To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 125/250 - Regulacja gaźników

Juszka_ - 2013-07-11, 01:51
Temat postu: Regulacja gaźników
Witam, chciałbym wyregulowac gaźniki w mojej Shadow'ce 125. Wytłumaczy mi ktoś gdzie znajdują sie śrubkido rregulacji i jak do nich dojść? Albo jakieś zdjęcie, film. Bardzo dziękuję za pomoc.
k0d0 - 2013-07-11, 07:24

Tutaj znajdziesz wszystko( nie tylko regulacje gaźnika) może przyda się na przyszłość
http://www.hsocuk.com/manuals/VT125cWM.pdf
Powodzenia ;-)
W tym pierwszym jest mało informacji.
http://forum.bjbikers.com...-manuals-honda/
tu jest link do serwisówek do 250 pewnie maja podobne gaźniki.

Juszka_ - 2013-07-11, 09:11

W pierwszym nie widzę właśnie gdzie jest śrubki do regulacji. I gdzie mam włożyć wężyki od wakuometra :/
A to drugie to nie wiem które bo tam jest ich ze sto sztuk w tym linku.

k0d0 - 2013-07-11, 09:48

http://www.google.pl/imgr...15&tx=107&ty=89

Zielonym kółkiem jest zaznaczona śruba regulacji mieszanki. To nie jest Twój gaźnik ale śruba powinna być w tym samym miejscu jeżeli masz gaźniki keihin. Masz dwa gaźniki? Jeden dla przedniego cylindra drugi dla tylnego? Regulacja polega na ustawieniu odpowiedniego wykręcenia tej śruby. Jeżeli nie znasz fabrycznej ilości obrotów to wkręć do oporu i policz dokładnie obroty. Przód powinien być wykręcony na ok 2 i 5 obrotu a tył 2,75 obrotu.
Polecam podjechać do jakiegoś dobrego warsztatu i się zapytać. Powinni powiedzieć ile trzeba wykręcić i palcem pokazać śrubę za darmo :-P

Juszka_ - 2013-07-11, 10:54

Tak, są dwa. Musze znać liczbę tych obrotów jeśli będę miał wakumetr? Ta sruba jest jedna? Czy do każdego gaznika osobno?
Matrix - 2013-07-11, 10:57

Każdy gaźnik ma swoją śrubę regulacyjną :-)
Juszka_ - 2013-07-11, 10:59

A jak go reguluje wakuometrem to obie musze regulować, tak?

[ Dodano: 2013-07-11, 11:03 ]
Tu jest śrubka do tylnego gaznika zaznaczona na zdjęciu?
A gdzie jest do tego drugiego?

Todek - 2013-07-11, 12:27

Juszka_ napisał/a:
A jak go reguluje wakuometrem to obie musze regulować, tak?

Wakuometr nie służy do regulacji składu mieszanki tylko do synchronizacji gaźników. A te śrubki o których pisali koledzy nie mają nic wspólnego z synchronizacją, tylko służa do regulacji składu mieszanki paliwowo-powietrznej.

k0d0 - 2013-07-11, 12:29

Symetrycznie po drugiej stronie. Bardzo możliwe ze trzeba będzie zdemontować osłonę filtra powietrza. A wakuometr służy do synchronizacji gaźników. Nie do regulacji. Regulacja gaźników to regulacja składu mieszanki. Synchronizacja gaźników to takie ustawienie przepustnic w dwóch lub więcej gaźnikach aby otwierały się jednocześnie generując taki sam przelot w gaźniku. Więc musisz znać liczbę obrotów. I dobrze radze jak się nie znasz na synchronizacji gaźników to lepiej tego nie ruszaj. Jak przekombinujesz i za bardzo zubożysz mieszankę to możesz przepalić tłok bo będzie za wysoka temperatura spalania.
Juszka_ - 2013-07-11, 12:56

Dzięki panowie za pomoc. Mam do kręcić te srubki na max, później je wykręcić i liczyć obroty? Przód 2.5 a tyl 2.75?
k0d0 - 2013-07-11, 13:13

Licz dokręcając na max. Dla sprawdzenia. Bo może wyjść ze będą 2.25 i 2.5. W każdym razie nie powinny być wkręcone identycznie. Powiedź po co to robisz? Poszukaj w necie najpierw na 100% ile trzeba obrotów wykręcić.
Juszka_ - 2013-07-11, 13:53

Mam rozregulowane gazniki i motor na 1szym biegu nie chce jechać bo gaśnie. Z góry jeśli pojadę to 30km/h na 1ce i tyle. Na innych biegach gaśnie.
k0d0 - 2013-07-11, 14:28

Sprawdź kompresje. Bo na rozregulowanych gaźnikach da się ruszyć a na wyższym biegu nie będzie idealnie, ale powinien jeździć. Nie chce Cie straszyć ale jeżeli chodzi na wolnych obrotach a na wysokich zaczyna się zamulać to problem może nie leżeć w gaźniku. Rozpędza się do prędkości podawanej przez fabrykę? Wali z rury czarnym dymem? Przy dodawaniu gazu przy ruszaniu? Wali w gaźnik przy przyspieszaniu na wysokim biegu? Daj jak najwięcej szczegółów to może się da wykombinować co jest nie tak. Długo masz ten motocykl? Odpala na ciepłym i zimnym silniku? Świece jak wyglądają? Na jedynce chyba więcej nie pojedziesz niż 30 bo chyba przy 30- 40 km/h jest odcinka zapłonu.
Juszka_ - 2013-07-11, 16:02

Zacznijmy od odpalenia motora. Silnik pracuje ładnie na wolnych obrotach lecz gdy zaczynam go wkręcać na wysokie i puszczam to strasznie wolno schodzą do neutralnych. Gdy próbuję ruszyć na 1ce to motor gaśnie od razu. Nie ma mowy żeby nim ruszyć a co dopiero jechać. Motor nie kopci, nie pluje. Motocykl posiadam od roku i nigdy nie było z nim żadnych kłopotów.Pali zimny jak i ciepły. Obie świece są w porzadku. O co chodzi z tą kompresja? Jak mogę ją ustawić/naprawić?
Todek - 2013-07-11, 16:21

Juszka_ napisał/a:
O co chodzi z tą kompresja? Jak mogę ją ustawić/naprawić?

Kompresja, jest to ciśnienie wytwarzane przez tłok w cylindrze.
http://pl.wikipedia.org/w...a_%28silniki%29
https://www.google.pl/sea...lient=firefox-a
Nie ustawia się jej.
Lepiej żeby nie trzeba było jej naprawiać.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group