To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - Lightbary ( Instalacja elektryczna)

atrox3 - 2011-10-04, 15:43

zawsze wszystko wychodzi w praniu, najwyzej cos sie sfajczy. bede mial co robic przez zime:P hehe. oby nie :D
Jokan - 2011-10-04, 16:01

Witam
ja w vt500 przekażnik podłączyłem pod oświetlenie prędkościomierza(działa tylko przy włączonych światłach) a z przekażnika na lightbary podłączyłem bezpośrednio z akumulatora :-)
nerka

atrox3 - 2011-10-24, 07:37

No wrescie dopiolem swego. Zrobilem Lightbary. :):):)
Schemat ktory podalem powyzej jest troche do poprawy. Jesli chcemy zrobic laightbary na przekazniku to musimy miec przekaznik z 5 bolcami. Ten z 4 nie bedzie dzialal. Nastapila zamiana kabli z napieciem na wejsciach 85 i 86. 86 powinno miec plus a 85 mase. Inaczej nie bedzie dzialac. Napiecie do tego wziolem z bala idacego do zarowki od podswietlania tablicy rejestracyjnej. Natomiast napiecie plusowe idace do swiatel idzie na wtyki 30 i 87. Przekaznik spokojnie miescie sie pod siedzeniem. Oto dobry schemat:
http://www.fotosik.pl/pok...10135bc7ab.html
Zastosowalem tez taki wlacznik na kierownice:
http://www.fotosik.pl/pok...c56eb17845.html
A oto pare fotek jak to wyglada:
http://www.fotosik.pl/pok...2de08718c5.html
http://www.fotosik.pl/pok...0298515e3e.html
http://www.fotosik.pl/pok...98eecda83e.html
http://www.fotosik.pl/pok...02623522b8.html
A oto schemat jak wykonalem mocowanie do swiatel:
http://www.fotosik.pl/pok...b2473df2b1.html
Koszty:
1) swiatla - 90zl
2) material - 20zl
3) robota(spawanie i wywiercenie otworow) - 20zl
4) przekaznik i kabelki - mialem swoje. przekaznik cos kolo 3zl i nie wiem ile gniazdo na przekaznik.
5) koszulki termokurczliwe i pare konektorow( mialem swoje)
6) wlacznik swiatel - 60zl
Troche czasu na polerowanie kwasowki i efekt koncowy widac.
Moze to cudo pierwszej klasy nie jest ale mi sie podoba.

Dziki HTL - 2011-10-24, 09:34

dobra robota Panie - szacun
Zibi665 - 2011-10-24, 11:03

No, no, no - niezłe.
To jeszcze Ci tylko brakuje oparcia dla samego siebie - polecam ;-) mi jeździło się super, a nowy właściciel nie mógł wyjść z podziwu...

atrox3 - 2011-10-24, 12:26

pomysle pomysle!!! Musze zlapac natchnienie :D:D:D
yarkom - 2011-10-24, 14:56

Bardzo ładnie wyszło, duży plus dla kolegi za to że nie "ukrywa" swoich patentów tylko publikuje, zapisałem sobie wsio bo też myślę coś do wiosny zdłubać.
Todek - 2011-10-24, 16:19

Mam dwa pytania:
1. Dlaczego ten czterobolcowy ma niby nie działać?
2. W jakim celu połączyłeś masę z lamp lightbarów z masą sterowania przekaźnikiem?

atrox3 - 2011-10-24, 17:36

odp 1.
ta odp kryje sie w srodku przekaznika. kazdy przekaznik 4 bolcowy i 5 bolcowy jest bez pradu caly czas zalaczony miedzy 30 a 87a. wiec jesli nie bylo pradu nawet na bolcu 85 i 86 to i tak palily mi sie siwatla po podlaczeniu plusa do akumulatora, choc motor byl wylaczony.
Teraz caly sekret tego przekaznika 5 bolcowego. Gdy pada napiecie na bolec 86, w srodku nie wiem czy to fachowo tak brzmi ale "elektromagnes" zalancza sie i przyciaga do siebie metalowa stopke z bolca 87a na bolec 87. Wiec gdy glowny przewod zasilajacy zostanie podlaczony do bolca 30 i 87 wtedy bedzie plynol do lamp prad po zalaczeniu wlacznika. Gdy wlacznik wylaczymy i zostanie odciete napiecie na elektromagnes wtedy stopka powraca z bolca 87 na 87a do pozycji wyjsciowej.

Przekaznik 4 bolcowy nie ma bolca 87. wiec gdy zalaczy sie na nim elektromagnes ta metalowa stopka odskakuje z bolca 87a i nie ma gdzie przylgnac do innego bolca bo go brak w srodku przekaznika.

Z wyksztalcenia elektrykiem nie jestem ale chyba zrozumiale napisalem.

odp.2)

Zadnego celu nie bylo co do mas. rysunek tylko tak pokazuje. mase z lamp podpiolem pod srube ktora przykrecilem mocowanie laightbarow. Mase do bolca 85 wziolem z podsiedzenia z kabla. Tam pod siedzeniem jest taka duza czarna oslona na boltniku a w niej jest duzo konektorow podlaczonych ,ktorymi plynie prad na tyl motoru. Oczywiscie masa kolor zielony. A co do napiecie 12V na bolec 86 to wziolem z kabelka obok bodajrze kolor brazowo czerwony ale do konca nie jestem pewien. Miernikiem to sprawdzalem wlanczajac i wylanczajac stacyjke.

A ty u siebie jakie masz przazniki na fanfary i laightbary?

Todek - 2011-10-24, 18:20

Ja mam przekaźniki 4 pinowe, i wszystko dobrze działa. Nie jestem pewien, ale chyba są dwa rodzaje tych przekaźników, albo coś mnie oszukujesz, że nie chciało działać.
Nawet poszedłem do piwnicy i jeden taki przekaźnik rozebrałem. :mrgreen:
I działa on tak, że po podaniu napięcia na styki sterujące 85, 86 elektromagnes przyciąga zworę i wtedy napięcie idzie od styku 30 do styku 87. :-D

renegade - 2011-10-24, 18:33

Mogą być 2 rodzaje (zwarte i rozwarte) jedne po podaniu napięcia stykają inne rozłączają.
Dziki HTL - 2011-10-24, 19:02

renegade, dobrze prawi, są zwierające (zamykające) po podaniu napiecia i rozwierające (otwierające) obwody.
simon1977 - 2011-10-24, 19:06

Todek napisał/a:
Ja mam przekaźniki 4 pinowe, i wszystko dobrze działa. Nie jestem pewien, ale chyba są dwa rodzaje tych przekaźników, albo coś mnie oszukujesz, że nie chciało działać.
Nawet poszedłem do piwnicy i jeden taki przekaźnik rozebrałem. :mrgreen:
I działa on tak, że po podaniu napięcia na styki sterujące 85, 86 elektromagnes przyciąga zworę i wtedy napięcie idzie od styku 30 do styku 87. :-D


Tak jak Todek pisze. Ja w c2 też miałem 4 bolcowy i działał. A plus po stacyjce znalazłem w kostce w przednim reflektorze. Tam zresztą zamieszkał przekaźnik :-)

Serwik - 2011-10-24, 19:14

atrox3 gdzie zdobyłes taki przełącznik? Jak podłączałem w moim moto lightbary musiałem sobie "wyrzeżbić" bo żaden z dostępnych był nie do przyjęcia, a Twój wygląda solidnie.
atrox3 - 2011-10-24, 19:36

Co do przekaznikow moze tak byc. Ja mialem je z pozostalosci po auto alarmach. byly do podpiecia zeby odciac zasilanie np: na papke paliwowa. I tylko z tego 5 stykowego udalo mi sie wyrzezbic to. Co do wlacznika to kupilem go na allegro. Jakos przypadkiem go znalazlem. Faktycznie jest solidny.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group