To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VTX - Zapytanie VTX 1800 Retro

Anonymous - 2008-06-29, 09:24
Temat postu: Zapytanie VTX 1800 Retro
Witajcie. Tak mi sie majaczy zmiana (moze na przyszly sezon) swojego Shadowa na VTX 1800 Retro. Mam takie pytanko - czy wersja Retro w ciagu tych kilku lat produkcji przechodzila jakies modyfikacje? Jakis facelifting, zmiany techniczne?
Raptor40 - 2008-06-29, 20:35

W zasadzie z tego co udaje mi się wyczytać w amerykańskich stronach to nie było zmian. Kombinacja chyba polegała na przejściu w wersję N czyli neo retro, która też ma parę rodzajów od N1 do chyba N3. W moim N w porównaniu z R jest inny kształt tylnego błotnika z zespoloną i wbudowaną lampą na diodach. Obserwując R - ki kolegów nic nie zauważyłem. Silnik, laczki. lane felgi to samo. Mogą być różne osłony chłodnicy. Poszperam jeszcze na forach VTX i jak coś wyczytam dam Ci znać. A tak na marginesie to polecam. Przesiadłem się z VT 1100 Sabre i jestem w moim X zakochany jak nigdy.
Anonymous - 2009-06-02, 00:06

A tak wracając jeszcze do wątku zmiany na coś większego - czy któryś z kolegów VTX-owców byłby w stanie porównać Hondę VTX 1800 Retro z Hondą Valkyrie 1500? Chodzi mi głównie o walory jezdne tych motocykli, których z nich jest bardzej uniwersalny, bo po samych suchych danych technicznych trudno jest to stwierdzić.
Lbzdz - 2009-06-02, 15:31

Valkyria to czołg - duży ciężki i stosunkowo mało zwrotny. Gadałem o tym z Sendą. Natomiast podobno silniki te uzyskują przebiegi rzędu 500.000 km do naprawy głównej. (w końcu stworzone do Goldwinga - który jest przecież porzeraczem dróg.)



VTX1800 w wersji C lyb F (w miarę gołej - bez całego tego badziewia typu szyb, skawy, chorągiewki, frędzelki itd.) jest w stosunku do pozorów całkiem poręczym motocyklem. Z pewnością bardziej nadaje się do śmigania po mieście niż Valkyria.

SHEMP - 2009-06-02, 17:44

Lbzdz napisał/a:
Valkyria to czołg - duży ciężki i stosunkowo mało zwrotny. Gadałem o tym z Sendą. Natomiast podobno silniki te uzyskują przebiegi rzędu 500.000 km do naprawy głównej. (w końcu stworzone do Goldwinga - który jest przecież porzeraczem dróg.)



VTX1800 w wersji C lyb F (w miarę gołej - bez całego tego badziewia typu szyb, skawy, chorągiewki, frędzelki itd.) jest w stosunku do pozorów całkiem poręczym motocyklem. Z pewnością bardziej nadaje się do śmigania po mieście niż Valkyria.




Ja jeżdżę T z badziewiem typu szyba, sakwy itp i do śmigania po mieście raczej się nie nadaje. Nie sadze by 20 kg różnicy coś dawało w poręczności. Motor staje sie sterowalny powyżej 40km/h, można zapomnieć ze względu na masę i szerokość o przeciskaniu się pomiędzy puszkami. Ale za to po wyjechaniu na trasę ............. :-)8 :-)8 :-)8

Valkiria mam lepsze rozłożenie masy

Anonymous - 2009-06-02, 22:20

Oczywiscie licze sie z tym, ze motocykl o pojemnosci powyzej 1500 ccm i mocy ponad 100 KM nie bedzie malym bzykiem do przeciskania sie w korku, zreszta wcale tego nie oczekuje. Z racji swoich dosc pokaznych gabarytow, nie chce malego motocykla ;-) Interesuja mnie maszyny w pelnie ubrane, a VTX tylko w wersji Retro (nawet nie Neo Retro), gdyz turystycznie dlugodystansowe wyprawy po asfaltach jak najbardziej pozadane. Slyszalem rowniez poglad, ze masy Valkyrii po ruszeniu wlasciwie nie czuc, a po zakretach lata sie nim niesamowicie. Za VTXem przemawia z kolei do mnie Vtwin, Valec pracuje jak duza maszyna do szycia :mrgreen:
Bachytek - 2009-06-03, 13:50

W koncu Valkyria ma 6 garow rodem z goldwinga, wiec tez i swoje spali. Ale przebiegiem przebije nie jedno autko :D
Anonymous - 2009-06-03, 13:56

Bachytek napisał/a:
W koncu Valkyria ma 3 garow rodem z goldwinga




cylindrów to ona ma 6...

Bachytek - 2009-06-03, 15:41

szczerze ?? wiem ze 6, po prostu piszac to w pospiechu nie trafilem w 6 (trafilem nizej, w 3) Juz poprawilem :)
Dziubek - 2009-06-03, 20:43

Valkyria ma większy potencjał od Goldasa.

I nie chodzi tu tylko o masy.

senda - 2009-07-11, 00:30

SHEMP napisał/a:
Lbzdz napisał/a:
Valkyria to czołg - duży ciężki i stosunkowo mało zwrotny. Gadałem o tym z Sendą. Natomiast podobno silniki te uzyskują przebiegi rzędu 500.000 km do naprawy głównej. (w końcu stworzone do Goldwinga - który jest przecież porzeraczem dróg.)



VTX1800 w wersji C lyb F (w miarę gołej - bez całego tego badziewia typu szyb, skawy, chorągiewki, frędzelki itd.) jest w stosunku do pozorów całkiem poręczym motocyklem. Z pewnością bardziej nadaje się do śmigania po mieście niż Valkyria.




Ja jeżdżę T z badziewiem typu szyba, sakwy itp i do śmigania po mieście raczej się nie nadaje. Nie sadze by 20 kg różnicy coś dawało w poręczności. Motor staje sie sterowalny powyżej 40km/h, można zapomnieć ze względu na masę i szerokość o przeciskaniu się pomiędzy puszkami. Ale za to po wyjechaniu na trasę ............. :-)8 :-)8 :-)8

Valkiria mam lepsze rozłożenie masy




O.... SHEMP - trafiłeś w sedno. Ani jednym, ani drugim wdzięcznie pomiędzy samochodami jeździć się nie da (Chociaż niejednokrotnie i Valcem się przeciskam) Nie są to faktycznie motocykle stworzone do jazdy po mieście. Za to na trasie... hm...



Wady Valca

ciężki,wysoki (wyżej kanapa niż w VTX), szeroki (ponad metr), mało przyjazny: w ternie, na piachu szutrowej nawierzchni z niezliczoną ilością dziur ... Jednym słowem przy b. małej prędkości i złej drodze jest wręcz niebezpieczna. No i jescze nie to brzmienie co w VT, ale też ładne - mnie się podoba :-)

Na porządnej drodze nawet przy niewielkiej prędkości (ok 20km/h) w zasadzie bezproblemowa.

Zalety

Napewno silnik -jak mu się na siłę nie zrobi czegoś głupiego to chyba "niezniszczalny".

Po nabraniu prędkości "ubywa" jej 100 kg. - Ja kupiłem swoją w Lublinie. Już wracając do Łodzi sam nie mogłem uwierzyć, że moto o tej masie przekłada się w zakrętach z prawej na lewą (i odwrotnie :-) ) z łatwością.

Druga rzecz jak mnie wtedy uderzyła to, że łapałem się na zbyt szybkiej jeździe. Motocykl bardzo łatwo się rozpędza, niestety trzeba mieć na uwadze, że w razie potrzeby tę masę trzeba zatrzymać.



Jeżeli zaś chodzi o spalanie to jak na Valec przystało potrafi dużo. A poważnie to w zależności od jazdy (jak każdy) od 6 l/100km do 13l/100km. Jazda do 2500 obr jest dość "ekonomiczna" później to już "wiry" w zbiorniku. Po wyjechaniu ostatnio na autostradę i ustawieniu 150km/h upomniała się o załączenie rezerwy po 170km, czyli 10l/100km.



Ja stałem przed wyborem pomiędzy Valcem, a VTX 1800. Wybrałem Valca ze względu na silnik i na cenę ( 10 tys. mniej niż za VTX'a nowszego o 3 lata) oraz fakt, że motocykl był wcześniej kumpla, który kupił ją mieszkając w USA jak miała przejechane 2000 mil, czyli historia motocykla znana...



Blazimir jak chcesz się zapoznać z Valcem to wpadnij do mnie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group