-30, 17:27

Leo napisał/a:
zrobiłem kilkanaście pomiarów zużycia paliwa i wyszło mi średnio 3,73 l/100km, czyli po przejechaniu 200km spalam mniej więcej 7,5l,
oznacza to że w baku pozostało jeszcze ok 4l czyli więcej niż rezerwa a jednak moto zaczyna się dławić i domaga się przełączenia kranika ;-) na szczęście znam już objawy i robię to w biegu ale czasem tak jak dziś moto zgasło mi na chwilę niemal na skrzyżowaniu :-(

1 pytanie: czy to jest normalne że tak stosunkowo wcześnie trzeba się przełączyć na rezerwę?
2 pytanie: czy mając świadomość że po przekroczeniu 200km w każdej chwili można się tego spodziewać, mogę profilaktycznie i bezkarnie ;-) przestawiać kranik?

ps.dodam że dziś stało się to przy 213km, przełączyłem i zatankowałem 9,01l po przejechaniu 243km!

Mam identyczny objaw i identyczne spalanie. na początku również myślałem, że coś jest nie tak, ale teraz się już nauczyłem, że albo tankuję gdy na liczniku wybije ok. 130 mil :) albo przełączam kranik.

lukasz - 2013-08-31, 19:32

To chyba wszystko dlatego że paliwo podczas jazdy w baku nie jest na stałym poziomie - raz lustro jest wyżej raz jakby niżej i w tym czasie do gaźnika dostaje się powietrze i z tego powodu przerywa. Na rezerwie otwiera się niższy punkt poboru paliwa. A jak się komuś podoba to i cały czas może jeździć na rezerwie. Nikt nie broni :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group