To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 600 - Utwardzenie przedniego zawieszenia

Todek - 2012-12-12, 16:29

Agathocles napisał/a:
W jakim stanie sa panewki w lagach? Jesli sa przetarte to wymiana oleju/sprezyn nie pomoze.

Czy mógłbyś rozwinąć swoją myśl? Jestem ciekaw jaki to ma związek? Pytam poważnie.

Anonymous - 2012-12-13, 07:02

W zeszłym sezonie byłem zmuszony wymienić całe zawieszenie w swojej Hani. Jak mechanior to rozebrał to okazało się że jakiś magik który używał to przede mną tak pokombinował w tych amorach że ten po rozbiórce nie wiedział o co tam chodzi. Poskracane sprężyny, jakieś tam tuleje popękane no jednej ponoć nie było wcale, jedna z lag minimalnie wygięta czy zduszona i takie tam, więc decyzja wymiana wszystkiego na nowe. polecił sprężyny progresywne olej jak w serwisówce resztę bebechów też dokupił nowe poskładał i co, o niebo lepiej jazda jak marzenie cały koszt nie mały 1500 zł. z robocizną ale wcale nie żałuję. W końcu przednie zawieszenie to nasze bezpieczeństwo.
Agathocles - 2012-12-13, 17:03

Todek napisał/a:
Agathocles napisał/a:
W jakim stanie sa panewki w lagach? Jesli sa przetarte to wymiana oleju/sprezyn nie pomoze.

Czy mógłbyś rozwinąć swoją myśl? Jestem ciekaw jaki to ma związek? Pytam poważnie.


http://www.cmsnl.com/hond...00.html#results

na schemacie czesci 9 i 10. jesli beda mialy "zjechane" powierzchnie to nalezy wymienic.

Todek - 2012-12-13, 17:06

To, że należałoby wymienić, to oczywiste. Ale ja pytam jaki to ma związek z twardością zawieszenia i dlaczego przy zużytych tulejach ślizgowych nic nie da wymiana sprężyn i oleju?
Agathocles - 2012-12-13, 17:24

Todek napisał/a:
To, że należałoby wymienić, to oczywiste. Ale ja pytam jaki to ma związek z twardością zawieszenia i dlaczego przy zużytych tulejach ślizgowych nic nie da wymiana sprężyn i oleju?

Bo tlumienie olejowe nie bedzie dzialac, to jest tak samo jakbys mial wyrabane amortyzatory w aucie. I potem moto jezdzi podskakujac.

PS. dlatego czasami wymiana oleju na twardszy pomaga gdy panewki sa lekko zjechane.

Todek - 2012-12-13, 17:37

Górna to na pewno nie ma wpływu na tłumienie olejowe, znajduje się ona bezpośrednio pod uszczelniaczem. Co do dolnej to mogę się zgodzić, ale musiałaby być bardzo mocno zużyta i mieć duże luzy.
Agathocles - 2012-12-13, 17:56

Todek napisał/a:
Górna to na pewno nie ma wpływu na tłumienie olejowe, znajduje się ona bezpośrednio pod uszczelniaczem.


Zuzyta gorna powoduje najczesciej wycieki oleju z lagi bo sam zimering nie wytrzyma tych cisnien przy podskokach.

Todek napisał/a:
Co do dolnej to mogę się zgodzić, ale musiałaby być bardzo mocno zużyta i mieć duże luzy.


Dlatego nalezy je sprawdzic :-P

combit - 2013-01-10, 10:09

Witam
W weekend zamierzam się zabrać za wymianę oleju sprężyn na progresywne i uszczelniaczy w Hance. Gdzieś wyczytałem ze przy progresywnych sprężynach należy nalać mniej oleju. Może ktoś podpowiedzieć ile ?

Tomek

Dziki HTL - 2013-01-10, 10:47

combit napisał/a:
Witam
W weekend zamierzam się zabrać za wymianę oleju sprężyn na progresywne i uszczelniaczy w Hance. Gdzieś wyczytałem ze przy progresywnych sprężynach należy nalać mniej oleju. Może ktoś podpowiedzieć ile ?

Tomek

... pierwsze słyszę o laniu mniejszej ilości oleju w przypadku zastosowania sprężyn progresywnych. Mam u siebie takie spręzyny i podczas serwisowania zawieszenia, poszło do lag tyle oleju, co podpowiada serwisówka.

P.S. 1 sorki za sarkazm, ale gdzieś wyczytałeś że trzeba mniej, ale ile mnie to już nie wyczytałeś ?? ;-)

P.S. 2 możesz gdzieś wrzucić fotografie swojego motocykla? Jeszcze nie widziałem VTX 600

Todek - 2013-01-10, 11:31

[quote="Dziki HTL"]
combit napisał/a:
P.S. 2 możesz gdzieś wrzucić fotografie swojego motocykla? Jeszcze nie widziałem VTX 600

Się Dziki czepiasz. :mrgreen:

combit - 2013-01-10, 13:36

literówka ;p
wyczytałem ze do tych sprężyn 160 mm :)

Maupe - 2013-01-10, 19:07

Do sprężyn będzie dołączona instrukcja montażu , przeczytaj. W instrukcji moich spręzyn kazali nalać tyle co zaleca producent motocykla.
sowacki - 2013-01-15, 00:18

Wychodzi na to, że słuszna inwestycja te sprężyny progresywne.


A jak myślicie ile mechanior mógłby krzyknąć za taki pełny serwis przedniego zawieszenia. Tak mniej więcej. Wymiana sprężyn, uszczelniaczy... Sam jakoś bałbym się to składac.

wyvern - 2013-01-15, 07:50

To jest stosunkowo prosta robota - ja sam się zabrałem mając zero doświadczenia i poskładałem w jedno popołudnie do kupy lepiej niż mechanik który qtwa tulei nie dokręcił....
Naprawdę nic trudnego.

combit - 2013-01-15, 11:39

Wymieniłem sprężyny na progresywne + uszczelniacze + olej 15W jest o niebo lepiej w porównaniu do poprzedniego stanu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group