To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 500 - poszukuję stelaża pod sakwy

Anonymous - 2007-07-24, 19:06
Temat postu: poszukuję stelaża pod sakwy
Może, ktoś z Was posiada zbyteczny stelaż do VT500C. Chętnie przyjmę za odpowiednią opłatą.



Pozdrawiam

Anonymous - 2007-07-25, 00:27

Dwa prety, kawalek plaskownika, szlifierka katowa, spawarka. Wyginasz sobie odpowiednio prety, dospawujesz po obu stronach przyciety i nawiercony plaskownik (bedzie gral role mocowania ;-) ). Malowanko, i mozna zakladac. Mocuje sie najlepiej do z jednej strony do srub trzymajacych pasek kanapy, a z drugiej strony albo otwor w ramie oparcia (w dolnej polowie ramy), albo w dziury po kierunkach jesli pozbyles sie oryginalnych kierunkow (jak chcesz sakwy, to troche przeszkadzaja oryginaly). Moge ci pomierzyc albo obfocic to rozwiazanie. 3-4 godziny roboty plus schniecie lakieru.



Pozdrawiam

Mateusz - 2007-07-25, 07:49

Konrad napisał/a:
Dwa prety, kawalek plaskownika, szlifierka katowa, spawarka. Wyginasz sobie odpowiednio prety, dospawujesz po obu stronach przyciety i nawiercony plaskownik (bedzie gral role mocowania ;-) ). Malowanko, i mozna zakladac. Mocuje sie najlepiej do z jednej strony do srub trzymajacych pasek kanapy, a z drugiej strony albo otwor w ramie oparcia (w dolnej polowie ramy), albo w dziury po kierunkach jesli pozbyles sie oryginalnych kierunkow (jak chcesz sakwy, to troche przeszkadzaja oryginaly). Moge ci pomierzyc albo obfocic to rozwiazanie. 3-4 godziny roboty plus schniecie lakieru.



Pozdrawiam


Zrób jedno i drugie i wrzuć na forum w patenty :-) Pewnie niejeden z posiadaczy VT 500 C skorzysta :-)

Anonymous - 2007-07-25, 09:08

Konrad napisał/a:
Dwa prety, kawalek plaskownika, szlifierka katowa, spawarka. Wyginasz sobie odpowiednio prety, dospawujesz po obu stronach przyciety i nawiercony plaskownik (bedzie gral role mocowania ;-) ). Malowanko, i mozna zakladac. Mocuje sie najlepiej do z jednej strony do srub trzymajacych pasek kanapy, a z drugiej strony albo otwor w ramie oparcia (w dolnej polowie ramy), albo w dziury po kierunkach jesli pozbyles sie oryginalnych kierunkow (jak chcesz sakwy, to troche przeszkadzaja oryginaly). Moge ci pomierzyc albo obfocic to rozwiazanie. 3-4 godziny roboty plus schniecie lakieru.



Pozdrawiam




Miałem trochę inną koncepcje, bez użycia spawarki i chyba ja wdrożę.

Kupic rurki odpowiednio powyginac, a konce sklepac tak zeby mozna było wywiercic otwory pod sruby.

Zobaczymy co z tego wyjdzie bo pewnie jutro sie za to wezme :)

Anonymous - 2007-07-25, 10:48

chomiczon napisał/a:


Miałem trochę inną koncepcje, bez użycia spawarki i chyba ja wdrożę.

Kupic rurki odpowiednio powyginac, a konce sklepac tak zeby mozna było wywiercic otwory pod sruby.

Zobaczymy co z tego wyjdzie bo pewnie jutro sie za to wezme :)




Moze byc slabo z tymi rurkami. Po sklepaniu bedzie miekko na tym odcinku. Pod ciezarem sakw stelaz bedzie sie gial w strone kola. Rurka jest mocna...gdy jest rurkš ;-) Chyba lepiej jednak ze spawarka. I mozna przyspawac do rurki ta blaszke z plaskownika. W sumie ja mam wlasnei rurki. Z pretow mam bagaznik.

Mateusz - 2007-07-25, 11:21

Konrad napisał/a:


Moze byc slabo z tymi rurkami. Po sklepaniu bedzie miekko na tym odcinku. Pod ciezarem sakw stelaz bedzie sie gial w strone kola.




A jakby tak pod to sklepane podłożyć tylko blaszkę tak, żeby zachodziła na rurkę? I całość przykręcić razem? Może by się bez spawania obyło.

Anonymous - 2007-07-25, 14:15

Mateusz napisał/a:
A jakby tak pod to sklepane podłożyć tylko blaszkę tak, żeby zachodziła na rurkę? I całość przykręcić razem? Może by się bez spawania obyło.




Co ty sie tak spawania boisz? Jak to bedzie wygladalo z blaszka dla usztywnienia? Spawanie bedzie latwiejsze, ladniejsze,i tansze. Ja bym sobie w ten sposob nie zrobil. Moze wytrzyma, nie wiem. Gruboscienna rurke ciezko bedzie sklepac

Mateusz - 2007-07-25, 14:43

Konrad napisał/a:
Co ty sie tak spawania boisz?




Nie boisz tylko nie mam spawarki. A nie mam zamiaru dla dwóch smarknięć angażować kogoś innego.

A jak będzie wyglądało nie wiem - stelaż zazwyczaj jest zasłonięty sakwami, nie? Jak już je założę to po cholerę mam zdejmować? :-) Niech se wiszą :-)

maly_tomi - 2007-07-25, 16:09

Jak ktoś chce to ja mam na zbyciu stelaże do 1100C3 bo jestem w trakcie robienia sobie nowych.
renegade - 2007-07-29, 10:30

Ja w swojej też dorabiałem jak ktoś chce to mogę zdjęcia wysłać na @
cotec - 2007-07-31, 22:01

I u mnie samorobki siedza Jakby co tez moge obfotografowac moja opcje wykonania i podeslac :) Ale tez spawane Siedza na mocowaniu paska kanapy i dziurach po kierunkach
Mateusz - 2007-08-21, 18:02

A ja kupiłem w Castoramie pręty gwintowane fi 6, w kawałek starego blatu wkręciłem 4 śruby fi 8, pręt wygiąłem i mam bardzo fajne stelaże. Jeśli 6 nie utrzyma to 8 spokojnie da radę a 8 też się da wygiąć - próbowałem. I stelaż kosztował mnie koło 10 zł plus godzina delikatnego gięcia (raczej z racji niedoświadczenia niż problemów :-) )
igner - 2007-08-21, 19:29

Witam!

no to fajnie że coś wykąbinowałeś sam Mateusz-przyjade na Shodowisko to ocenie sam podpatrze porobie zdjęcia i sciągne Twój patent

będe mógł :mrgreen: ?



Pzdr.

Mateusz - 2007-08-21, 20:12

igner napisał/a:
Witam!

no to fajnie że coś wykąbinowałeś sam Mateusz-przyjade na Shodowisko to ocenie sam podpatrze porobie zdjęcia i sciągne Twój patent

będe mógł :mrgreen: ?



Pzdr.




A prąciem bardzo :-) Trasa na Shadowisko będzie testem stelaży. Jak zaczną się giąć znaczy, że trzeba będzie wygiąć z 8. Jak nie to 6 wystarczą :)

Anonymous - 2007-08-29, 22:12

Pomierzyłem, rozrysowałem i dodatkowo wygiąłem kształt z drutu 3mm. Zawiozłem do fabryki wag w Lublinie i czekam do piątku. Zobaczymy co z tego wyjdzie :)



Koszt około 2 flaszki, więc nie ma tragedii



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group