VT 700/750/800 - Miękki hamulec...
Anonymous - 2013-08-12, 22:52 Temat postu: Miękki hamulec... Witajcie, mam problem z przednim hamulcem...
Wydawał mi się zbyt miękki, więc odpowietrzyłem go tak jak to się robi i tym razem nie pomogło... Klamkę mogę docisnąć do manetki... Podjechałem więc do mechanika, który stwierdził że układ zapowietrzony (odpowietrzył i skasował...;p) Dla mnie nie było żadnej różnicy w dalszym ciągu klamkę można było dociągnąć prawie do samej manetki a łapała dopiero gdzieś od połowy. Następnie wymieniłem przewód w oplocie stalowym-nic się nie zmieniło. Dodam że układ jest szczelny... Nie wiem gdzie jeszcze luknąć. SHADOWe mam pierwszy sezon. W innych motocyklach przerabiałem temat i wszystko grało. Może coś z zaciskiem .... Klocki i tarcza są w porządku. POMOCY
Woder - 2013-08-12, 23:31
Weź nalej płynu do maxa w zbiorniczku i odkręć odpowietrznik w zacisku, odczekaj chwilę aż zacznie sam się wylewać odpowietrznikiem, wtedy zakręć odpowietrznik i to powinna być cała filozofia. U mnie zadziałało, powodzenia LWG.
Bartez_nd - 2013-08-13, 00:12
Jak odpowietrzasz to zakrecasz dobrze dekiel pompy hamulcowej? czasami pomaga wymiana płynu lub dolanie go ponad stan, zobacz czy nie masz uszkodzonej gumy pod dekielkiem pompy hamulcowej.
Siwy_Dym - 2013-08-13, 09:23
Bartez_nd napisał/a: | Jak odpowietrzasz to zakrecasz dobrze dekiel pompy hamulcowej? czasami pomaga wymiana płynu lub dolanie go ponad stan, zobacz czy nie masz uszkodzonej gumy pod dekielkiem pompy hamulcowej. |
a gdzie pompa ma dekiel ?
Anonymous - 2013-08-13, 09:42
Bartez_nd napisał/a: | Jak odpowietrzasz to zakrecasz dobrze dekiel pompy hamulcowej? czasami pomaga wymiana płynu lub dolanie go ponad stan, zobacz czy nie masz uszkodzonej gumy pod dekielkiem pompy hamulcowej. |
chodzi tobie o dekielek zbiorniczka??
Woder - 2013-08-13, 09:50
Spróbuj tak jak mówiłem z otwartym deklem! Klamką w tym momencie nie ruszaj będzie OK!
Anonymous - 2013-08-13, 10:15
dobra dobra zaraz idę próbować...
[ Dodano: 2013-08-13, 13:57 ]
Woder napisał/a: | Spróbuj tak jak mówiłem z otwartym deklem! Klamką w tym momencie nie ruszaj będzie OK! |
Zrobiłem jak pisałeś i nic... Po wykręceniu odpowietrznika z zacisku i zdjęciu dekla ze zbiorniczka, płyn od razu zaczął wyciekać, więc dolałem dwa razy do pełna (gdy poziom spadł do połowy), zakręciłem odpowietrznik i zamknąłem dekiel. Żadnej poprawy...
Marlboro - 2013-08-13, 16:34
nie chce narobić sobie wrogów ale ja obstawiał bym nieszczelność pompy (ale to tylko moje filozoficzne domysły)
Anonymous - 2013-08-13, 17:59
Marlboro napisał/a: | nie chce narobić sobie wrogów ale ja obstawiał bym nieszczelność pompy (ale to tylko moje filozoficzne domysły) |
nieszczelność pompy objawia się czym? Zapowietrzaniem i czymś jeszcze? Może gdzieś płyn przeciekać? U mnie przy tej pompce jest sucho...
pyton - 2013-08-13, 18:45
raczej pompa ma tak wytarty tłoczek że nie trzyma ciśnienia można to sprawdzić zaciskając przewód hamulcowy kluczem typu mors i wtedy nacisnąć na klamkę powinna być twarda.ale ty masz stalowy oplot więc chyba odpada ta operacja.
Anonymous - 2013-08-13, 18:47
Timon napisał/a: | Marlboro napisał/a: | nie chce narobić sobie wrogów ale ja obstawiał bym nieszczelność pompy (ale to tylko moje filozoficzne domysły) |
nieszczelność pompy objawia się czym? Zapowietrzaniem i czymś jeszcze? Może gdzieś płyn przeciekać? U mnie przy tej pompce jest sucho... |
Zdjąłem zacisk - tam wszędzie sucho. Wyczyściłem go, tłoczki są ok - też wyczyściłem...
To jest chyba pompa... Zestaw naprawczy i do renowacji... nic innego mi nie zostało...
No chyba, że macie jakieś pomysły jeszcze...
[ Dodano: 2013-08-13, 18:51 ]
pyton napisał/a: | raczej pompa ma tak wytarty tłoczek że nie trzyma ciśnienia można to sprawdzić zaciskając przewód hamulcowy kluczem typu mors i wtedy nacisnąć na klamkę powinna być twarda.ale ty masz stalowy oplot więc chyba odpada ta operacja. |
PYTON to na bank pompa.... jestem też po konsultacji z moim mechaniorem i doszliśmy do wniosku, że po trzynastu latach pompka ma nas w POMPIE
Marlboro - 2013-08-14, 00:33
Timon napisał/a: | Timon napisał/a: | Marlboro napisał/a: | nie chce narobić sobie wrogów ale ja obstawiał bym nieszczelność pompy (ale to tylko moje filozoficzne domysły) |
nieszczelność pompy objawia się czym? Zapowietrzaniem i czymś jeszcze? Może gdzieś płyn przeciekać? U mnie przy tej pompce jest sucho... |
Zdjąłem zacisk - tam wszędzie sucho. Wyczyściłem go, tłoczki są ok - też wyczyściłem...
To jest chyba pompa... Zestaw naprawczy i do renowacji... nic innego mi nie zostało...
No chyba, że macie jakieś pomysły jeszcze...
[ Dodano: 2013-08-13, 18:51 ]
pyton napisał/a: | raczej pompa ma tak wytarty tłoczek że nie trzyma ciśnienia można to sprawdzić zaciskając przewód hamulcowy kluczem typu mors i wtedy nacisnąć na klamkę powinna być twarda.ale ty masz stalowy oplot więc chyba odpada ta operacja. |
PYTON to na bank pompa.... jestem też po konsultacji z moim mechaniorem i doszliśmy do wniosku, że po trzynastu latach pompka ma nas w POMPIE |
no i o to mi chodziło z tą nieszczelnością że nie tłoczy wszystkiego w przewód -> zacisk tylko cześć przelatuje przez tłoczek.
Bartez_nd - 2013-08-14, 10:07
Siwy_Dym napisał/a: | Bartez_nd napisał/a: | Jak odpowietrzasz to zakrecasz dobrze dekiel pompy hamulcowej? czasami pomaga wymiana płynu lub dolanie go ponad stan, zobacz czy nie masz uszkodzonej gumy pod dekielkiem pompy hamulcowej. |
a gdzie pompa ma dekiel ? |
Zdrobniale nie nazwałem rzeczy i zamęt powstał tak dekielek od zbiorniczka od pompki . Jak jest sucho i nie sączy sie płyn to znaczy ze góra jest ok. A ta gumka pod dekielkiem jest po to by nie zapowietrzyć układu. Ona przy zaciskaniu hamulca idzie w dół by utrzymać poziom płynu tak by pompka nie zassała powietrza.
Anonymous - 2013-08-15, 09:02
Wymieniał ktoś z Was pompkę hamulca?? Kupiłem zestaw naprawczy . Tego akurat nigdy nie robiłem... jakieś wskazówki?? Czy lepiej nie ryzykować w tej sytuacji i do mechaniora zaprowadzić
lukasz - 2013-08-15, 09:13
Timon napisał/a: | Wymieniał ktoś z Was pompkę hamulca?? Kupiłem zestaw naprawczyObrazek |
To chcesz regenerować swoją czy kupić inną ? Jeśli chodzi o wymianę to żaden problem - odkręcasz przewód hamulcowy, odkręcasz pompkę od kierownicy, klamkę od pompki składasz w odwrotnej kolejności poźniej odpowietrzasz układ i uważasz żeby płyn hamulcowy nie kapał na lakier i chrom (jest żrący lakier na pewno zniszczy nie wiem jak chrom)
|
|
|